ER6-tråden

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Hur får man i styrlåset? Det går ju att vrida nyckeln till den positionen men sen får jag inte ut den.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Du vrider styret helt åt vänster, maxutslag alltså, sen vrider du nyckeln helt o drar ut bara.
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Det är just det där med att dra ut nyckeln som inte går. Styret låser sig och sitter där det sitter men sen måste jag låsa upp igen för att få ur nyckeln.
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Det är just det där med att dra ut nyckeln som inte går. Styret låser sig och sitter där det sitter men sen måste jag låsa upp igen för att få ur nyckeln.

Har för mig att man får trycka ner nyckeln o vrida? :va
Borde inte du kunna få det fixat på garantin om låset visar sig va kass?
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Har för mig att man får trycka ner nyckeln o vrida? :va
Borde inte du kunna få det fixat på garantin om låset visar sig va kass?

Jag provade det mesta men fick likt förbannat nte ur den. Men klart som du säger att det går på garantin i värsta fall. Tänkte om det var något extra man skulle göra som jag hade missat men jag får göra några försök till.
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Jag provade det mesta men fick likt förbannat nte ur den. Men klart som du säger att det går på garantin i värsta fall. Tänkte om det var något extra man skulle göra som jag hade missat men jag får göra några försök till.

Ska nog ut och köra en sväng idag faktiskt! :tummenupp Ska fundera lite extra på hur jag gör när jag låser ... :)
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Ska fundera lite extra på hur jag gör när jag låser ... :)

Eftersom min hoj ändå står utanför köksfönstret gick jag ut och kollade. Från ON så vrider jag nyckeln mot OFF och sen får jag trycka ner den och vrida mot LOCK, sen är det bara att dra ut den.
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Det blev en liten tur på hojen idag iaf :), var +5 nere i Karlskrona.
joeljulds5.jpg
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Eftersom min hoj ändå står utanför köksfönstret gick jag ut och kollade. Från ON så vrider jag nyckeln mot OFF och sen får jag trycka ner den och vrida mot LOCK, sen är det bara att dra ut den.

Second on that! Om besökskaninen fortfarande har problem så är det nog dags att skrika efter garantin; när styret står åt vänster och nyckeln är vriden till lock så ska det bara vara att dra ut den..
 

donempaso

Första Hojjen!!
Gick med
24 Dec 2007
Ort
Norrköping
Hoj
-07 Kawasaki ER-6n
Hej alla glada underbara hojägare!!! Jag skaffade min hoj nu i veckan fick den till ett helt sjukt bra pris....dock utan ABS men va fasen!! helt sjukt.
Hoppas kunna ta kortet snabbt som fasen nu har grejjat teorin men man vill ju inte salta hojjen heller:p God Jul

Kom på en grej till...himla grym handlare vi shoppa av faktikskt jättetrevliga men vi körde hojjen i en vagn med kåpa och efter en uberlångsam och lugn färd hem så hade en rem släppt av nån störd anledning så hojjen hade rammlat.........klarade sig med en krossad backspegel sancka om ren tur!
 
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Grattis till hojen, donempaso!

Jag körde 11 mil idag. +5 här med men regnigt och jäklar vad skitigt det blev. Tur på regnstället över. Hur som helst, har tvättat av det men det sitter rejält med inbränd smuts på bla. avgassystemet och delar av motorn. Någon som har några bra tips hur man får bort det eller är det bara att skrapa?

(bleav dessvärre ingen bild)

Styrlåset ja, ska ut och kolla på vägen härifrån.
 
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Var ute för någon timma sen, vred styret helt, tryckte ner nyckeln och vred den till åt vänster. Styret fastnar, nyckeln sitter fast! Försöke jucka runt lite but noooo. Den sitter där den sitter.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Var ute för någon timma sen, vred styret helt, tryckte ner nyckeln och vred den till åt vänster. Styret fastnar, nyckeln sitter fast! Försöke jucka runt lite but noooo. Den sitter där den sitter.
Ingenting som kommit i kläm mot styrstoppet, så inte låskolven går i botten då?
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Var ute för någon timma sen, vred styret helt, tryckte ner nyckeln och vred den till åt vänster. Styret fastnar, nyckeln sitter fast! Försöke jucka runt lite but noooo. Den sitter där den sitter.

Har du testat att rucka lite på styret samtidigt som du försöker dra ut nyckeln?
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Har försökt det mesta men inget ger med sig. Får väl ta det med firman i vår lagom när man är nere för servicen.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Hmm, undrar om det var en sån där nån tappade under kutsens jungfrufärd, fästena var väl lite dåliga på hans modell iaf.

Men den fyllde syftet utseendemässigt den där i länken iaf, billig å!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top