Jag bor en bra bit från Ö-bro, närmare bestämt en 30 mil norrut...![]()
Så, det vart en rätt dryg resa att hämta cykeln..Men vad gör man inte för att få ha lite roligt....
Jag såg det efter att jag hade skrivit inlägget.
Lycka till med hojen!
Jag bor en bra bit från Ö-bro, närmare bestämt en 30 mil norrut...![]()
Så, det vart en rätt dryg resa att hämta cykeln..Men vad gör man inte för att få ha lite roligt....
Köpte ett GPE på en auktion igår, 3012 spänn inkl frakt, får väl hem det nästa vecka!
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=365
Funderade först på det för länge sen, men då var det för dyrt... sen fick jag reda på att det gick på 4400 spänn här uppe utanför Sundsvall, lite för saftigt för mig... tänkte då på G&G från Italien, men det blev för dyrt med frakt o moms och allt även det... reserven var på väg att bli Arrow ifrån Usa när jag ändå beställer annat... men sen såg jag skönheten för 3k, det var det värt!
Måste bara försöka styra upp en dbkiller till den, hemma meck eller nåt så man har utifall det blir problem med lagens långa arm!
Hade det inte blitt GPE så hade jag föredragit G&G om det varit lite billigare!
http://www.redracingparts.com/engli...s/ggbikeexhaustsystems/kawasaki/ER-6n2005.php
Köpte ett GPE på en auktion igår, 3012 spänn inkl frakt, får väl hem det nästa vecka!
Usch och fy vad hemska ni är! Nu har jag följt tråden ytterligare ett antal sidor och ALLT tycks landa ( till slut ), i vilken form av slipon eler slutburk ni ska ha.
Förstår ni inte att det är skitfult! Det pajar ju hela utseendet på cykeln att hänga dit en helt oformad dumburk ( kallar den det eftersom det drar ner effekten på cykeln om man inte mappar om ) som bryter alla andra övriga linjer på cykeln?! Ingen annan än jag som ser det? Eller är det bara ljudet och " vill ha begäret " som göra att ni kastar bort era pengar? Vill ni att det ska låta mycket så fixa lite hål på orginalburken istället för att sätta på nåt fult med en orange dekal på.....
Just my opinion...![]()
.
Just my opinion...![]()
Ingen annan än jag som ser det?
Scannade bänkningspapper med före/efter effekt KANSKE kan övertyga mig gällande effekten.tja, skulle inte direkt uttala mig om nåt jag inte visste, och eftersom jag kört med orginal första året och med Two Brothers slipon 2007 så måste jag säga att det är en helt annan karraktär på hojen. dels sparar man typ 6 kilo (TBR väger endast 1.5 kilo i kofiber/magnesium) Och det viktigaste av allt är att man
1. Man kan ge bra gas under 3000 rpm utan att den hackar sig fram
2. Vridet mellan 3000 och 7000 rpm, är fantastiskt mycket bättre. (power wheelar mycket lättare)
3. Ljudet. som är en del av upplevelsen. Hörs man så syns man. Det är en ren säkerhetsaspekt om man inte gillar fetemuller
så kör på med snygga slipon(kolla mitt garage om ni vill se mitt)
Som jag sagt tidigare.....en HD mullrar, det som vi har....puttrar.![]()
Scannade bänkningspapper med före/efter effekt KANSKE kan övertyga mig gällande effekten.
Precis min åsikt! Blir lite irriterad att någon skriver att jag inte vet vad jag pratar om....Det är väl det allt handlar om, personliga preferenser!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |