ER6-tråden

baggeland

hoj e skoj
Gick med
20 May 2007
Ort
halmstad/oslo
Hoj
2006 kawasaki er6n
Hoj !!

Har hängt en hel del på denna tråd nu :)
Är hojlös just nu :( Sålde mitt monster (900) 5 Juli
Det jag funderar på just nu är om effekekten i en er 6 räcker den till :confused:
Har fått känslan att det är "många" som köper er 6 som första hoj, kommer man växa ur hojen ?? Inte för att Mostret som jag sålde var någon effekt maskin, men det var juste vrid.
Ska ta mig till Västerås för provköra en er 6 för att känna själv.
Men vad tycker ni om era hojar, är ni nöjda med den :confused:

Kanske en blivande kawasaki er 6 ägare :)

Tror att många köper er6 som första hoj jag är en av dem..
Men jag läste i forumet för ett tag sedan om någon snubbe som haft hoj rätt länge och så även kört värstingar om jag inte minns fel bla r1.. Hur som helst talade han väldigt gott om sin er6:a.
Men provkör den du paralelltwin är kanske ett bra kompliment till din gamla v twin..
Vill dock varna dig för att den låter lite tråkigt orginal..
Hoppas du gillar provturen och btw så är jag jävligt nöjd med min förutom vissa saker i utseendet men det är bara roligt och pilla lite.. Lycka till:tummenupp
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Tjena er6 lovers... Även jag har börjat med "drogen" styla motorcykel men jag måste säga att det känns som utbudet till våra cyklar är hyvsat begränsat, har läst hela tråden hittat ett par bra sidor med styling och diverse andra delar men det känns som de borde finnas ännu fler?.. Har rensat baken (integrerat baklyse/blinkers) beställt enkelkuts, har planer på att byta styre samt lacka fälgar, motor och dem andra tråkiga aluminiumdelarna som finns på hojen svarta (min är svart/guld). Tycker inte heller framlyktan är så snygg skulle hellre haft den som sitter på z750. Kommentera gärna det jag skriver alltid bra med några andras tankar..


Baklyset har jag kikat på många ggr nu, måste nog beställa det snart + styre och små backspeglar, sedan är nog jag ganske nöjd, gillade inte alls lyset jag heller, men har vant mig.

Men kikar man på Ava mcs turbo Er6a så har den ju allt, kunde inte hitta nått att klaga på där..

Var beställde du enkelkuts?, och lägg gärna ut några bilder på hojjen:tummenupp
 

baggeland

hoj e skoj
Gick med
20 May 2007
Ort
halmstad/oslo
Hoj
2006 kawasaki er6n
Baklyset har jag kikat på många ggr nu, måste nog beställa det snart + styre och små backspeglar, sedan är nog jag ganske nöjd, gillade inte alls lyset jag heller, men har vant mig.

Men kikar man på Ava mcs turbo Er6a så har den ju allt, kunde inte hitta nått att klaga på där..

Var beställde du enkelkuts?, och lägg gärna ut några bilder på hojjen:tummenupp

Tjena beställde den i helsingborg på bröderna nilssons mc:0421 159511
billig också ring dem och be dem maila bild hade gärnat mailat den till dig men jag är så jävla kass på datorer:va
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Nån som kan tipsa om en tankpad som passar klockrent och inte släpper efter 2 veckor? Är inne på min andra sen april. Den är alldeles för stor så den släpper vid veckningen uppe på tanken.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Hoj !!

Har hängt en hel del på denna tråd nu :)
Är hojlös just nu :( Sålde mitt monster (900) 5 Juli
Det jag funderar på just nu är om effekekten i en er 6 räcker den till :confused:
Har fått känslan att det är "många" som köper er 6 som första hoj, kommer man växa ur hojen ?? Inte för att Mostret som jag sålde var någon effekt maskin, men det var juste vrid.
Ska ta mig till Västerås för provköra en er 6 för att känna själv.
Men vad tycker ni om era hojar, är ni nöjda med den :confused:

Kanske en blivande kawasaki er 6 ägare :)


Jag har haft gixxer 750, 1100 o motard mm, jag tycker denna maskin är rolig o räcker till. den är jävligt go på kurviga vägar... så jag är inte missnöjd iaf!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Men jag läste i forumet för ett tag sedan om någon snubbe som haft hoj rätt länge och så även kört värstingar om jag inte minns fel bla r1.. Hur som helst talade han väldigt gott om sin er6:a.

Det kanske var jag. :) Jag har haft R1, ZX-6RR, ZX-10R, o s v. Visst saknar ER6 prestandan och tekniknivån de hojarna har men den är inte mindre rolig för det. Den är rätt byggd helt enkelt och man förstår det när man kör den.

Får ofta lite flin från killar med R1 och oskrapade knäpuckar men tjejerna verkar gilla hojen så det gör inget. :D Var på Gotland Ring och körde i juni och det var ingen som körde om mig i mellangruppen så de med höga försäkringspremier tittade gärna bort efter det. :hihi Det är oftast inte hojen som avgör hur fort det går om det inte är fråga om acc rakt fram bara.

Till saken hör också att jag har andra hojar att köra på också, just i dagsläget är det inte aktuellt att lägga massor av pengar på en gathoj. Jag var lite skeptisk till om ER6:an skulle "räcka till" men jag är helnöjd och har inga planer på att sälja.
 

baggeland

hoj e skoj
Gick med
20 May 2007
Ort
halmstad/oslo
Hoj
2006 kawasaki er6n
Det kanske var jag. :) Jag har haft R1, ZX-6RR, ZX-10R, o s v. Visst saknar ER6 prestandan och tekniknivån de hojarna har men den är inte mindre rolig för det. Den är rätt byggd helt enkelt och man förstår det när man kör den.

