ER6-tråden

wiie

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
er6n -07
Zinkadus & drredbull: Skulle man kunna få ta del utav denna pdf fil? Tack på förhand

Efterlysning

Vem var det jag följde efter idag i LKPG från tågstationen till snoddas/ryd?
Det var en svart er-6n med röd ram. Föraren hade berik-ställ.

Var det någon härifrån?

:va

=) Måste nog ha varit jag! Hämtade ut hojen på kahrles i nkpg och var på min första tur med hoj någonsin... Så gick det lite skakigt var det nog jag allt! Jäkla kul iaf att äntligen va på vägen med 2 hjul!
Kan varit dig man sett tidigare i stan med sällskap bakpå?

Får väl ta lite turer sen när körandet sitter lite bättre för min del ;)

Last edited:

HIF

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
Kawasaki ER6-F
slipon

Tjena. Har fått på ett arrow slipon på min f men det känns inte helt tryggt. Det skiljer en halv centimer till kåpan fram och där bak sitter det en centimeter från bakdäcket. Är det lugnt eller behöver jag oroa mig? Känns som att plasten kommer smälta där fram när det blir varmt om blåset och om det fastnar någon sten på däcket bak vet jag inte om det kommer klara sig. Bild kommer här.

http://i181.photobucket.com/albums/x171/staropramen/er6-f002_2.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x171/staropramen/er6-f001_2.jpg

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Tjena. Har fått på ett arrow slipon på min f men det känns inte helt tryggt. Det skiljer en halv centimer till kåpan fram och där bak sitter det en centimeter från bakdäcket. Är det lugnt eller behöver jag oroa mig? Känns som att plasten kommer smälta där fram när det blir varmt om blåset och om det fastnar någon sten på däcket bak vet jag inte om det kommer klara sig. Bild kommer här.

http://i181.photobucket.com/albums/x171/staropramen/er6-f002_2.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x171/staropramen/er6-f001_2.jpg

Verkar sitta precis som det ska. Mitt Arrow på min ER6n sitter likadant, och det monterade firman när jag köpte hojen, så jag förutsätter att det sitter som det ska.

Ha det!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
=) Måste nog ha varit jag! Hämtade ut hojen på kahrles i nkpg och var på min första tur med hoj någonsin... Så gick det lite skakigt var det nog jag allt! Jäkla kul iaf att äntligen va på vägen med 2 hjul!
Kan varit dig man sett tidigare i stan med sällskap bakpå?

Får väl ta lite turer sen när körandet sitter lite bättre för min del ;)

Ja, det vore kul att köra med någon som har likadan hoj:tungan blir ju inte så stor skillnad då i körandet.

Skicka ett PM så kan vi byta nummer så kan jag höra av mig om du vill hänga på någon gång då jag ska ut.

:yoparty

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Har depåstödet dykt upp än? Vore intressant med en rapport hur smidigt det var att handa på louis samt hur pass bra depåstödet passar till Er6:an!

Jag kan säga redan nu att det är mycket smidigt att handla därifrån, det är inte första gången nämligen. Tyvärr kan jag inte säga hur bra det fungerar förän om tidigast 2 veckor då jag inte kommer hem innan dess.:gnissla

Kan även varna er som har tänkt att handla ermax saker från bikersneed. Det jag beställde för 1 månad sedan har fortfarande inte skickats.:mad:

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Daytona 675

Jag kan säga redan nu att det är mycket smidigt att handla därifrån, det är inte första gången nämligen. Tyvärr kan jag inte säga hur bra det fungerar förän om tidigast 2 veckor då jag inte kommer hem innan dess.:gnissla

Kan även varna er som har tänkt att handla ermax saker från bikersneed. Det jag beställde för 1 månad sedan har fortfarande inte skickats.:mad:
Bikersneed har ju leveranstid på 20 arbetsdagar på det mesta. Fick precis hem det jag beställt & det tog en månad. Missade också att kolla upp det innan... Verkar som att dom inte har något lager alls.

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Handlade nyss från bikersneeds, tog 3dagar, fick tyvär fel färg på fälgtejpen.

Mailade till dom och skickade tillbaka den felande, efter 2dagar fick ja min orangea.

Snabbt och smidigt.:tummenupp

Så det är inte bara klagomål, för mig fungerade det fint.:D

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82

Mailade till dom och skickade tillbaka den felande, efter 2dagar fick ja min orangea.

Tejp är väl inte så lagerkrävande :)

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Tejp är väl inte så lagerkrävande :)

Hahaha, jo jäklar :tungan det är sånt som kommer från långtbortistan på stora pallar, nästan i containers.
En container för varje färg:gnissla

Ne, ja tänkte inte så långt... :huvet klart dom har tejp hemma, d har ju ja med.. :tungan

Då förstår jag klagomålen på dom andra sakerna som aldrig dyker upp:)

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Någon som på rak arm vet vad dessa orginalprylar kostar:
Gul sidokåpa (den med blink i... bara gula delen)
Bättringsfärg gul
Fotpinne
Styrände
Motorkåpa
Allt till höger. :tungan

Ingen som berättat för mig att man bara ska ligga ner i kurvorna och inte före och efter... hihi:va

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Någon som på rak arm vet vad dessa orginalprylar kostar:
Gul sidokåpa (den med blink i... bara gula delen)
Bättringsfärg gul
Fotpinne
Styrände
Motorkåpa
Allt till höger. :tungan

Ingen som berättat för mig att man bara ska ligga ner i kurvorna och inte före och efter... hihi:va

Varför? Hur gick det till? Ps tack för att du är med o bidrar till höjd förs- premie :mad:Ds Ta det inte personligt.............

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04

Jag har letat efter orange fälgtape.
Var hittade du orange fälgtape på bikersneed ?
jag har letat men ej hittat

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Varför? Hur gick det till? Ps tack för att du är med o bidrar till höjd förs- premie :mad:Ds Ta det inte personligt.............

Jag hade lite för bråttom på helt nya däck, panikbromsa på en övergång och halkade omkull...
Ta det inte personligt, men hur fan ska jag kunna bidra till en högre premie när jag inte tar ut det på försäkringen:mad:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha