ER6-tråden

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ska ta en "semestertripp" ner till lite polare runt om i sverige så snart som möjligt tänkte jag, får titta förbi där. :)

Serva.. dit har jag väl sådär 450 mil. :p
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Vad anser ni som är kloka om detta påstående som mp-racing skriver på sin hemsida.

Det finns Mc-firmor/verkstäder med bromsbänk/rullande landsväg utan datorstyrd broms som säger att de kan ”mappa” en mc med insprutning. Detta stämmer inte då de endast kan justera bränsleblandningen/airfuel-värdet på 100% gaspådrag vid en så kallad roll-on körning, samt en del på väldigt små trottelpositioner/gaspådrag. De har tex ingen aning om vad bränsleblandningen/airfuel-värdet är vid 60% gaspådrag vid 6000rpm...

För att kunna se detta krävs att bromsbänken är utrustad med en broms som kan se till att motorn stannar kvar på angivet varvtal vid aktuell belastning...

Betyder det att det är meningslöst att mappa sin hoj om dom inte har datorstyrd broms på sin bänk?? Det blir inte bra endå liksom?
Enligt dom så saknar ebos, kawa center, och sölle en sån bänk (dom andra jag jämförde med här nere)
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Va å kika på nya hojen och betala den idag, så nu e man fattig :tungan

Varit grymmt bra väder här över skövde trakten, hel 5 grader å tort på marken nästa överallt. Tyvärr kunda man inte ta me hojen hem för dom inte hade fått hem fälgtejpen och missat att det ska va 2 motstånd till kawas orginal miniblinkerssats. Så man får hejda sig ett litet tag till :gnissla

Här e en dålig bilde på´n
 

Bifogat

  • DSC00177C.jpg
    DSC00177C.jpg
    179.2 KB · Visningar: 158

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Va å kika på nya hojen och betala den idag, så nu e man fattig :tungan

Varit grymmt bra väder här över skövde trakten, hel 5 grader å tort på marken nästa överallt. Tyvärr kunda man inte ta me hojen hem för dom inte hade fått hem fälgtejpen och missat att det ska va 2 motstånd till kawas orginal miniblinkerssats. Så man får hejda sig ett litet tag till :gnissla

Här e en dålig bilde på´n

Riktigt snygg helsvart:tummenupp vilken färg blir det på fälgtejpen då?
 

MakkeH

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Hojen såld:(
Köpa till Garanti Plus?

Nu börjar min ER6-n närman sig ett-årsdagen och det är därmed dags att bestämma sig om jag skall köpa till Garanti Plus till den.

Hur har ni andra gjort? Är det värt 1860:- för 12mån och 2325:- för 24mån extra garanti?
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Vad handlaren sa till mig så om där är något fel från fabrik på hojen så kommer det visa sig inom de första månaderna, väldigt liten chans att man får användning för utökad garati efter något år.

Förresten var det inte 2års garanti man fick när man köpte??
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Vad handlaren sa till mig så om där är något fel från fabrik på hojen så kommer det visa sig inom de första månaderna, väldigt liten chans att man får användning för utökad garati efter något år.

Förresten var det inte 2års garanti man fick när man köpte??

Sant, på min köpehandling står det 2 års garanti iaf.
 
Last edited:

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Tjena, det har nog frågats innan i forumet, men pallar inte leta. Är det nån som har en bra ritning på skylthållare? hade varit jä.... najs om nån hade kunnat skicka det. ser faktiskt liite klumpigt ut med org. ha det fint alla er-6 ägare ;)
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Om du tänkt bygga en själv så e det nog lättast att skruva av orginal och kolla hålbilden. Sitter med 4 skruvar.

Själv kör jag med denna:
skylthallare.jpg


http://www.nilssonsmc.se/webbutik_kop_detaljinfo.asp?kat=detaljinfo&id=570&fran=68
 

MakkeH

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Hojen såld:(
Sant, på min köpehandling står det 2 års garanti iaf.

Jodå, det stämmer allt att det är 2 års garanti, men man måste bestämma sig för om man vill köpa till förlängd garanti innan mc-n blir 1 år av någon anledning.

Jär är också skeptisk till att lägga ut pengarna för en förlängd garanti, har ju ändå drygt ett år kvar på den ordinarie garantin. Och känner jag mig rätt så kommer jag inte behålla den alltför länge:)
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Jodå, det stämmer allt att det är 2 års garanti, men man måste bestämma sig för om man vill köpa till förlängd garanti innan mc-n blir 1 år av någon anledning.

Jär är också skeptisk till att lägga ut pengarna för en förlängd garanti, har ju ändå drygt ett år kvar på den ordinarie garantin. Och känner jag mig rätt så kommer jag inte behålla den alltför länge:)

Även om ja e helt ny i Er6 "svängen" så känns det som om något alvarligt fabriksfel skulle inträffa så borde det hända inom 2 år. Men va vet ja :tungan
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Sådärja... ÄNTLIGEN hittat styrändpluggar som passar i det tighta styret.
Slängde på fotpinnarna också som varit på eloxering i veckan :)

Nu är det bara att tuta o köra!
Fast spånar fortfarande på skylthållare :va

Blev bara sunkiga mobilbilder idag, men håll till godo:
 

Bifogat

  • DSC00387.JPG
    DSC00387.JPG
    73.4 KB · Visningar: 111
  • DSC00388.JPG
    DSC00388.JPG
    67.8 KB · Visningar: 117
  • DSC00389.JPG
    DSC00389.JPG
    74.2 KB · Visningar: 139

Eee

Black Water MC
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Er6n, orange
Kanske ska beställa en sån då, det var ju en bra peng, slipper man jobba på rasterna med, hehe

Jag skulle tillverka en, gjorde det direkt när jag fick min hoj. Bara o skära till två bitar som passar i orginalfästet och svetsa på en bit som man kan skruva skylten i. Då får man dessutom vinkeln som man vill ha! Kombinerar man det med en baklyckta som har inbyggda blinkers så slipper man dom med:)
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Jag skulle tillverka en, gjorde det direkt när jag fick min hoj. Bara o skära till två bitar som passar i orginalfästet och svetsa på en bit som man kan skruva skylten i. Då får man dessutom vinkeln som man vill ha! Kombinerar man det med en baklyckta som har inbyggda blinkers så slipper man dom med:)

... eller så kör man med integrerade blinkers och sätter fast skylten "framför baklyktan", under hojen, som jag gjort. :tummenupp Ser lite kaxigt ut även om vinkeln för att se skylten bakifrån kanske inte är helt hundra. Men en snärtstjärt blir det minsann. :nicka

Ny hjälm införskaffad idag för övrigt:
53fef3112b12fbaa9bb9af8c1950a5c8_rough.jpg
 

xarcius

skrevraket
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ER-6F -07
jahopp! då var köpet gjort! köpte en er-6f -07 igår. får den levererad i slutet av veckan. då är det bara att vänta tills snön försvinner, vilket kommer ta för evigt här uppe:huvet
 

xarcius

skrevraket
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ER-6F -07
Var nere i Sundsvall i veckan och ni har ju knappt något att oroa er över jämfört med fucking Östersund. Här pratar vi flera DECIMETER kvar, och skiten bara fortsätter komma. Snacka om att plåga sej själv genaom att köpa en ny hoj
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top