ER6 eller XJ6?

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Haha får tacka för svaret i alla fall! är det någon annan som har utförligare åsikter om valet mellan dessa två modeller?:hej

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Mest hoj för pengarna, kontra modell och pris så är Huysung oslagbart då du kan få en "ny" 09/10 för runt 30K. Sen om man vill köra en sådan hoj så...

Skulle inte rekommendera det. Har en själv och även om jag kan säga att det är en hyfsat trevlig hoj så är den väldigt spröd i nämnda motorcyklar.

Både ER6 och XJ6 kan man köra som om man hatar dem dagarna igenom. Lovar dej att Hyosungen kommer trilla sönder med alla möjliga problem.

Största problemet med Hyosung jag har upplevt är att det känns som hojen är tillverkad i återvunnet matrial och kommer rosta och tittar du surt på en skruv kommer du få gängorna i handen :fakta

Fördelarna som du säger är dock priset och kostar knappt något att försäkra plus ser jävligt tuffa ut.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Haha får tacka för svaret i alla fall! är det någon annan som har utförligare åsikter om valet mellan dessa två modeller?:hej

Personligen tycker jag XJ6 ser lite bättre ut om du har de fysiska måtten att passa in på den.

ER6 är annars en lite bättre hoj med ett betydligt bättre mellanregister vilket får den att kännas bra mycket piggare.

Personligen hade jag nog inte valt någon av dem när du har en GSX 600f. Hade nog tyckt att det hade varit dax att ta ett steg upp i lite mer fullvuxna maskiner. Sätt ribban på 850cc och sen tänk efter lite vad du är ute efter. Du verka ju inte jaga effekt efter de två modeller du fråga om så se vad för V2 eller vridstarka Rad4 du har att välja mellan.

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Personligen tycker jag XJ6 ser lite bättre ut om du har de fysiska måtten att passa in på den.

ER6 är annars en lite bättre hoj med ett betydligt bättre mellanregister vilket får den att kännas bra mycket piggare.

Personligen hade jag nog inte valt någon av dem när du har en GSX 600f. Hade nog tyckt att det hade varit dax att ta ett steg upp i lite mer fullvuxna maskiner. Sätt ribban på 850cc och sen tänk efter lite vad du är ute efter. Du verka ju inte jaga effekt efter de två modeller du fråga om så se vad för V2 eller vridstarka Rad4 du har att välja mellan.

Tack för ett utförligt inlägg! Kanske glömde nämna att det är inte jag som ska ha hojen utan det är till min bror. Tanken är att köpa en streethoj som går att köra på a2. Därför faller GSX:en bort, visst den funkar också att köra på a2 men tanken är en street samt en modernare hoj med ABS.

Visst xj6an har utseendet men er6an från 2012 och uppåt är heller inte helt fel samt att det känns som om det är en mycket roligare(piggare) hoj att köra!:rock

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Er 6 är är den klart bästa hojen om du skall köra A2. ( på ett korrekt sätt). Twinnen är nog den hojen som har mest " känsla" kvar efter strypningen.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Jag säger Yamaha MT-07 ^^
Mycket hoj för pengar. Roligare att köra än ER-6 eller XJ6 tycker jag.

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...