ER6-tråden

Caina

Medlem i Hojride MC
Gick med
20 May 2006
Hoj
Er-6n
Hej,

Är det någon som har några bra tips vart jag kan få tag i bobbiner och depåstöd för en vettig peng till en Er-6n?

The Real Mattis skrev:
2293531 Tja...
Bobbiner är väl ett måste för att lyfta hojen om man måste laga eller byta däck,
eller hur ska man skala av hjulen på er6:an annars....ljuddämparen ligger ju underbart i vägen för en domkraft,(hoppas inte däcken får för sig att bli platta)

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
t_ekdahl skrev:
2213888 Okej, då ska vi se om jag fixade detta... :)

Uhuh, min ER6n's regplåt börjar också med XOH..

Ni med G&G blås(fin effektkurva..):
Var köpte ni? Pris? Monterat själva? Mappat om?

Någon som hittat vettiga backspeglar eller kanske nån förlängare
som gör att man faktiskt ser något förutom sig själv i dem? :)

Last edited:

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
taliz skrev:
2299802 Uhuh, min ER6n's regplåt börjar också med XOH..

Jag inbillar mig att stylespeglarna går bättre att se genom, men det är i så fall marginellt. Läste att någon här på SH hade köpt en förlängningssats i tyskland tror jag... (till orginal)

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
taliz skrev:
2299802 Uhuh, min ER6n's regplåt börjar också med XOH..

Jag har Kawasakis orginal style baclspeglar och de funkar helt utmärkt

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
nalberg skrev:
2300156 Jag inbillar mig att stylespeglarna går bättre att se genom, men det är i så fall marginellt. Läste att någon här på SH hade köpt en förlängningssats i tyskland tror jag... (till orginal)

jag har stylespeglar och de är helt värdelösa. by default ser man sina egna armar, så man får liksom luta sig utåt samt dra armen inåt varje gång man ska titta i spegeln.

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
nope
Hej

det sitter en leo vince alu ljuddämpare på hojen, plockat bort den fula klisterlappen. Huggern beställde jag från powerbronze.

/Fredrik

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
bikestreet skrev:
2301175 jag har stylespeglar och de är helt värdelösa. by default ser man sina egna armar, så man får liksom luta sig utåt samt dra armen inåt varje gång man ska titta i spegeln.

Hur bredd axlad är du?

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
(E)R-6
TTR-Fredrik skrev:
2301250 Hej

det sitter en leo vince alu ljuddämpare på hojen, plockat bort den fula klisterlappen. Huggern beställde jag från powerbronze.

/Fredrik

Har du något pris samt var kom den ifrån?

FreddaGädda

Guest
Nu blev jag också sugen på en! Då jag är ledig tänkte jag åka till AVA i morgon och kasta ett ordentligt öga på den och se om den är nåt för mig.
Jag är ju helt såld på ZX9R och hade planerat att återinförskaffa en efter vintern och göra fighter av den. Det är vad jag vill och är inte säker på att jag kan tänka mig nånting annat. Vill verkligen inte köpa en ER-6 och varje gång jag möter en "riktig" fajter/Ninja tänka "ååh, jag skulle köpt en sån".
Får kolla noggrannade vad försäkringen kommer ligga på nästa år för en 06a. Bilsport & MC ville ha 5-nånting om året i halvf för ER-6an, medan Folksam ville ha 35-nånting för hel!
Trygghansa vill ha 12 om året i helf för Ninjan, som ju har dubbelt så många hästar och är den hoj jag "egentligen" vill ha. De enda hojarna som var billigare annars var Ducce Monster 600 = Lamt med 50-isch hästar, och Bandit 600 = Allmänt lam men går att kita upp för en del pengar(som antagligen blir ganska mycket, och i slutänden hamnar den ju ändå i samma stuk som ER-6an).
Plus att det inte går att köra upp tungt på de mindre hojarna. Kan väl lösas genom att låna en men den enda som jag skulle få låna är min fars VF1000 från 80-talet och den ligger ju i viktklass med en oljerigg.
ER-6an kan ju vinna över Ninjan om den uppfyller följande krav:
1. Slår Ninjan hyfsat mycket i bränslekonsumption, redan uppfyllt
2. Slår Ninjan tillräckligt mycket i försäkringskostnad, återstår att se
3. Faller mig i smaken
Nåja, den som lever får se!

Edit: Trygghansa ville också ha 30k-klassen i helf :näsblod

Hur kommer värdeminskningen te sig på dessa, tro?

Last edited:

Hanks

hellre snabb än snygg
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
525
tjenare

Tänker sälja min er6:a nu pga motard köp. så e de nån som e intresserad så e de bara höra av sig på 0704-257446 Mvh/ Henke

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Hanks skrev:
2302741 tjenare

Tänker sälja min er6:a nu pga motard köp. så e de nån som e intresserad så e de bara höra av sig på 0704-257446 Mvh/ Henke

Jag ska bara fylla 25 (nyss fyllt 20) så jag kan få lite billigare försäkring på en räser. Är jag vid liv då, kan nog min också vara till salu till förmån för riktigt racerköp. :)
Skaffade försäkringen när jag var 19 och inte hade kort. 2080 kronor hel/hel kostade den då. (Kawa bjuder på vagnskada-mot-en-troligen-skithög-självrisk-grej)

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Skulle testa igår att köra på bakhjulet. Gick inte så bra.. Hur gör ni? Fipplar med kopplingen eller? Har aldrig kört på slangen tidigare så förklara som för en utvecklingsstörd.

:3freak

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...