ER6-tråden

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Är det nån här som lagt omkull hojen och haft orginalpuckar på?? Precis som Kawa själv säger så har de inte tillräcklig styrka och skall därför designas om..
Klarade de en nedläggning i fart och inte bara tappad hoj på garageuppfarten??:va
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
vart köper jag fotpinnar? vill sätta lite färg på tillvaron =)
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Är det nån här som lagt omkull hojen och haft orginalpuckar på?? Precis som Kawa själv säger så har de inte tillräcklig styrka och skall därför designas om..
Klarade de en nedläggning i fart och inte bara tappad hoj på garageuppfarten??:va

De hjälpte för mig men det var inte i så hög fart typ 30.
Den tog det mesta och bröt fotpinnen, skrappade lite på sidkåpan och styret.
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Jahapp Nu har man gjort det, satt dit ett piper cross luftfilter o gasade lite igår. Säger bara, FAAAAAN va bra den gick, helt ny hoj ju. Gick som bara fasen nu, o blev helt stum. snacka om att de ger effekt. Pc´n fattade på en gång o verkade gilla mer luft Nu har min maskin färdig för i år.
 

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Är det någon som fått dit dom nya Kawasaki puckarna? Nyfiken på hur dom gör sig!

Mina är beställda men väntar på att få dom!!!!!!
 

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
tja! ska byta drev till ett mindre fram? undrar om det är vänster eller höger gängat?? någon som har gjort detta??
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
tja! ska byta drev till ett mindre fram? undrar om det är vänster eller höger gängat?? någon som har gjort detta??

dom hojar jag har haft har det varit gängat som vanligt... har bytt på ett antal hojar och par kawor men ingen er6
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Hård körning = full rulle konstant. Dvs knappt 185-220 på mätaren(beroende på vind).
Det håller jag när jag tourar till Öland, brukar få tanka 3ggr på de 35 milen..

.. Ja, jag är en såkallad fartdåre.. Och ja, då önskar man att han hade helkåpa ibland :tungan

Är du upprätt ännu? Tänkte på dig i dag när jag tog en tur o låg på hela 170 i typ 30sec på en raka...fyfan va drygt det var! då slog tanken mig att du ligger på långt över denna hastighet på långkörning, o att hojen ligger på litern!!!! Nu är det inte så att jag åker sakta, o råkade ut för en raka, jag brukar åka fort på kurviga vägar, det ger mig en kick:tummenupp , men att maxa highway så skulle du nog haft en kåphoj, för jag fixar då inte den typen av åkning...nån annan som gör det eller är det mig det är fel på?
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Igår skruvade jag av dom nyinköpta kraschpuckarna. Fick ett brev av Kawasaki häromdagen som handlade om ramskador och kraschpuckar.
Peace.
 

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
Det borde vara vanlig gänga, i med ettan, på med broms, sen är det bara att bryta lös. ev sätt nått mellan nån "eker" o svingen o ta I!

Super bra, får testa det imonr, köpt ett 14 drev, (15 orginal) hoppas d gör på sig, så d går och powerwheela
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Igår skruvade jag av dom nyinköpta kraschpuckarna. Fick ett brev av Kawasaki häromdagen som handlade om ramskador och kraschpuckar.
Peace.

Vilka puckar har du? Noggrann läsning av texten ger att Kawasakis egna puckar är dom som har problem, något som jag fick bekräftat av Kawasaki själva för någon månad sedan då jag ringde och undrade varför deras egna puckar inte gick att finna någonstans... Några andra fabrikat anges egentligen inte. Brevet är skrivet på riktigt fikonspråk får jag säga...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det är mycket möjligt att andra puckar ger problem också men det skiter ju Kawa i, de tar bara ansvar för sina egna produkter.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Är du upprätt ännu? Tänkte på dig i dag när jag tog en tur o låg på hela 170 i typ 30sec på en raka...fyfan va drygt det var! då slog tanken mig att du ligger på långt över denna hastighet på långkörning, o att hojen ligger på litern!!!! Nu är det inte så att jag åker sakta, o råkade ut för en raka, jag brukar åka fort på kurviga vägar, det ger mig en kick:tummenupp , men att maxa highway så skulle du nog haft en kåphoj, för jag fixar då inte den typen av åkning...nån annan som gör det eller är det mig det är fel på?

Det är en vanesak. Motorvägskörning är ju så jävla drygt så man vill ju ha det överstökat så fort som möjligt. ;)
Är faktiskt lite sugen på att bygga om till kåphoj, catalyst har ett gäng helt ok kåpor som verkar funka med clipons, bra mycket snyggare än f-modellen då det blir lägre.
 

Bifogat

  • catsiguo4.jpg
    catsiguo4.jpg
    68.4 KB · Visningar: 149

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Nu är det inte så att jag åker sakta, o råkade ut för en raka, jag brukar åka fort på kurviga vägar, det ger mig en kick , men att maxa highway så skulle du nog haft en kåphoj, för jag fixar då inte den typen av åkning...nån annan som gör det eller är det mig det är fel på?

Böjjarn;
Jag vet inte om det är dig det är fel på, men jag håller med dig till 100%.
Finns absolut inget tråkigare med MC-åkning än långa raksträckor, oavsett kåphoj eller inte.
 

cc_rider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Svedala
Hoj
Kawasaki Er6n
power commander

Har hittat ett beg. power commander USB III. Han som säljer har dock en VN2000.

Jag tror att de e samma PC till alla hojar, bara att mappa om eller? De e ju samma art.nr på PC för Er6 och vn2000 johansmc.se.
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Vilka puckar har du? Noggrann läsning av texten ger att Kawasakis egna puckar är dom som har problem, något som jag fick bekräftat av Kawasaki själva för någon månad sedan då jag ringde och undrade varför deras egna puckar inte gick att finna någonstans... Några andra fabrikat anges egentligen inte. Brevet är skrivet på riktigt fikonspråk får jag säga...
Jag använder några stora fina som jag köpte på s-racing. Vet ej fabrikat.
Noggrann läsning av texten ger att det handlar om kraschpuckar som inte är orginaltillbehör.
"De ovan nämnda undersökningarna och testerna har visat att andra kraschpuckar än Kawasaki orginal kan ha en ogynnsam påverkan på ramen på grund av sin vikt, form, montering, osv. Detta kan ge upphov till höga vibrationer i motorfästet som, speciellt på den högra sidan, som kan resultera i sprickbildningar i svetsen eller i fäste."

Finns väll bara ett sätt att tolka detta antar jag.

Såg dom nya puckarna fina ut då????????Kawasaki puckar??????:va
Jag har inte kawasakis puckar och har ingen som helst aning om hur dom ser ut!!!!!!!!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!!!!!!!!!!i!i!!!!va
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Har hittat ett beg. power commander USB III. Han som säljer har dock en VN2000.

Jag tror att de e samma PC till alla hojar, bara att mappa om eller? De e ju samma art.nr på PC för Er6 och vn2000 johansmc.se.

Är det inte plug'n'play, dvs olika kabelstammar till olika hojmodeller?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top