ER6-tråden

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
fi lampan

Jag har också problem med FI lampan. Har haft det sedan jag köpte hojen ny.
Lampan börjar först lysa när det är kallt, dvs 0 till +5 grader. Till det hela hör också att jag bör åka runt 100 km/h för att få se den fina lampan.

Min verkstad vet inte vad det är för fel (det är ej en akt. kawasaki verkstad vilket medför att de saknar programmet för att se "felhistoriken") och säger att de har pratat med Beviks här i Lkpg, som menar att felet inte är ett fel. De menar att Kawa har ställt insprutningen så snålt för att klara euro 3 kraven och att det inte är något att bry sig om.

Jag talade med Kawa sverige i mars eller april. De hade då inte hört talas om ett sådant här problem tidigare då (sa dem till mig).

Hur har ni andra gjort?
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har också problem med FI lampan. Har haft det sedan jag köpte hojen ny.
Lampan börjar först lysa när det är kallt, dvs 0 till +5 grader. Till det hela hör också att jag bör åka runt 100 km/h för att få se den fina lampan.

Min verkstad vet inte vad det är för fel (det är ej en akt. kawasaki verkstad vilket medför att de saknar programmet för att se "felhistoriken") och säger att de har pratat med Beviks här i Lkpg, som menar att felet inte är ett fel. De menar att Kawa har ställt insprutningen så snålt för att klara euro 3 kraven och att det inte är något att bry sig om.

Jag talade med Kawa sverige i mars eller april. De hade då inte hört talas om ett sådant här problem tidigare då (sa dem till mig).

Hur har ni andra gjort?

Du har exakt samma problem som jag hade. Detta går på garantin, de byter ut en elektronisk enhet, en typisk barnsjukdom. Se till att gå till en kawa-återförsäljare och kräv att de löser detta, för de vet vad det handlar om.

Nån som har märkt att det läcker lite vätska på vänster sida på hojjen. Tror inte det är olja....Kan det vara nån typ av kondens vätska :va Brukar vara längst fram på vänster sida...

hade ett läck som verkstan fick täta med silikon på ramen. Det var färgat vatten, gulfärgat från guldramen.
 
Last edited:

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Behöver inte rycka, kör med 2an i ca. 4000rpm, koppla & gasa fullt & släpp.
Tar ett tag att få ordning på det men sen blir det en barnlek.
Märkte igår natt när det var kallt att hojen bara spinner när man kopplar.
Ganska sjuk känsla att börja spinna i 50kmh i nån meter =)

När jag lägger upp min på slangen gör jag det ofta med gas på ettan. Då kan man välja om man vill ta upp den snabbt eller långsamt genom antingen gas-släpp-gas utan ryck eller ge på mycket gas och rycka lite vid typ 5-6000rpm. Om jag kör i lite fortare ca 5000rpm på tvåan så kopplar jag upp den med två fingrar på kopplingen, med lite mer än halvgas. Koppla upp den på ettan gör jag aldrig. Mitt bästa tips när man ska köra långt på slangen är att vara lugn och fin med gasen, inga hastiga av och påslag, då blir det ryckigt och farligt. Vänta med att växla på bakhjulet tills du har större kontroll och kan använda kopplingen.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
När jag lägger upp min på slangen gör jag det ofta med gas på ettan. Då kan man välja om man vill ta upp den snabbt eller långsamt genom antingen gas-släpp-gas utan ryck eller ge på mycket gas och rycka lite vid typ 5-6000rpm. Om jag kör i lite fortare ca 5000rpm på tvåan så kopplar jag upp den med två fingrar på kopplingen, med lite mer än halvgas. Koppla upp den på ettan gör jag aldrig. Mitt bästa tips när man ska köra långt på slangen är att vara lugn och fin med gasen, inga hastiga av och påslag, då blir det ryckigt och farligt. Vänta med att växla på bakhjulet tills du har större kontroll och kan använda kopplingen.

Annars så kan man göra så här för att wheela med er6orna! http://www.youtube.com/watch?v=TWDExto6Pv4
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Eftersom ingen hade svar så tog jag reda på det idag. Bröderna Hörberg vill ha 550:- inkl tändstiftsbyte, känns rimligt tycker jag.

Det var tyvärr ett missförstånd. :gråta
~2500:- inkl olja, filter & stift ville de ha.
1200an är en relativt stor service enligt boken så det är väl inte helt galet antar jag, men ändå.. :näsblod
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Vart försäkrar ni era hojjar ?

Jag blir helt knäckt, alla säger denna hoj är billig att försäkra men fan inte för mig.

Jag 26år, körkort 2år, boende Stockholm. :näsblod

IF
Helförsäkring 39.892kr
Halvförsäkring 19.570kr

Bilsport-Mc
Helförsäkring 13.535kr
Halvförsäkring 9.987kr



Fortsättning följer....



Allright en till

Trygghansa - där jag idag har villa-hemförsäkring, bil, person och barnförsäkring.
Helförsäkring - 36.000kr
Halvförsäkring - 21.300kr
 
Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Vart försäkrar ni era hojjar ?

Jag blir helt knäckt, alla säger denna hoj är billig att försäkra men fan inte för mig.

Jag 26år, körkort 2år, boende Stockholm. :näsblod

IF
Helförsäkring 39.892kr
Halvförsäkring 19.570kr

Bilsport-Mc
Helförsäkring 13.535kr
Halvförsäkring 9.987kr





Fortsättning följer....



Allright en till

Trygghansa - där jag idag har villa-hemförsäkring, bil, person och barnförsäkring.
Helförsäkring - 36.000kr
Halvförsäkring - 21.300kr



konstigt, jag bor i centrala malmö är iofs 30 år ung.

jag betalar på Bilsport-Mc
Helförsäkring 5500kr
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vart försäkrar ni era hojjar ?

Jag blir helt knäckt, alla säger denna hoj är billig att försäkra men fan inte för mig.

Jag 26år, körkort 2år, boende Stockholm. :näsblod

IF
Helförsäkring 39.892kr
Halvförsäkring 19.570kr

Bilsport-Mc
Helförsäkring 13.535kr
Halvförsäkring 9.987kr



Fortsättning följer....



Allright en till

Trygghansa - där jag idag har villa-hemförsäkring, bil, person och barnförsäkring.
Helförsäkring - 36.000kr
Halvförsäkring - 21.300kr


Är osäker på IF, men för att få billigt på Bilsport & MC så skall man haft körkortet i 5år. Jag betalar 7k, hel/hel göteborg.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Aaaahhhhhhhhh

Detta har ju inte så mycket med er6:an som modell att göra.
Ville mest bara skryta/reta er andra och berätta att på måndag lämnar jag in hojen på 600 mila servicen (har fått göra kraftiga avkall på nöjesturer de senaste 8 veckorna). Detta pga vår (jag och min sambo) resa ner till Kroatien, på hoj.
Vi tar Autozug genom tyskland för att slippa autobahn och hamnar direkt vid alperna.
Åker genom Österike bla Grossglockner ner till Garda sjön i Italien. Åker sedan vidare till Kroatien för lite sol och bad innan vi åker hem genom Slovenien, Österrike, Tjeckien och Polen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top