ER6-tråden

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Den här lampan tyckte jag var lite fulsnygg för er ER-6N, den där hade nog jag köpt till om jag haft en N tror jag. Ser ju ut som en ... drake eller nåt... visst... lite dyr... men annorlunda. :)

http://cgi.ebay.co.uk/Kawasaki-ER-6...ryZ49871QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

:va ser ut som dom kapat av fronten från en scooter typ

En polare hade en busa-lampa på sin fighter.
Var rätt snajsigt faktiskt... Kul att vara lite ensom om det också.

n536714777_426569_2904.jpg


Skickar med en bonusbild på tanken :D

n536714777_162293_6888.jpg
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Nää, fulsnygg iaf. :)

Hopp, nu är man fattig igen, förlängning av framskärmen 158 spänn på ebay med frakt samt en annan, längre, snyggare hugger med kedjeskydd. :)

Dom håller på att slutföra Sportbarsen borta i staterna också så snart kan man ge sig ut i garaget.

Och till råga på det har vi HÄR UPPE... 7 plusgrader och det blir 10+ imorrn med denna takt. Provtur wohoo!
 

lc2r

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n
Nu börjar våren komma och det är dax att ta ut hojen!!
Jag bara undrar vad ska man tänka på och kolla lite extra nu när hojen har stått i några månader?
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Monterade min LeoVince-dämpare igår och var ute på premiärtur idag. Helt såld!
F#n vad gött det låter.
Jag fick en känsla av att den går lite ojämnare nu än vad jag kan komma ihåg. Kan det bli så när man sätter dit ett slipon eller är det jag som kom ihåg fel? Soppan var ju också typ ett halvår gammal så det kanske inte var helt optimalt heller
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Nu börjar våren komma och det är dax att ta ut hojen!!
Jag bara undrar vad ska man tänka på och kolla lite extra nu när hojen har stått i några månader?

Rutinkollen man fick göra på uppkörning e ju bra (för dom som kommer ihåg d). Däcktryck, bromsvätska mm.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Monterade min LeoVince-dämpare igår och var ute på premiärtur idag. Helt såld!
F#n vad gött det låter.
Jag fick en känsla av att den går lite ojämnare nu än vad jag kan komma ihåg. Kan det bli så när man sätter dit ett slipon eller är det jag som kom ihåg fel? Soppan var ju också typ ett halvår gammal så det kanske inte var helt optimalt heller

Ja, det finns risk för en ojämnare gång efter montage av Slipon. Det beror på att motståndet för avgaserna minskar kraftigt och motorn går med för mager bränsle/luft blandning. Er 6 'an har även katalysatorn inbyggd i orginal "ljuddämpar klumpen". Skall motorn arbeta optimalt efter förändringen bör en Powercommander monteras och mappas. Denna gör att motorn inte går för snålt.
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Ja, det finns risk för en ojämnare gång efter montage av Slipon. Det beror på att motståndet för avgaserna minskar kraftigt och motorn går med för mager bränsle/luft blandning. Er 6 'an har även katalysatorn inbyggd i orginal "ljuddämpar klumpen". Skall motorn arbeta optimalt efter förändringen bör en Powercommander monteras och mappas. Denna gör att motorn inte går för snålt.

åhå! Då vet jag. PC3 och filter är på ingående så det kanske löser sig då. Tack för info!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Dåså, första turen för året avklarat, blev rätt intressant när det var is i kurvorna på vissa mindre vägar. Utöver det jävligt blött, såg ut som om man kört enduro efter en runda på kanske 10+mil. Rätt mycket folk som nickade och flinade åt en när man passerade, undrar varför. :)

Eftersom det var första turen med Sport Bars, PC3, Slipon och sånt monterat så var det ju lite extra intressant.

Blev nåt djävulskt stel i handlederna pga sittställningen, eftersom jag försökte anamma samma körställning som med orginalstyret... sen när man var på väg hem och hamnade på vägar då man fick pressa på lite mer och man kunde anta en mer liggande ställning så kändes det helt perfekt för handlederna. Kontentan blir väl att sportbarsen är klockrena för -F'en, om du harvar landsväg... ställningen var skönare än med orginal imo när man hittade rätt ställning.

