Nämen tja!
Har precis köpt mig en gul ER-6N som jag håller på och tar mitt MC-kort med. Förhoppningsvis har jag det i hand om några veckor . Förstår inte varför jag inte gjort detta tidigare...
Kul att det finns en tråd om hojen, men den är så enormt stor att jag inte hittar något om det jag vill veta:
Iallafall, jag undrar om någon har strippat hojen helt näck utan sidokåporna, kåpan som skyddar avgasröret och fronten?
Jag klarar inte av att se fronten på MCn, det är den fulaste jag sett. Skulle vilja ha två små framlyktor istället.
Vill även ta bort stänkskärmen på framhjulet, går det eller är det bara dumt med massa skit som sprutar rakt på mig? Har lite svårt att testa eftersom jag inte bara får dra ut å köra en sväng. Än...
Om ni tagit bort sidokåporna, hur har ni löst det med blinkers? Vad finns det för lösningar för framlyktorna och instrumenteringen? Är det lagligt att åka utan backspeglar (får jag skit nu för att jag vill plocka bort dem när jag är ny på mc )?
Vill ha den helt naken... Det skulle bli skitsnyggt.
Sen har jag sett att det finns ett "plastlock" som man sätter på sadeln så den blir ensitsig, innebär denna att man inte kan ta av sadeln och använda det enorma lagringsutrymmet därunder?
Har även sett att en del av er byter ut styret på hojen. Varför? Har dåligt med erfarenhet från andra motorcyklar men är det dålig känsla med orginalstyret?
Jag ska byta bakdäck på min hoj snart, hörde mig för på däckfirma och dom hade två passade ett touring å ett sport, ja tänkte sport direkt, men ja kan väll lika gärna ta touring däcket som kanske håller lite längre åxå ??
Åker mest landsväg och inte alltför mycke nerlägg i kurvorna..
Jag ska byta bakdäck på min hoj snart, hörde mig för på däckfirma och dom hade två passade ett touring å ett sport, ja tänkte sport direkt, men ja kan väll lika gärna ta touring däcket som kanske håller lite längre åxå ??
Åker mest landsväg och inte alltför mycke nerlägg i kurvorna..
Men om man har insatsen kvar på Arrows så låter det som en gammal 2t saab, jag blev hånad av mina vänner när jag lät dem lyssna på detta alt! Enda gången det kommer att göra nytta är till besiktning.
Kan rekommendera Bridgestone Battlax BT 021 R, ett för i år nytt Sport-touring däck.
Mitt har hållt 600 mil nu och där är fortfarande mönster kvar på mitten och rejält på sidorna(skall slita ner dem på knutstorp imorgon ).
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-accessories/2007/bridgestone-tires.htm
Beställde ett nytt i söndags från mcdackonline.com, 1265:- inkl frakt.!
Jag fattar inte: Varför har du köpt en er6a, när du tycker att framdelen är det fulaste du sett? eller du kanske fått den gratis...varför inte köpa en z750 eller z1000 som redan har en mer fighterlook o "vanligt" lyse?
Den svarta var faktiskt riktigt nice, bra lösning med mätarhuset också.. frågan är bara är dessa lampor godkända i sverige? http://www.busters-accessories.co.uk/proddetail.asp?prod=THL
Nu lär jag ju få folk på mig, men jag förstår faktiskt inte alla som rensar baken på denna hoj?! Den blir ju bara mainstream! Ser ut som baken på vilken vanlig racercykel som helst. Okej, reflexen är väl inte så kul men resten är snyggt, tycker jag!
Slipon? Inte för mig iallafall....LeoVince tycker jag inte passar alls in med den övriga designen på cykeln och från dessa slipons låter bara ettrigt, inget muller överhuvudtaget.
Harley mullrar! Det gör inte en er6:a enligt my opinion.
Men men...smaken är ju som bekant som baken...
Dock så puttrar er6:an kanogött och man får den där varma, mysiga känslan i kroppen av att allt är skitbra, nytt och fräsht! Denna hoj kommer jag att ha lääääääänge!
/
JohnVanB
Gillar man som barnen gnistrande julgranar är väl originalskylteländet julafton varje dag.
Vidare har du nog inte lyssnat på ett LeoVince utan DB-killer. Jag kan inte räkna på mina fingrar de gånger allehanda löst folk kommit fram och undrat vilken Buell-modell det är jag åker på
Vem gillar INTE julafton?
hmm...har faktiskt hört LV:et utan DB:n och inte med...
Men om man har insatsen kvar på Arrows så låter det som en gammal 2t saab, jag blev hånad av mina vänner när jag lät dem lyssna på detta alt!
Enda gången det kommer att göra nytta är till besiktning.
Får inte ut insatsen på mitt arrow, det sitter som satan! Kanske gör fel???
För er som strular med insatsen på era system kommer här det korekta sättet att ta ur insatsen ur ett system. Lossa först skruv eller låsring.
Starta sedan motorcykeln och gasa upp den i varv så det bildas ett tryck i systemet, nu kommer insatsen att sakta glida ur.
Men se till att det inte står någon vid utblåset och stå av gasen så fort ni ser att insatsen börjar att glida ur.
Lycka till! Gör det inte svårare än det är.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |