ER6-tråden

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Sökfunktionen verkar avstängd. Tänkte bara fråga om service intrevallen på våra hojar... Har jag rätt när jag säger att det är 100mil första service sen, 600mil eller varje år?? Kompisen påståd att det skulle vara 1200mil, läst i handboken men det är lite klurigt...

Mindre service var 600e mil, och större var 1200e.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
! Service !

Har inte min service-bok där jag bor för tillfället, så jag vet inte vad som ska fixas vid 600:mila-servicen.

Kan någon informera om vad som ska fixas då, eller vad de tar betalt för?
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Nytt styre & bakljus

Så här kan d se ut med ett Zap styre o diodbakljus. :martialar
 

Bifogat

  • DSC00029_mindre.JPG
    DSC00029_mindre.JPG
    49 KB · Visningar: 210
  • DSC00033_mindre.JPG
    DSC00033_mindre.JPG
    56.1 KB · Visningar: 245
  • DSC00028_mindre.JPG
    DSC00028_mindre.JPG
    70.8 KB · Visningar: 241
  • DSC00034_mindre.JPG
    DSC00034_mindre.JPG
    47.2 KB · Visningar: 213

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Så här kan d se ut med ett Zap styre o diodbakljus. :martialar

Ser obekvämt rakt ut det där styret, och var är backspeglarna? (Säg inte att du monterat av dem pga att det är "fult")
Bort med handtagen och på med fälgstripes också så ären färdigpimpad. :D
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Ser obekvämt rakt ut det där styret, och var är backspeglarna? (Säg inte att du monterat av dem pga att det är "fult")
Bort med handtagen och på med fälgstripes också så ären färdigpimpad. :D

Då menar du att min är färdigpimpad när ja köpt diodbaklyset då ? :yoparty :tummenupp
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Ser obekvämt rakt ut det där styret, och var är backspeglarna? (Säg inte att du monterat av dem pga att det är "fult")
Bort med handtagen och på med fälgstripes också så ären färdigpimpad. :D
Nu har jag varit ute o testat styret och -Jo, jämför man m orginal så känns d ju en aning rakt eller brett. Men men, antar att d är en vanesak...
Backspeglar!? D åkte väck första veckan. Orsak: fula och i vägen när man leker. När d blir långsträckor åker en eller två på.
 

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Snyggt styre!:tummenupp Får man fråga vart du köpt det??

Tyckte du det var bökigt att montera??

Mvh Henrik


Nu har jag varit ute o testat styret och -Jo, jämför man m orginal så känns d ju en aning rakt eller brett. Men men, antar att d är en vanesak...
Backspeglar!? D åkte väck första veckan. Orsak: fula och i vägen när man leker. När d blir långsträckor åker en eller två på.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Bänkad, nytt blås och nytt styre.

Har nu satt på Arrow-slipon, luftfilter, PCIII samt fått den bänkad. Måste säga att det känns som om man fått en ny motorcykel, märkbart bättre effekt. Cirka 10 nya bakhjulshästar märks!

Något som gav större effekt än jag hade hoppats på var mitt nya styre från Suburban Machinery. Man kommer ner mycket bättre och får en helt annan kontroll över cykeln. Vidare så blir den ännu mer lättmanövrerad. Det kostade en del, 2000 kr inkl frakt, tull m.m, men det var det helt klart värt. Oerhört lätt att installera, tog mig cirka 20 minuter och då hade jag aldrig tidigare monterat styren på motorcyklar. Känns som en riktigt genomtänkt och modellanpassad lösning.

www.suburban-machinery.com

Med dessa uppgraderingar är jag oerhört nöjd och har nu bestämt mig för att inte byta upp mig när det gäller själva motorcykeln. Så mycket körglädje som jag har nu, till den försäkringskostnaden, är oslagbart.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Har nu satt på Arrow-slipon, luftfilter, PCIII samt fått den bänkad. Måste säga att det känns som om man fått en ny motorcykel, märkbart bättre effekt. Cirka 10 nya bakhjulshästar märks!

Något som gav större effekt än jag hade hoppats på var mitt nya styre från Suburban Machinery. Man kommer ner mycket bättre och får en helt annan kontroll över cykeln. Vidare så blir den ännu mer lättmanövrerad. Det kostade en del, 2000 kr inkl frakt, tull m.m, men det var det helt klart värt. Oerhört lätt att installera, tog mig cirka 20 minuter och då hade jag aldrig tidigare monterat styren på motorcyklar. Känns som en riktigt genomtänkt och modellanpassad lösning.

www.suburban-machinery.com

Med dessa uppgraderingar är jag oerhört nöjd och har nu bestämt mig för att inte byta upp mig när det gäller själva motorcykeln. Så mycket körglädje som jag har nu, till den försäkringskostnaden, är oslagbart.

http://hijackapp.com/wp-content/uploads/2007/01/hahashow.jpeg

;)
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Har nu satt på Arrow-slipon, luftfilter, PCIII samt fått den bänkad. Måste säga att det känns som om man fått en ny motorcykel, märkbart bättre effekt. Cirka 10 nya bakhjulshästar märks!

Ser att du bor i Malmö. Vart fick du detta gjort och till vilken kostnad?
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Ser att du bor i Malmö. Vart fick du detta gjort och till vilken kostnad?

Allt montage gjorde jag själv, inte mycket svårare än att montera möbler från IKEA. Bänkningen gjorde jag på Bröderna Hörbergs i Löddeköpinge och kostade 1650 kr, tror det var lite kompispris.
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Hej på er!

Mitt första inlägg. Sen jag började puttra runt på två hjul i tonåren har jag varit bestämd på att ta mc-kort och för dryga månaden blev det avklarat! De senaste månaderna har jag sneglat (för) mycket på ER-6 och har i princip bestämt mig för att det är en sån det blir. Har följt denna tråd troget och läst varenda ord som hitills skrivits.

Nu till min fråga. Jag saknar en sak i denna tråd; nämligen - ER-6n vs. ER-6f! Jag gillar båda skarpt och har provkört båda modellerna. Den enda skillnaden jag egentligen märkt av är att F:n är lite trevligare när det börjar gå fort. Utseendemässigt tycker jag att F är vacker, likaså N:n men med förbehållet att den är "fulsnygg" framifrån.

Som det är nu så kan jag inte bestämma mig! I huvudsak kommer jag köra "icke landsvägs"-körning (that is, stadskörning typ) så frågan är om N-modellen, med sin marginellt kortare hjulbas, passar bättre? Av mina erfarenheter känns det lite som att F:n har lite bättre landsvägsegenskaper utan att för den skull ha några nackdelar i förhållande till N ?

Jättetacksam för alla synpunkter som kan vara värda att beakta vid valet F/N..

Lev väl och kör försiktigt!
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Förutom priset, är det någon nackdel med ER6-f? Som jag ser det är det bara fördelar. Med f kan man utan problem köra längre sträckor i lite högre tempo. Jag har svårt att tänka mig att den 5 mm kortare hjulbasen inverkar särskilt mycket på körupplevelsen, särskilt som modellen redan är kvick. Själv fick jag min f till ett mycket förmånligt pris och då var det ingen tvekan. Efter att ha haft f ett tag så skulle jag inte skaffa en n. Sen finns det ju dem som väljer n med tanke på utseendet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top