Kan meddela att jag kommer att rycka ur insatsen ur GPE'n, med insats är den garanterat laglig iaf! Några avgassmällar blev det, kanske 3-4 st under en period på 2 timmar (småvägar och stadstrafik) så jag tänker prova med en annan map nästa tur. Oavsett vilket blev det märkbart mer drag och ljud, mycket nöjd!
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Någon som vill bli av med sin svarta eller oranga Er6-n. PM:a mig. Behöver en hoj till tjejen.

// Tobbe
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Tjena alla ER6 ägare. Letar efter en första hoj och en av hojarna jag kollar lite på är ER6-n. Jag är dock lite osäker på hur bra jag får plats på hojen eftersom jag mäter in på 190cm.. Är jag för lång för er6:an?
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tjena alla ER6 ägare. Letar efter en första hoj och en av hojarna jag kollar lite på är ER6-n. Jag är dock lite osäker på hur bra jag får plats på hojen eftersom jag mäter in på 190cm.. Är jag för lång för er6:an?

ev kan du behöva förhöjd sadel, som finns som tillbehör. Men jag tror det går bra med originalversionen också..du kan få köpa min! = )

Någon som har ett Remus-system? Det låter för mycket utan insatsen och för lite med insatsen. Någon som har tips om vad man kan modifiera insatsen på något sätt så det blir bättre?
 
Last edited:

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Var å kikade på er6:eek:r idag hos handlarn, har bestämt mig för att slå till på en er6-n, :) Dock så är jag osäker på färgval.
Den svarta går bort, tyckte det blev för svart.
Den blåa tyckte jag om, gillade faktiskt när det var silvrig ram.
Tyvärr fanns inte den gröna uppackad där jag va.

Är det någon som har några bra bilder på den gröna ?
Vill ha verkliga foton, inte från kawasakis hemsida.

Föressten, har någon lyckats pruta något på sina nya hojjar?
kan tänka mig att dom är svåra att få ner priset på, men kanske kan man få lite rabatt på ett rökrör?
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Tjena alla ER6 ägare. Letar efter en första hoj och en av hojarna jag kollar lite på är ER6-n. Jag är dock lite osäker på hur bra jag får plats på hojen eftersom jag mäter in på 190cm.. Är jag för lång för er6:an?

Jag är 191 och tycker den funkar fint. Eventuellt att man blir lite stel vid längre färder men det blir man av det mesta.
 

krille|vw

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 450 05, Yamaha r6 01
Var å kikade på er6:eek:r idag hos handlarn, har bestämt mig för att slå till på en er6-n, :) Dock så är jag osäker på färgval.
Den svarta går bort, tyckte det blev för svart.
Den blåa tyckte jag om, gillade faktiskt när det var silvrig ram.
Tyvärr fanns inte den gröna uppackad där jag va.

Är det någon som har några bra bilder på den gröna ?
Vill ha verkliga foton, inte från kawasakis hemsida.

Föressten, har någon lyckats pruta något på sina nya hojjar?
kan tänka mig att dom är svåra att få ner priset på, men kanske kan man få lite rabatt på ett rökrör?

http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=5297 där har du nån bild på min gröna..
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Idag blev första servicen gjord efter mycket om och men. Har aldrig haft tid att dra iväg men nu så! 900kr på Bike Tech och en riktigt trevlig kille att snacka med medan han gjorde jobbet. Rekomenderas!

Tack för tipset, vem det nu var som gav mig det.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Är det någon som har några bra bilder på den gröna ?
Vill ha verkliga foton, inte från kawasakis hemsida.

Ett tips är att faktiskt åka någonstans eller till någon som har den, då den gröna färgens "lyster" och färgskiftningar syns mycket bättre i verkligheten. Jag tyckte att gröna var jätteful tills det att jag såg den irl då jag ändrade min åsikt helt.

Lycka till! :yoparty
 

krille|vw

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 450 05, Yamaha r6 01
Tackar :) Är för övrigt inte omöjlig på att sälja min till rätt pris om nån är intresserad..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top