ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Nu har jag fixat klart hojen.
Skyltkit från bikersneed, ensitscut från ninja650shop, styre och tankpad från johansmc och leo vince slipon.

Blev jävligt bra om jag själv får säga det.

Bilder finns på
http://hem.bredband.net/ricdov/kawa/


//Christian

:tummenupp En liten "billig" detalj till bara....köp kawas minispeglar ....300 kr och förhöjer utseendet avsevärt ;)
 

Markus_w83

Egentligen skoternörd
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Aprilia Falco -00
Tjena!
Såg att rephandboken hade legat ute i tråden här, jag försökte ladda ner men det stog att bäst före datumet för den filen hade gått ut :näsblod
Tänkte bara kolla om någon bra människa kunde vara så snäll och lägga upp den igen?
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Tjena!
Såg att rephandboken hade legat ute i tråden här, jag försökte ladda ner men det stog att bäst före datumet för den filen hade gått ut :näsblod
Tänkte bara kolla om någon bra människa kunde vara så snäll och lägga upp den igen?

skicka mig ett pm med din mailadress så skall jag skicka den till dig.

Du måste kunna ta emot ca 13 MB.:yoparty
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Är det någon som vet hur stor effektökningen blir när man går från orginal till exempelvis ett Arrowsystem? (Om det nu blir någon skillnad)
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Köping
Hoj
ER6n 06
vad tyckte du om den då?

Jag har åkt bana ett par ggr. Där tyckte jag den funkade riktigt bra. Ville byta till större hoj innan, men det hade jag ej kunnat utnyttja runt en bana.
Ok, detta är min första hoj och jag har bara åkt bana ett par ggr men jag tyckte den stod sig helt ok:tummenupp
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Måste revidera mig själv lite. Påstod tidigare att min Er-6n -06:a drog ca 0,5-0,6 L/mil. Har nu gjort mer exakta mätningar och det landar på 0,45-0,50. Känns mer rimligt också med tanke på storleken på motorn.

Det var någon som tidigare frågade om kostnader för reservdelar. Jag köpte min till ett bra pris då första ägaren hade kört omkull. Det jag kommer ihåg är att delarna inte är så jättedyra. Sidokåpan med blinkersen kostar klar under 1000-lappen medan motorkåpan kostar drygt 1000-lappen. Styrändan kostar inte mycket alls, men man kanske ska passa på att byta styre på en gång? Ring runt till ett par olika Kawahandlare och kolla priser då jag märkt att det skiljet en del. Någon skulle ha en hundring för bättringsfärg medan en annan skulle ha närmare 500. Kanske olika storlekar på behållare men värt att kolla på olika ställen i alla fall.

/Jonas
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Nån som vet vad 1200-mil service kostar? (Söndag idag, annars hade jag ringt och kollat)

Eftersom ingen hade svar så tog jag reda på det idag.
Bröderna Hörberg vill ha 550:- inkl tändstiftsbyte, känns rimligt tycker jag.
Förövrigt så betalade jag 900:- för 100-mil servicen inkl olje & filterbyte och 420:- för 600-mil service.
Billig hoj att serva. :)

Jag byter själv olja + filter mellan servicetillfällena också, kör på biltemas racingolja som kostar 69kr litern.

PS. http://taliz.rtfm.se/kawasaki_er6n__service_manual.pdf om någon letar efter servicemanual.
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vad sker på en 1200mils service som går på 3600:- eg? Tycker det låter lite mkt.
Kanske borde kika runt på andra MC-verstäder och se om de e billigare?

EDIT:
Såg efterföljande inlägg.. Hur kan de skilja så mkt på servicen om det är samma saker som görs?
3600 på ett ställe, 5000 på ett annat..
 
Last edited:

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Köping
Hoj
ER6n 06
Eftersom ingen hade svar så tog jag reda på det idag.
Bröderna Hörberg vill ha 550:- inkl tändstiftsbyte, känns rimligt tycker jag.
Förövrigt så betalade jag 900:- för 100-mil servicen inkl olje & filterbyte och 420:- för 600-mil service.
Billig hoj att serva. :)

Jag byter själv olja + filter mellan servicetillfällena också, kör på biltemas racingolja som kostar 69kr litern.

PS. http://taliz.rtfm.se/kawasaki_er6n__service_manual.pdf om någon letar efter servicemanual.

Funbike i Västerås ville ha över 5000 spänn för att byta tändstift och olja samt lite inspektion. De motiverar priset med att det är 4 timmars arbete:huvet

Någon som har pris på 1200-milan lite närmare än skåne? Men är det så pass billigt som du säger, lönar det sig att ta en kort semester där nere för att få den där fjantiga stämpeln:D
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Funbike i Västerås ville ha över 5000 spänn för att byta tändstift och olja samt lite inspektion. De motiverar priset med att det är 4 timmars arbete:huvet

Någon som har pris på 1200-milan lite närmare än skåne? Men är det så pass billigt som du säger, lönar det sig att ta en kort semester där nere för att få den där fjantiga stämpeln:D

Kolla vad det tar hos Sulas i Uppsala och/eller Strängnäs. De var i alla fall mycket billigare på 100 mila än Funbike när jag kollade det. Tror de ville ha 1700 hos Funbike och jag betalade 1100 hos Sulas.

/Jonas
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Tusan vad alla har fått olika pris vid service! Jag servade min på Bröderna Hörberg i Lödde och fick betala 1221:- vid 100-mila servicen. Tyckte det var mycket... Enligt papprena byttes ju bara olja och oljefilter? Om min 600-mils service blir mycket dyrare än "taliz" för 420:- kan dom glömma mig som kund i framtiden... vill inte bli lurad på små service-kostnader. Inte så stora summor, men mitt förtroende för företaget sjunker.
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
tjena. har precis satt på kawasakis orignal miniblinkers kit...och har en fråga...har man inte motstånden för att bland annat blinkersen skall blinka i "original" takt? tycker det blinkar fasligt fort hehe
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top