Jag bor en bra bit från Ö-bro, närmare bestämt en 30 mil norrut...
Så, det vart en rätt dryg resa att hämta cykeln..Men vad gör man inte för att få ha lite roligt....
Jag såg det efter att jag hade skrivit inlägget.
Lycka till med hojen!
Jag bor en bra bit från Ö-bro, närmare bestämt en 30 mil norrut...
Så, det vart en rätt dryg resa att hämta cykeln..Men vad gör man inte för att få ha lite roligt....
Köpte ett GPE på en auktion igår, 3012 spänn inkl frakt, får väl hem det nästa vecka!
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=365
Funderade först på det för länge sen, men då var det för dyrt... sen fick jag reda på att det gick på 4400 spänn här uppe utanför Sundsvall, lite för saftigt för mig... tänkte då på G&G från Italien, men det blev för dyrt med frakt o moms och allt även det... reserven var på väg att bli Arrow ifrån Usa när jag ändå beställer annat... men sen såg jag skönheten för 3k, det var det värt!
Måste bara försöka styra upp en dbkiller till den, hemma meck eller nåt så man har utifall det blir problem med lagens långa arm!
Hade det inte blitt GPE så hade jag föredragit G&G om det varit lite billigare!
http://www.redracingparts.com/engli...s/ggbikeexhaustsystems/kawasaki/ER-6n2005.php
Köpte ett GPE på en auktion igår, 3012 spänn inkl frakt, får väl hem det nästa vecka!
Usch och fy vad hemska ni är! Nu har jag följt tråden ytterligare ett antal sidor och ALLT tycks landa ( till slut ), i vilken form av slipon eler slutburk ni ska ha.
Förstår ni inte att det är skitfult! Det pajar ju hela utseendet på cykeln att hänga dit en helt oformad dumburk ( kallar den det eftersom det drar ner effekten på cykeln om man inte mappar om ) som bryter alla andra övriga linjer på cykeln?! Ingen annan än jag som ser det? Eller är det bara ljudet och " vill ha begäret " som göra att ni kastar bort era pengar? Vill ni att det ska låta mycket så fixa lite hål på orginalburken istället för att sätta på nåt fult med en orange dekal på.....
Just my opinion...
.
Just my opinion...
Ingen annan än jag som ser det?
Scannade bänkningspapper med före/efter effekt KANSKE kan övertyga mig gällande effekten.tja, skulle inte direkt uttala mig om nåt jag inte visste, och eftersom jag kört med orginal första året och med Two Brothers slipon 2007 så måste jag säga att det är en helt annan karraktär på hojen. dels sparar man typ 6 kilo (TBR väger endast 1.5 kilo i kofiber/magnesium) Och det viktigaste av allt är att man
1. Man kan ge bra gas under 3000 rpm utan att den hackar sig fram
2. Vridet mellan 3000 och 7000 rpm, är fantastiskt mycket bättre. (power wheelar mycket lättare)
3. Ljudet. som är en del av upplevelsen. Hörs man så syns man. Det är en ren säkerhetsaspekt om man inte gillar fetemuller
så kör på med snygga slipon(kolla mitt garage om ni vill se mitt)
Som jag sagt tidigare.....en HD mullrar, det som vi har....puttrar.
Scannade bänkningspapper med före/efter effekt KANSKE kan övertyga mig gällande effekten.
Precis min åsikt! Blir lite irriterad att någon skriver att jag inte vet vad jag pratar om....Det är väl det allt handlar om, personliga preferenser!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |