ER6-tråden

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Kul att nån lägger upp film på det, letade för ett tag sen själv.
Men ser jag fel eller kopplar du upp den på ettan??!
Helt onödigt dessutom farligare, gasa fullt efter 4000rpm & den reser sig själv mera kontrollerat.
Men det är ju klart mycket snyggare om du skulle köra fortare runt 50kmh & koppla upp den på 2an. Brukar jag göra & köra till varvstopp, har inte riktigt vågat mig på att växla till 3an än men det kommer. :)
 

tedrob

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER6-f med G&G
Någon som har handboken eller vet vart man kan ladda ner den?

Igår när jag åkte så tändes en röd lampa med betäckningen FI, vad innebär den? Nån som kan kolla i sin bok?

Angående den röda FI-lampan som tändes, ringde till Funbike där bågen inhandlats och fick svaret:

"Den tänds ibland på den modellen, men det är ingen fara. Det är bränsleinsprutningen som varnar. Kolla att kabeln från lamda-sonden har kontakt ordentligt. Om den inte slocknar så får du höra av dig."

Nu undrar jag om någon annan här har fått denna FI-varning?
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Någon som vill förklara på bästa sätt hur man monterar en tankpad. Jag fick med en tysk beskrivning:confused: till den jag köpte, så jag vore mycket tacksam om jag kunde få en bra beskrivning.

:näsblod
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Någon som vill förklara på bästa sätt hur man monterar en tankpad. Jag fick med en tysk beskrivning:confused: till den jag köpte, så jag vore mycket tacksam om jag kunde få en bra beskrivning.

:näsblod

Tvätta normalt, sedan T-röd och smacka på padden. :) Tanken och/eller padden bör inte vara kall utan minst "rumstempererad", du kan värma padden lite med t ex en hårfön så att den blir mjukare innan du applicerar den. Sedan kan du tejpa kanterna på padden mot tanken så att de inte glipar upp innan klistret tagit riktigt.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Tvätta normalt, sedan T-röd och smacka på padden. :) Tanken och/eller padden bör inte vara kall utan minst "rumstempererad", du kan värma padden lite med t ex en hårfön så att den blir mjukare innan du applicerar den. Sedan kan du tejpa kanterna på padden mot tanken så att de inte glipar upp innan klistret tagit riktigt.

Tack så mycket!!! :tummenupp

:bow!
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
:pannkyss

Har precis testat den, kom hem idag så det fanns en massa saker att göra och öppna (jag hade en mini-julafton).

Men den fungerar jättebra, förutom att det krävs att man är extra försiktig om man har orginalskylthållaren kvar, då det tar i om man är oförsiktig. Annars så är den av bra kvallité, och smidig att sätta ihop och ta isär.
 
Last edited:

cc_rider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Svedala
Hoj
Kawasaki Er6n
Kul att nån lägger upp film på det, letade för ett tag sen själv.
Men ser jag fel eller kopplar du upp den på ettan??!
Helt onödigt dessutom farligare, gasa fullt efter 4000rpm & den reser sig själv mera kontrollerat.
Men det är ju klart mycket snyggare om du skulle köra fortare runt 50kmh & koppla upp den på 2an. Brukar jag göra & köra till varvstopp, har inte riktigt vågat mig på att växla till 3an än men det kommer. :)

Tja, trodde de skulle va svårt o filma med stillastående kamera o powerweela upp den i 50...
2:an har jag aldrig fått upp den i. Har knappt provar heller! Testat lite med gasa/släpp/gasa-ryck tekniken då bara den stutsar till lite. Hur gör du? Varvar mkt. o sen släpper kopplingen & rycker eller? :gnissla
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Nån som har märkt att det läcker lite vätska på vänster sida på hojjen. Tror inte det är olja....Kan det vara nån typ av kondens vätska :va Brukar vara längst fram på vänster sida...
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Angående den röda FI-lampan som tändes, ringde till Funbike där bågen inhandlats och fick svaret:

"Den tänds ibland på den modellen, men det är ingen fara. Det är bränsleinsprutningen som varnar. Kolla att kabeln från lamda-sonden har kontakt ordentligt. Om den inte slocknar så får du höra av dig."

Nu undrar jag om någon annan här har fått denna FI-varning?


jadå, hade det från den varit nyköpt, det blev ett garantiärende, där handlaren fick byta ut en styrbox. Räkna med att du kan få göra detta!

Några frågor om tillbehör, topbox med hållare och vindruta. Man ska ju ut på semestertripp med hojen och behöver lite komfort och lagringsutrymme i sommar.

Någon som köpt topbox och isåfall har tips om bra ställe där det är prisvärt och god kvalitet? Kanske även finns alternativ till Kawasakis originaldelar?

Samma fråga som ovan för vindruta?
 
Last edited:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
jadå, hade det från den varit nyköpt, det blev ett garantiärende, där handlaren fick byta ut en styrbox. Räkna med att du kan få göra detta!

Några frågor om tillbehör, topbox med hållare och vindruta. Man ska ju ut på semestertripp med hojen och behöver lite komfort och lagringsutrymme i sommar.

Någon som köpt topbox och isåfall har tips om bra ställe där det är prisvärt och god kvalitet? Kanske även finns alternativ till Kawasakis originaldelar?

Samma fråga som ovan för vindruta?

Jag fick box o fästen med när jag köpte min hoj, men har den sällan monterad, för den förstör utseendet.....brukar ha ryggsäck o tankväska istället. Annars så är boxen bra o det går in ganska mkt prylar i den.
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag fick box o fästen med när jag köpte min hoj, men har den sällan monterad, för den förstör utseendet.....brukar ha ryggsäck o tankväska istället. Annars så är boxen bra o det går in ganska mkt prylar i den.

om du vill sälja din box med fäste så är jag intresserad.. PMa mig gärna! Mvh
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Någon som kör med "vindrutan"...funkar den ok eller är det sak samma? kör lite längre sträckor ibland nämligen...

några vettiga alternativ förutom kawasakis original ruta?
 

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Tja, trodde de skulle va svårt o filma med stillastående kamera o powerweela upp den i 50...
2:an har jag aldrig fått upp den i. Har knappt provar heller! Testat lite med gasa/släpp/gasa-ryck tekniken då bara den stutsar till lite. Hur gör du? Varvar mkt. o sen släpper kopplingen & rycker eller? :gnissla

Behöver inte rycka, kör med 2an i ca. 4000rpm, koppla & gasa fullt & släpp.
Tar ett tag att få ordning på det men sen blir det en barnlek.
Märkte igår natt när det var kallt att hojen bara spinner när man kopplar.
Ganska sjuk känsla att börja spinna i 50kmh i nån meter =)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top