ER6-tråden

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
haha biltema is the shit :yoparty problemet vad jag hört är att koppla in skiten, motstånd o relän hit o dit
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Har en liten fråga undrar vad ni har för försäkring på era cyklar kollade upp en er6 från 05 den skulle kosta mig 28tusen hos trygghansa själv så är jag 28 o bor i umeå tyckte det var konstigt betalade 8tusen helhelår för en TL1000r från 00
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Jag misstänker att sveriges samtliga ER-6:eek:r är försäkrade hos bilsport-mc. Med tanke på prisskillnaderna jag sett så borde det vara så.
 

kungenosse

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
torsås
Hoj
vtr1000
bilsport och mc finns ingen som kan konkurera om det priset jag ge 1500halv/helår folksam skulle ha 1800/mån helförsäkrad man undrar ju vad det är för nötter man prata med när man ringer......
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Kawa har ett avtal med Bilsport & MC som klassar ner ER6:an vilket gör det nästan omöjligt för någon annan att konkurrera. Bara att hoppas att hojarna inte stjäls eller klotas så mycket att avtalet bryts/ändras.
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Har efter ihärdiga försök inte lyckats få tag på någon på BRP så nu ska jag handla från ninja650shop istället.

Är det någon som beställt en PC3 från ninja650shop? Det står ju klart och tydligt att de inte skickar utanför staterna. Har skrivit till dem, får se om de går med på att skicka.

Glöm det jag sa om dyr frakt på 650shop, jag var helt ute och cyklade. Det var deras kundvagn som buggade nåt hemskt, om jag lade till mitt styre 3 gånger så kom jag ner i 57 dollar (rätt frakt), samma som från BRP.

DOCK så är fortfarande PC3an billigast från BRP!

Frakten ökar ju mer prylar jag lägger i vagnen men det är väl ganska naturligt eller är det fortfarande buggigt?
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Jag besällde PCIII hos ninja650 i sept. -07. De va inga problems men kan hända att dom ändrat reglerna.

Där står ju att dom inte vill sälja över atlanten för att dom inte kan garatera att det är samma kabelstammar på icke Amerikanska er6:eek:r.

Om det inte har kommit några ändringar på 08:eek:rna så kan jag garatera att de passar iaf!
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Jag besällde PCIII hos ninja650 i sept. -07. De va inga problems men kan hända att dom ändrat reglerna.

Där står ju att dom inte vill sälja över atlanten för att dom inte kan garatera att det är samma kabelstammar på icke Amerikanska er6:eek:r.

Om det inte har kommit några ändringar på 08:eek:rna så kan jag garatera att de passar iaf!

Fint, precis vad jag ville höra ;)
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Har en liten fråga undrar vad ni har för försäkring på era cyklar kollade upp en er6 från 05 den skulle kosta mig 28tusen hos trygghansa själv så är jag 28 o bor i umeå tyckte det var konstigt betalade 8tusen helhelår för en TL1000r från 00

Samma hände när ja ringde Trygghansa, L-F, Folksam, IF å alla andra. Enda som kunde hålla samma som bilsport å MC va Dina Försäkringar. Kolla upp dom å gämför. :tummenupp
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
En till gul.....härligt :tungan


Jag frågade detta tidigare men fick inget svar....försöker igen.
Den lilla vindrutan som jag har (haft) på min hoj, hjälper den något ??
(Jag har själv inte testat då hojen köptes nu i vinter och jag tyckte den såg lite skum ut så den skruvades bort...)

Jag körde med en sån ruta i 2 säsonger, skulle inte vilja vara utan den. Gör en jävla skillnad tycker åtminstone jag. Den styr bort vinden bra.
Sen om nån tycker den är grotesk, det skiter jag i, för den sitter på min hoj.
Så jävla ful är den inte, jag tycker den ger hojen lite annan karaktär.
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
I alla fall snyggare än den här: :gnissla

Saute-vent%202.jpg
 

MakkeH

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Hojen såld:(
Montera av kåpa

Skall montera bort kåpan framför hastighetsmätarhuset. Någon som vet hur man gör?

Hittade två skruv i nederkant av kåpan men det verkar som den sitter med någon hulling i ovankanten. Vågar inte bruka alltför mycket våld:)
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Har efter ihärdiga försök inte lyckats få tag på någon på BRP så nu ska jag handla från ninja650shop istället.

Är det någon som beställt en PC3 från ninja650shop? Det står ju klart och tydligt att de inte skickar utanför staterna. Har skrivit till dem, får se om de går med på att skicka.



Frakten ökar ju mer prylar jag lägger i vagnen men det är väl ganska naturligt eller är det fortfarande buggigt?

Han har vart sjukt svår att få tag i de senaste veckorna, när jag lyckades få tag i han så sa han att dom håller på med att bygga race-hojjar och rejjsa så han ägnade inte så mycket tid i affären:/

Jag var på väg att beställa från ninja650shop.com i januari men dom ville inte skicka utomlands då, dom sa att det berodde på att de skulle va olika kablar fast jag kollade på dyno-jet's hemsida och där stod det i princip att dom inte lämnade garanti på PC3:eek:r som såldes via internet-affärer över atlanten:mad: . Så de e väl därför som inte ninja650shop.com vill sälja dom till oss européer. Fast jag köpte ju min PC3:a från BRP när det inte funkade med ninja650shop.com så nåt lurigt är det.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Oavsett vilket, så funkade det ju klockrent att installera PC3an från BRP, plus att jag mailade dynojet och frågade om den skulle fungera på min europeiska ER-6F, dom sa att det inte skulle vara några som helst problem!
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Hur är er6an att köra är den rolig ? Kör ktm 660 04 nu o den är grymt kul att leka med men när man ska åka längre sträckor blir man galen
Vad tycker ni är det ett bra köp om man vill köra på bakhjulet o lite på fram hjulet o även köra längre sträckor 20-30 mil?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top