ER6-tråden

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Akuta hjälp önskas

jag har fått probelm med mina bakre blinkers nu när jag satt på en undertail och bytt till diodblinkers. Dom vägrar blinka...de främre lamporna blinkar som det ska när jag har kopplat motstånden till det bakre...plockar jag bort dom så blinkar de för fort precis som dom skall göra...men varför vill inte det blinka alls där bak? någon som har några tips? det är väl inte separata säkringar för blinkers fam å bak eller??
 
Last edited:

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Det är en vanesak. Motorvägskörning är ju så jävla drygt så man vill ju ha det överstökat så fort som möjligt. ;)
Är faktiskt lite sugen på att bygga om till kåphoj, catalyst har ett gäng helt ok kåpor som verkar funka med clipons, bra mycket snyggare än f-modellen då det blir lägre.

har catalyst nån hemsida??
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
har catalyst nån hemsida??

http://www.catalystracingcomposites.com/

Verkar dock vara lite billigare hos andra, tex:
http://www.buymoto.com/Catalyst_Racing_Composites_Kawasaki_Ninja_650_s/101.htm

jag har fått probelm med mina bakre blinkers nu när jag satt på en undertail och bytt till diodblinkers. Dom vägrar blinka...de främre lamporna blinkar som det ska när jag har kopplat motstånden till det bakre...plockar jag bort dom så blinkar de för fort precis som dom skall göra...men varför vill inte det blinka alls där bak? någon som har några tips? det är väl inte separata säkringar för blinkers fam å bak eller??

Sitter där några lampor i? Har du kopplat dem rätt? :arsele
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Sitter där några lampor i? Har du kopplat dem rätt? :arsele[/QUOTE]

bör sitta dioder i, köpte dom ju precis...å dom är kopplade prwecis som mitt gamla kit.
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Har du satt dit resistorer då?

japp...motstånd är monterat...men saken är att dom inte vill blinka alls...jag får ta å ta bort dom å koppla direkt till batteriet å se om dom vill lysa över huvud taget
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.

Har samma fundering själv...om man ska lämna in den alltså. Garantin går ut i Oktober och ungfär samtidigt blir det dags för service. Tror nästan jag skippar det....
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det står ju i handboken. 600-mila är i stort sett bara en bromskontroll, inte ens oljebyte ingår. Många verkstäder gör i alla fall olje- och filterbyte då det kanske är ett år sedan förra gången och att de tjänar mer pengar då.

Sist jag gjorde 600-mila på en Kawa så kollade de hojen på två minuter utanför verkstaden och stämplade boken utan att ta en krona för det. :)
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Normal koll och allmänt översyn, det klarar jag själv. Då fixar jag själv, men oljebyte, det tycker jag nog man gör oavsett efter fem sex hundra mil. Då kan man lägga någr extra slantar på finare olja i stället.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
3146796 Normal koll och allmänt översyn, det klarar jag själv. Då fixar jag själv, men oljebyte, det tycker jag nog man gör oavsett efter fem sex hundra mil. Då kan man lägga någr extra slantar på finare olja i stället.
Det gör du nog rätt i.

Kom dock ihåg detta: Även om din ÅF säger att det är ett års garanti, så är det ändå 2 år garanti mot fabrikationsfel.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Det är en vanesak. Motorvägskörning är ju så jävla drygt så man vill ju ha det överstökat så fort som möjligt. ;)
Är faktiskt lite sugen på att bygga om till kåphoj, catalyst har ett gäng helt ok kåpor som verkar funka med clipons, bra mycket snyggare än f-modellen då det blir lägre.

Den kåpan ser ju riktigt bra ut.

Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.

2300!!!!! hur är det möjligt? får man fråga vart? har nyss gjort min 600mila o det gick på 1000:- inkl olja o filter
 
Last edited:

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Den kåpan ser ju riktigt bra ut.



2300!!!!! hur är det möjligt? får man fråga vart? har nyss gjort min 600mila o det gick på 1000:- inkl olja o filter

Fun Bike i Västerås. Det är på grund av den höga kostnaden jag undrar vad dom egentligen gör som är så dyrt.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Jag använder några stora fina som jag köpte på s-racing. Vet ej fabrikat.
Noggrann läsning av texten ger att det handlar om kraschpuckar som inte är orginaltillbehör.
"De ovan nämnda undersökningarna och testerna har visat att andra kraschpuckar än Kawasaki orginal kan ha en ogynnsam påverkan på ramen på grund av sin vikt, form, montering, osv. Detta kan ge upphov till höga vibrationer i motorfästet som, speciellt på den högra sidan, som kan resultera i sprickbildningar i svetsen eller i fäste."

Finns väll bara ett sätt att tolka detta antar jag.


Jag har inte kawasakis puckar och har ingen som helst aning om hur dom ser ut!!!!!!!!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!!!!!!!!!!i!i!!!!va

Min mening var att det låter som de försöker slingra sig undan med att först skuldbelägga icke-originalpuckar för att sedan smyga in att deras puckar byts för säkerhets skull...

När jag pratade med en trevlig man på Kawasaki tidigt i våras hade han inga synpunkter på Powerbronze-puckarna, men nämnde att Kawasakis originalpuckar var bortplockade för att de var felaktiga. Som konstruktionen ser ut kan jag tänka mig att de genererar ett stort vrid på ramen om man går omkull.
 
Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Om det skiljer så mycket, kan det ju löna sig att åka X antal mil för att få hojen servad....:jisses:va
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Min mening var att det låter som de försöker slingra sig undan med att först skuldbelägga icke-originalpuckar för att sedan smyga in att deras puckar byts för säkerhets skull...

När jag pratade med en trevlig man på Kawasaki tidigt i våras hade han inga synpunkter på Powerbronze-puckarna, men nämnde att Kawasakis originalpuckar var bortplockade för att de var felaktiga. Som konstruktionen ser ut kan jag tänka mig att de genererar ett stort vrid på ramen om man går omkull.

Jag vet inte hur orginalpuckarna ser ut, men jag antar att de skruvas fast runt ramen? Eller fästs de på samma sätt som powerbronzepuckarna?
Ser på din avatar att vi har precis likadana. Har jag gjort att förhastat beslut?
Simpa
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.

Hmmm. När jag köpte min för mindre än en vecka sedan hette det att "Ingen service på ER-6n de första 2400milen kommer kosta mer än 2.000:-" Kanske är en lokal grej de kör här i Karlstad.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top