ER6-tråden

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Jag kör med Giwis ruta, helt ok tycker jag.
Det finns bilder som jag lagt in om du söker i den här tråden

Jag hittar ingen bild som visar rutan explicit och jag har letat bland alla dina inlägg, har jag missat nåt? Kommer du möjligtvis ihåg vad rutan heter, Giwis nummer. Jag har tittat på deras hemsida men hittar inte, vill gärna se hur den ser ut framifrån och helst ditskruvad.
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Du kan montera dit denna väldigt enkelt: http://www.ngc-racing.se/showcatpic.php?cat=108

Den kostar 995:-

www.ngc-racing.se

Jag blev själv ganska intresserad och hittade följande http://www.bikehps.com/ProductFiles/DigitalGearIndicator.html
Tänkte leta mer i eftermiddag.

Det var riktigt dålig info på ngc-racings hemsida, inte en rad om hur växelindikatorn ska monteras, för vilka hojar den fungerar mm. Om nån sitter inne på mer information så posta hemskt gärna länk.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Passar den även med de som inte har digitala mätare för hastighet och varv?

Hittar det inte någonstans på sidan.

Hittade även en annan, som skall fungera på er6n, men frågan är om den funkar på f.

http://www.acumen-electronics.co.uk/home/index.php

Har många ggr saknat en växelindikator, undrar hur många ggr ja legat på 6an och testat växla upp, även fast jag vet att det är 4t varv vid 90.. :huvet

Men alltså ska det finnas nånstans på hojjen att bara plugga in den där ? :va

Isåfall blir det köp ganska snabbt.. :)
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Har många ggr saknat en växelindikator, undrar hur många ggr ja legat på 6an och testat växla upp, även fast jag vet att det är 4t varv vid 90.. :huvet

Men alltså ska det finnas nånstans på hojjen att bara plugga in den där ? :va

Isåfall blir det köp ganska snabbt.. :)

Detta hittade jag när jag tittade lite snabbt:
Kawasaki Connections will be made at the rear of the instruments
Note :- Earth (Ground) wires are normally Black/Yellow
Model Year, Power, Neutral, Speedo, Tacho
DG8 colours, RED, Green, Orange, Brown
ER-6N 2006/7, Brown/White, Light Green, LightGreen/Red, Light Blue
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Hoj !!

Har hängt en hel del på denna tråd nu :)
Är hojlös just nu :( Sålde mitt monster (900) 5 Juli
Det jag funderar på just nu är om effekekten i en er 6 räcker den till :confused:
Har fått känslan att det är "många" som köper er 6 som första hoj, kommer man växa ur hojen ?? Inte för att Mostret som jag sålde var någon effekt maskin, men det var juste vrid.
Ska ta mig till Västerås för provköra en er 6 för att känna själv.
Men vad tycker ni om era hojar, är ni nöjda med den :confused:

Kanske en blivande kawasaki er 6 ägare :)

Kört hoj i 6år o kört det mesta på 2hjul, Saken är den att gräset är inte grönare på andra sidan.
Du kommer bli nöjd med en ER6 om du gillar ljudet från 2burkars räcer.
Håller med de flesta som skriver att det är ingen extrem effekt raket men min har G&G´s ljuddämpare Power commander samt bänkad o fick lagom mycket mos ur spisen. Finns Turbo kitt på AVA i sthlm som kostar 30000kr o då får du ett monster. Inget att rekomendera för då måste man rega om den som supersport o då sticker försäkringen i höjden.

ER6 är en hoj som har lagom med mos i spisen, Mycket mycket bra väghållning o med Lite hårdare fjädring fram är den hellt klart min första val. Delar o annat stuff finns på www.johansmc.se eller www.bikersneed.com så finns det ett par sidor till som är intressanta som ninja 650chop eller va den heter.

Alla ER6 ägare är Lycky Racers.
 

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
HÖHÖ!!! Satte på mitt arrow slip-on idag, vikke jävla ljud där blev i maskineriet:) ni som inte har ett.. KÖP ETT!!!!!
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Jag hittar ingen bild som visar rutan explicit och jag har letat bland alla dina inlägg, har jag missat nåt? Kommer du möjligtvis ihåg vad rutan heter, Giwis nummer. Jag har tittat på deras hemsida men hittar inte, vill gärna se hur den ser ut framifrån och helst ditskruvad.

Efter mycket letande hittade jag länken. http://www.tagomotocorse.com/kawasaki/er6n/2006/vetri_cupolino/18778_vetro_cupolino_givi_-_nero.php
Här finns mycket godis till er6an.
 

