Det finns Mc-firmor/verkstäder med bromsbänk/rullande landsväg utan datorstyrd broms som säger att de kan ”mappa” en mc med insprutning. Detta stämmer inte då de endast kan justera bränsleblandningen/airfuel-värdet på 100% gaspådrag vid en så kallad roll-on körning, samt en del på väldigt små trottelpositioner/gaspådrag. De har tex ingen aning om vad bränsleblandningen/airfuel-värdet är vid 60% gaspådrag vid 6000rpm...
För att kunna se detta krävs att bromsbänken är utrustad med en broms som kan se till att motorn stannar kvar på angivet varvtal vid aktuell belastning...
Va å kika på nya hojen och betala den idag, så nu e man fattig
Varit grymmt bra väder här över skövde trakten, hel 5 grader å tort på marken nästa överallt. Tyvärr kunda man inte ta me hojen hem för dom inte hade fått hem fälgtejpen och missat att det ska va 2 motstånd till kawas orginal miniblinkerssats. Så man får hejda sig ett litet tag till
Här e en dålig bilde på´n
Riktigt snygg helsvart vilken färg blir det på fälgtejpen då?
Vad handlaren sa till mig så om där är något fel från fabrik på hojen så kommer det visa sig inom de första månaderna, väldigt liten chans att man får användning för utökad garati efter något år.
Förresten var det inte 2års garanti man fick när man köpte??
Sant, på min köpehandling står det 2 års garanti iaf.
Jodå, det stämmer allt att det är 2 års garanti, men man måste bestämma sig för om man vill köpa till förlängd garanti innan mc-n blir 1 år av någon anledning.
Jär är också skeptisk till att lägga ut pengarna för en förlängd garanti, har ju ändå drygt ett år kvar på den ordinarie garantin. Och känner jag mig rätt så kommer jag inte behålla den alltför länge
Kanske ska beställa en sån då, det var ju en bra peng, slipper man jobba på rasterna med, hehe
Jag skulle tillverka en, gjorde det direkt när jag fick min hoj. Bara o skära till två bitar som passar i orginalfästet och svetsa på en bit som man kan skruva skylten i. Då får man dessutom vinkeln som man vill ha! Kombinerar man det med en baklyckta som har inbyggda blinkers så slipper man dom med
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|