ER6-tråden

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
För mig (25 år, stockholm innerstan) blev Folksam billigast på försäkring; 13.000 kr/år halvförsäkring. :näsblod Bilsport & Mc ville ha lika mycket för en årsförsäkring men Folksam kan man ställa av hur man vill med så det blir mycket bättre.
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Hur är er6an att köra är den rolig ? Kör ktm 660 04 nu o den är grymt kul att leka med men när man ska åka längre sträckor blir man galen
Vad tycker ni är det ett bra köp om man vill köra på bakhjulet o lite på fram hjulet o även köra längre sträckor 20-30 mil?
Innan jag köpte min er6 var jag ute efter en 660, men efter provkörning och jämförelse m er6:an.... -Ja, ni ser ju hur historien slutade :)

Tycker er6 är en kanonhoj och en perfekt kompromiss för mig och det jag söker, nämligen körglädje, bus, pålitlighet, distansåkning (20-30 mil är en barnlek även med n-versionen) och möjlighet att skjutsa :tuttar . Dessutom låter twinnen som åskan själv, mao helt underbart :D
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Fick svar från ninja650shop idag. Detta är vad de säger ang. PC3

As long as you understand that there are absolutely no returns on pcIII's sold overseas then you can place the order. I will make sure not to cancel your order after it has been processed. We do have these power commanders in stock, so one will be shipped to you shortly after your order is recieved.

Och det har jag inga problem med så det blir till att lägga en order snarast :tummenupp

Gla' påsk på er!
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Funderar på att beställa lite grejer från ninja650shop. Nån här nere omkring som e sugen på o spara in på tull o frakt och sambeställa??
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Innan jag köpte min er6 var jag ute efter en 660, men efter provkörning och jämförelse m er6:an.... -Ja, ni ser ju hur historien slutade :)

Tycker er6 är en kanonhoj och en perfekt kompromiss för mig och det jag söker, nämligen körglädje, bus, pålitlighet, distansåkning (20-30 mil är en barnlek även med n-versionen) och möjlighet att skjutsa :tuttar . Dessutom låter twinnen som åskan själv, mao helt underbart :D

Kan inte göra annat än att hålla med.
Är kanonnöjd med hojen. Förra hojen hade mer än dubbelt så många hästar, så visst tar växlarna slut lite fort ibland.
Men mer hoj per pröjsad krona är nog svårt att hitta. Sen är den ju snygg också :tummenupp
 

MJJlove

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
malmö
Hoj
ZZR1100 , ER-6f
Splitter ny -08ABS
men tyvärr, förstår inte varför man skulle vilja ändra på den....
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Innan jag köpte min er6 var jag ute efter en 660, men efter provkörning och jämförelse m er6:an.... -Ja, ni ser ju hur historien slutade :)

Tycker er6 är en kanonhoj och en perfekt kompromiss för mig och det jag söker, nämligen körglädje, bus, pålitlighet, distansåkning (20-30 mil är en barnlek även med n-versionen) och möjlighet att skjutsa :tuttar . Dessutom låter twinnen som åskan själv, mao helt underbart :D

Undrar om det är nån skillnad på årsmodelerna eller är dom lika varandra i hk, vikt, och sånt Din oranga är ju grymt snygg måste jag säga:tummenupp
Nåt speciellt man ska tänka på innan köp?
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Äre någon som har tips på hur man får bort dekalerna som kawa och deras återförsäljare kladdat på hojen? Typ "GMC Karlstad", "Varning, läs instruktionsboken" och "Endast blyfri bensin"

På tanken har jag 2st, på framskärmen har jag 2st och på svingen sitter det (minst) en. Jag är inte intresserad av någon av dessa men är osäker på hur jag ska få bort dem. Värmepicka känns alldeles för brutalt och jag vill ju inte repa något eller lämna tråkiga limrester så har ni några tips så är jag tacksam.
 

_JoHaN_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
KTM DUKE 690 - 08
Är det någon som införskaffat Biltemas styre med "fågelpinne" och sedan plockat bort pinnen? Frågan jag ställer mig är om det kommer hålla vid lite kraftigare belastning... De e ju trots allt biltema;) Man vill ju inte att det ska ge vika! Så är det någon som har testat det "fullt ut" så är jag nyfiken på att höra resultatet.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Är det någon som har den lägre sadeln monterad på sin er-6:a?
Tjejen provsatt en idag men skulle behöva komma lite närmare marken, så jag undrar om någon har en sådan och hur denne i så fall upplever skillnaden?

Det står på kawasakis hemsida hur mycket lägre den är, men det är svårt att få en uppfattning om hur pass bättre hon kommer sitta. Hon är 159cm kort och väger ca 44kg, tror ni hon orkar med hojen? Den är ju känd för att vara lätthanterlig?

Förresten, hon har vant sig med lyset och känner inget behov av att byta ut det längre, skönt...! :)
 

xarcius

skrevraket
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ER-6F -07
jag köpte en kawasaki er-6F ifrån sthlm förra veckan och skulle få den levererad hit (östersund). Idag fick jag hem registreringsbeviset i brevlådan och på det står det att det är en kawasaki er-6N! Jävligt lustigt eftersom det är en F modell........hmmmm.....
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det står på kawasakis hemsida hur mycket lägre den är, men det är svårt att få en uppfattning om hur pass bättre hon kommer sitta.

Jag har inte sett just den sadeln men oftast brukar de förutom att vara tunnare även vara smalare och det gör stor skillnad på hur långt benen räcker så att säga.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag har inte sett just den sadeln men oftast brukar de förutom att vara tunnare även vara smalare och det gör stor skillnad på hur långt benen räcker så att säga.

2cm lägre och 3cm smalare, och precis som du säger så borde det göra stor skillnad eftersom den är smalare.

Skulle vara kul att höra om det finns någon som är i samma storlek som henne, hur de tycker att hojen är att hantera.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Är det någon som införskaffat Biltemas styre med "fågelpinne" och sedan plockat bort pinnen? Frågan jag ställer mig är om det kommer hålla vid lite kraftigare belastning... De e ju trots allt biltema;) Man vill ju inte att det ska ge vika! Så är det någon som har testat det "fullt ut" så är jag nyfiken på att höra resultatet.

Bläddra tillbaka ett par sidor i tråden så var där ett par som köpte o monterade biltemastyret, även utan pinnen tror jag. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top