ER6-tråden

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Kikade lite på skylthållare och blinkers från Bikersneed, nån som vet om det är svårt att koppla in? Har för mig att någon sa att det bara skulle vara att klicka i original kontakterna? Och är blinkarna E-godkända?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Någon som vet var man köper krachkåpor till ER6n?

Gärna billiga i glasfiber...

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Hoj
ER6N
Exakt, eller stuntdreva:)

Kollat på drev till min ER6-N o är lite osäker på vilket drev man ska köpa, det är bakdrevet som ska bytas men vilket kuggantal????

Kikade lite på skylthållare och blinkers från Bikersneed, nån som vet om det är svårt att koppla in? Har för mig att någon sa att det bara skulle vara att klicka i original kontakterna? Och är blinkarna E-godkända?

Eu godkända vete fan, men vem ser det??? ja köpte min på bikersneed o den lilla lampan till skylten har klen kabel, var försiktig o använd krympslang mot kabelbrott o sprut från tex grus eller om du börnar, he he he:yoparty

Ja jag har försökt att stå upp på passagerar pinarna och kopplat upp den i 3 men den e för slö orginal.

Du behöver öppna ljuddämpare, powercommander o kanske öppet filter för att få det du vill, glöm inte att bänka den sen,:yoparty

Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Att få upp hojen ca 15 hk verkar vara svårt? Eller hur ska man bära sig åt?
Även med ett nytt system och mappning verkar man bara komma upp kanske 5-10 hk. Nästa steg är typ, turbo?
Tips vore trevligt......

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
hur mångas kuggar är det orginal på bakdrevet på en Er6:a?

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Hoj
ER6N
luftfilter byte

Fått ett piper cross luftfilter till min Er6;a o blev ju sugen på att testa skiten, men hur lyfter man bort tanken? ser bara 2 skruvar vid sätet, finns det inte fler???? Svar önskas:Bugar

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Fler som har fått brev från Kawasaki angående kraschpuckar?

Jodå, jag fick ett brev igår.... Kawasaki har fastställt att de uppkomna sprickor i ramen som noterats beror på icke-orginal krashpuckar......
Detta trots att de även säger att deras egna puck inte hade tillräcklig styrka och kunde få det högra kraschpucksfästet att spricka:va :va

Nu skall de göra om orginalpucken och de som har orginalpuckar får byta ut dessa.

Men vi som hörde om Kawa´s bekymmer med puckarna och köpte "pirat" är lurade om sprickor uppkommer..... Hmm, skall man montera av puckarna eller??:va :va

//cage

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Jodå, jag fick ett brev igår.... Kawasaki har fastställt att de uppkomna sprickor i ramen som noterats beror på icke-orginal krashpuckar......
Detta trots att de även säger att deras egna puck inte hade tillräcklig styrka och kunde få det högra kraschpucksfästet att spricka:va :va

Nu skall de göra om orginalpucken och de som har orginalpuckar får byta ut dessa.

Men vi som hörde om Kawa´s bekymmer med puckarna och köpte "pirat" är lurade om sprickor uppkommer..... Hmm, skall man montera av puckarna eller??:va :va

//cage

Låter ju skumt att det skulle kunna spricka i ramen!!!!

Fick också brev idag och har bokat tid för att få dom utbytta! Dom sa att de nya är smala och ganska långa, Hoppas bara att det inte ser skit ut!!!

Iof är inte fästena så fina på dom äldre orginalpuckarna!

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Why crachpucks på en hoj utan kåpor? OK om man åker mkt bana, men annars så tycker jag att det börjar lukta väl mkt körskola.....Ni har väl inte tänkt att vurpa....hoppas jag....

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Why crachpucks på en hoj utan kåpor? OK om man åker mkt bana, men annars så tycker jag att det börjar lukta väl mkt körskola.....Ni har väl inte tänkt att vurpa....hoppas jag....

Nä jag hade inte TÄNKT det men det skedde iallafall....:huvet :huvet

Puckar hade defenitivt lindrat skadorna på hojen. Det är väl mer än kåpor som kan ta stryk:confused:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ibland förvärrar puckarna skadorna också. Det är t ex inte ovanligt att puckarna fastnar och hojen börjar flippa. Eller att man får brustna motorfästen/ram i stället för repor.

Riktiga racehojar har inte kraschpuckar.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Nä jag hade inte TÄNKT det men det skedde iallafall....:huvet :huvet

Puckar hade defenitivt lindrat skadorna på hojen. Det är väl mer än kåpor som kan ta stryk:confused:

Om jag inte missminner mig så åkte väl du bana "gocart" i regn när du gick omkull.... kan tänka mig att ev broms/kopplings handtag går av, ev nått annat av icke skyhöga kostnader, om man inte har x-tream otur så klart!
D verkar ju som krachpucksen gjort mer onytta än nytta i nuläget iaf!!!! iof kanske Du fått ut mer av förs om du nu haft dessa vurpollon på sidorna i nuläget.

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000

De gör väldigt mycket om man vurpar fastän man inte har kåpor.
Tro mig jag vet!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...