Andy79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Örebro
Hoj
Letar hoj
När man har suttit och läst tråd 1-120 så är det först och främst en sak som har slagit mig.
Det har varit många som har pratat varmt om sin er 6:eek:r i det här forumet, men när man kommer högre upp i numren på tråden så är det flera aktiva på sh som enligt sin profil har bytt hoj :(
Har fortfarande inte bestämt mig angående val av hoj :tung
Tjejen min har en kompis som snart ska få barn och som bor i Köping, då får passa på att droppa tjejen där, och sedan fortsätta till Västerås (Fun bike) för att provköra :D


Den vindrutan var inte att leka med :arsele
Då skulle jag hellre vara utan :D
 
Last edited:

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Tja alla bikers!

Tänkte tala om för er som funderar på Er6a att den funkar kanon som "touring" åxå!

Har varit i Norge och kört Trollstigen och avverkat 112 mil på 2 dagar! Lite ont i arsle och ben får man ju mot slutet men det får man ju på alla cyklar!

Mvh Henrik
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Bredare bakdäck?

Någon här som har erfarenhet av att sätta på ett bredare bakdäck?

Är ett 170/60 ZR 17 och jag undrar vad som sker med hojen om det nu går att få på. :va
Ska köra bana nästa vecka och lär inte ha ngt gummi kvar på det däck som sitter på nu och ser att det säljs ett sportigare begdäck med "fel" dimension till ett bra pris.

Har ni ngt däck åt det sportiga hållet ni rekommenderar i rätt dimension?
Snabbaste varvtiden jagar jag inte men jag vill ha ett däck som säger till innan det släpper de få gånger jag kör bana för säkerhets skull.

/Eilert
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Har många ggr saknat en växelindikator, undrar hur många ggr ja legat på 6an och testat växla upp, även fast jag vet att det är 4t varv vid 90.. :huvet

Men alltså ska det finnas nånstans på hojjen att bara plugga in den där ? :va

Isåfall blir det köp ganska snabbt.. :)

Nej, det finns ingen givare för växellägen i -lådan. Förutom neutralläget, dårå.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Nej, det finns ingen givare för växellägen i -lådan. Förutom neutralläget, dårå.

Man måste konfigurera indikatorn på det sättet så att den känner igen tex att om farten är 90km/ och varvtalet ligger på 4k så "vet" den att det är 6:e växeln som ligger i.

konf:
Man lägger den i 1:an och kör så att varvräknaren visar ca 3k och då kommer den att indikera att den är konfigurerad för den växeln och då går man vidare till 2:a växeln och gör lika där, 3vxl osv...
 

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
cB1000R
Någon här som har erfarenhet av att sätta på ett bredare bakdäck?

Är ett 170/60 ZR 17 och jag undrar vad som sker med hojen om det nu går att få på. :va
Ska köra bana nästa vecka och lär inte ha ngt gummi kvar på det däck som sitter på nu och ser att det säljs ett sportigare begdäck med "fel" dimension till ett bra pris.

Har ni ngt däck åt det sportiga hållet ni rekommenderar i rätt dimension?
Snabbaste varvtiden jagar jag inte men jag vill ha ett däck som säger till innan det släpper de få gånger jag kör bana för säkerhets skull.

/Eilert
Jag kör med Dunlop sportmax GP, de ger ett fantastiskt fäste:tummenupp
Innan dunlopdäcken körde jag på pilot power, de funka bra de också.
Men jag tror du skall hålla dig till 160 profilen.
 

Suqyy

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Sthlm
Hoj
ER6F
Trist (och pinsamt)att behöva erkänna, men hade min första markkänning idag.):rodnar
Ingen skada på mig bara smuts. Tröjan över skyddsvästen pajade inte ens...
Vänster kåpa lite repig men det går förmodligen att polera bort.
Inga märken på backspegel eller liknande.

Däremot så sprack generatorkåpan....:mad:
Jag vet kraschpuckar... Har inte det ....än :dummer

Någon som har en liggande eller vet var man hittar en billigt.
Har kollat via Lelles, den verkar kosta 770kr där. Alternativ?
Har sökt på mctorget men får ingen träff.

/Kenneth
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Trist (och pinsamt)att behöva erkänna, men hade min första markkänning idag.):rodnar
Ingen skada på mig bara smuts. Tröjan över skyddsvästen pajade inte ens...
Vänster kåpa lite repig men det går förmodligen att polera bort.
Inga märken på backspegel eller liknande.

Däremot så sprack generatorkåpan....:mad:
Jag vet kraschpuckar... Har inte det ....än :dummer

Någon som har en liggande eller vet var man hittar en billigt.
Har kollat via Lelles, den verkar kosta 770kr där. Alternativ?
Har sökt på mctorget men får ingen träff.

/Kenneth

Surt, jag gjorde en liknande tabbe härom veckan och la hojen i en rondell i regnet. Surt som fan, måste fixa en kåpa till vänster sidan och möjligtvis polera generatorkåpan som blev lite repig.

Jag vet hur irriterad man blir på att man inte fick tummen ur och monterade kraschpuckar.. men, som de flesta upplyste mig om så "är det ju tur att det gick bra med dig.." och det stämmer ju faktiskt.. prylar kan man ersätta. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top