Får ofta lite flin från killar med R1 och oskrapade knäpuckar men tjejerna verkar gilla hojen så det gör inget. :D Var på Gotland Ring och körde i juni och det var ingen som körde om mig i mellangruppen så de med höga försäkringspremier tittade gärna bort efter det. :hihi Det är oftast inte hojen som avgör hur fort det går om det inte är fråga om acc rakt fram bara.

Till saken hör också att jag har andra hojar att köra på också, just i dagsläget är det inte aktuellt att lägga massor av pengar på en gathoj. Jag var lite skeptisk till om ER6:an skulle "räcka till" men jag är helnöjd och har inga planer på att sälja.

Ja det måste va dig jag läste om. Gillar hojen den är ju ganska snygg dess utom och lätt att göra ännu snyggare:yoparty
Håller med dig
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Nån som kan tipsa om en tankpad som passar klockrent och inte släpper efter 2 veckor? Är inne på min andra sen april. Den är alldeles för stor så den släpper vid veckningen uppe på tanken.

Jag köpte min på ebay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150120593149) och är sjukt nöjd med den. Är skitsnygg på min svarta och sitter riktigt bra. Hur har du gjort när du satte fast tankpadsen? Jag tog lite lite lite diskmedel i vatten och baddade på klistersidan av tankpadsen och sen gled jag bara in den på rätt plats och lät det torka.
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Kom på en annan sak med, för några dar sen så testade jag att bränna lite gummi med cykeln. Å de funkade ju fint å började ryka å allt, fast när jag sen skulle köra iväg så hade jag lyckats koppla ur abs'en. Testade några gånger till och abs'en kopplades ur varje gång. Sen kopplas den in igen så fort jag vrider av tändningen å startar igen. Vad beror det på? Är det nåt fel på min hoj eller är det likadant på era?
 

Tobbechef

Gillar action i livet!
Gick med
26 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
Kawasaki er6-n. pitpro-140cc cresent 2 växlad
Godagens alla er6 vänner!
Då va de försat 30milen avvärkade GUTT jag va och hämta den i går en sprillans ny Er-6n silver 07 (med leo vinc såklart). Jag ska väl till lägga att ja tog kortet för en vecka sen så ja har inte kört så många andra hojar men denna modellen känner man ju sig säker på direckt. En trevlig prick kan man säga. Sen e det en sak jag vill bickta mig för.... igår när ja va ute o gled så gjorde ja några bastanta omkörnigar sen gick de fortare o fortare vilket inte gör mig så mycket haha men när ja drog upp den i 202km och den inte gått merän 20mil så kom ja på att ja borde kanske ha kört in den lite mer innana man ligger o maxar den. Va detta dumt eller den kommer bara att älska mig mer nu?

Se you on da roade!!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Kom på en annan sak med, för några dar sen så testade jag att bränna lite gummi med cykeln. Å de funkade ju fint å började ryka å allt, fast när jag sen skulle köra iväg så hade jag lyckats koppla ur abs'en. Testade några gånger till och abs'en kopplades ur varje gång. Sen kopplas den in igen så fort jag vrider av tändningen å startar igen. Vad beror det på? Är det nåt fel på min hoj eller är det likadant på era?

Är väl inte så konstigt då den mäter hastigheten på båda hjulen och skillnaden räknas som låsning, din burnout tolkades alltså som att framhjulet låst sig och eftersom den inte kunde korrigera det via frambromsen så tänder den fellampan. När du vrider på tändningen så är lampan alltid tänd också eftersom systemet vill checka sig själv, när du åkt några meter så släcks den.

Det är alltså helt normalt eftersom du beter dig onormalt. :D
 
Last edited:

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hej alla glada! En fråga, någon som köpt vindruta för att få lite mer långfärdskomfort? Kanske finns bra alternativ till Kawas original?

Mvh
 

huje

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Markaryd
Hoj
xt660x-04 såld.Gsxf 750-99
Någon som vet om det finns power commander till er6 och vad det kan ge.
Har inte hittat någon.
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Hej alla glada! En fråga, någon som köpt vindruta för att få lite mer långfärdskomfort? Kanske finns bra alternativ till Kawas original?

Mvh

Jag kör med Giwis ruta, helt ok tycker jag.
Det finns bilder som jag lagt in om du söker i den här tråden
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Jag köpte min på ebay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150120593149) och är sjukt nöjd med den. Är skitsnygg på min svarta och sitter riktigt bra. Hur har du gjort när du satte fast tankpadsen? Jag tog lite lite lite diskmedel i vatten och baddade på klistersidan av tankpadsen och sen gled jag bara in den på rätt plats och lät det torka.

Firman satte dit den första innan leverans och den andra till 100-mila servicen. Hänger på att den är för stor, ska prova klippa av översta delen och se hur det blir.

Min ABS-lampa börjar oxå lysa när jag börnar :p
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Hej alla glada hojjare..

Funderar på att dreva min er6:a kanske två kugg på fram drevet någon som gjort detta och vill berätta om det funkar bra?

/J
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Tackar!
Inte så farligt dyrt men är det värt pengarna?
Kommer man märka stor skillnad?
Vad kan det ge i hk/nm?

Någon som vet?:arsele

Kika några sidor bakåt och du kommer att finna svaret, orkar du inte så kan ja tipsa om sidan 108 i den här tråden.. :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top