ER6-tråden

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Någon som har skaffat "spegelförlängarna" som finns på kawas tbh sida ?
Hur ser det ut ??
"Styling speglarna" som finns på tbh sidan bättrar de på bakåtsikten. Svårt att se på bilden så är det någon som sett eller vet tar jag tacksamt emot upplysningar......:)

Jag köpte spegelförlängarna för ett par veckor sen och tyckte att det gjorde stor skillnad! Helt klart värt slantarna. :tummenupp
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Hum, kom vi fram till nåt angående dom där stålomspunna bromsslangarna som det var snack om för ~2v sen?

På Ebay går 3 slangar på 1000+frakt (fram+bak), svarta med svarta anslutningar, ungefär lika från UK och US också.

Så länge dom är svarta så skiter man väl i vilket, men vill ju komma undan så billigt som möjligt. Det är något jag kommit fram till att jag ska ha, just för att jag tyckte bättre om bromsverkan på övningskörningshojen som var hemskt känslig, än den lite svampigare med gummislang.

Nåja, billigt i sverige nånstans kanske? Hit me. :)
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Hum, kom vi fram till nåt angående dom där stålomspunna bromsslangarna som det var snack om för ~2v sen?


Jag var nog med och jiddrade om slangarna där. Jag köpte till slut dom två slangarna fram med klar plast omkring, och alla kopplingar med rätt vinklar som original. Det gick på 830:- hos Pumpservice i Gävle. Då fanns olika färger att välja på. Jämförde med firman i England och kom fram till att det inte lönade sig att skicka efter. Greppet blev helt klart stummare, och utseendet lyfte rejält. Originalslangarna som ormar sig runt framskärmen som två halvfeta snokar är inte snygga...om man säger så.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ge bild. :)

Är nere i gävle med jämna mellanrum pga familj och vänner där, så att ta hojen o svänga förbi och grejja ett par såna där är ju lätt gjort, men vill veta hur slutresultatet blev på bild. :p

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....trksid=p3984.cTODAY.m238.lVI#ebayphotohosting

Där fanns på ebay, fram+bak för 1200 inkl frakt, gjorda för Er-6.

Goodridgeslangarna från staterna gick på $90 fram/bak.
 
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro

Ska fixa bild i morron. Kolla här framåt kvällen då.

När jag skulle ha mina så hade dom slut på kopplingar, annars lät det som dom kunde klämma dom medan jag väntade. Nu blev det så att jag fick vänta några dar.
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag skulle inte heller köpt en hoj som jag inte trivs med utseendemässigt.

Ni har inte kollat på Cagiva Raptor 650. Samma försäkringsklass som er-6 och typ samma effekt (har jag för mig)?


Nja, det där var inget som föll henne i smaken. Hon är riktigt kinkig, vill egentligen inte ens ha en hoj med limpsadel.. Kräsen gumma! Hon tycker GSR 600:an är snygg, men hon sitter bättre på er-6:an. Plus att det finns lägre sadel att köpa.

Hon får det lite extra svårt med tanke på att hon inte bara kan välja hoj efter utseende utan efter hur hon sitter. Och då eftersom hon kan tänka sig en er-6:a med annat lyse så får vi se hur vi löser det! :)

Du kan inte mena allvar!!! Lägg ut länk! Säljer dom fatbar? såg ingen fågelpinne på hojjen.



http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1681&iItemId=139025

Kanske det han köpt? Hittade det inte i svart på hemsidan dock..
Kan väl inte tro att det är ett äkta Fatbar, men säkert värt pengarna!


Edit; Eller det är nog det här styret, bara att plocka bort fågelpinnen!
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1681&iItemId=135254
 
Last edited:

lc2r

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n
Riktigt snygg er-6a Tarmac gillar GPR slip-onet. Vad kosta det, var köpte du det och var det svårt att montera?
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Nja, det där var inget som föll henne i smaken. Hon är riktigt kinkig, vill egentligen inte ens ha en hoj med limpsadel.. Kräsen gumma! Hon tycker GSR 600:an är snygg, men hon sitter bättre på er-6:an. Plus att det finns lägre sadel att köpa.

Hon får det lite extra svårt med tanke på att hon inte bara kan välja hoj efter utseende utan efter hur hon sitter. Och då eftersom hon kan tänka sig en er-6:a med annat lyse så får vi se hur vi löser det! :)





http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1681&iItemId=139025

Kanske det han köpt? Hittade det inte i svart på hemsidan dock..
Kan väl inte tro att det är ett äkta Fatbar, men säkert värt pengarna!


Edit; Eller det är nog det här styret, bara att plocka bort fågelpinnen!
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1681&iItemId=135254


Va FAAAN, det är ju ett Fatbar styre i 1a länken, billigt. Jag blir jävla förbannad när man kan köpa det så billigt, Har för mig att jag betalade nästan en tusing för mitt Renthalstyre:huvet
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Nja, det där var inget som föll henne i smaken. Hon är riktigt kinkig, vill egentligen inte ens ha en hoj med limpsadel.. Kräsen gumma! Hon tycker GSR 600:an är snygg, men hon sitter bättre på er-6:an. Plus att det finns lägre sadel att köpa.

Hon får det lite extra svårt med tanke på att hon inte bara kan välja hoj efter utseende utan efter hur hon sitter. Och då eftersom hon kan tänka sig en er-6:a med annat lyse så får vi se hur vi löser det! :)

Kräsen liten gumma du har där.
Men antingen sitter hon bekvämt och får en helt underbar hoj att köra, eller så går hon endast på utseende, kanske blir hon mkt nöjd ändå. Bara att välja.
Sen det där me limpsadel så finns det en kåpa man kna sätta över passagerar sadeln, blir rätt nice.

Själv tycker ja lysen bara blir snyggare å snyggare. Lycka till
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Tänkte blåsa iväg och skaffa lite olja, men vad för viskositet och sådan där siffror ska man ha? Googlat bra länge utan ett bra svar och denna tråden är ju bara föör lång :)
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Tänkte blåsa iväg och skaffa lite olja, men vad för viskositet och sådan där siffror ska man ha? Googlat bra länge utan ett bra svar och denna tråden är ju bara föör lång :)

Beror nog lite på vad du har i nu!!!

Första oljorna i min var Shells helsyntet mc olja. Nu åker jag med den klassiska Castrol GPS, som är betydligt billigare.
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Det är från det där tabubelagda stället som börjar på B och slutar på iltema.
Men schhh... säg det inte till nån :D

Är det styret i "första länken" som TMY postade ?
Räckte vajrar till och funkade det med orginal styrändar ??
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
ÄÄÄÄNTLIGEN!!!!

Min lilla pärla har kommit och står nu i garaget och väntar på att det vita på backen ska försvinna :yoparty .

Slipon, crashpuckar och spegelförlängare är monterade :)

Ska försöka knäppa nå sexiga bilder på henne :tuttar
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Riktigt snygg er-6a Tarmac gillar GPR slip-onet. Vad kosta det, var köpte du det och var det svårt att montera?

GPR'en är enkel att sätta dit, visserligen lika lätt som alla andra. Bara att lossa två bultar och en klammer, lambda och sen byta!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top