Inget studsande upplevde jag, däremot andra obehagligheter i höga hastigheter. Min började wobbla i kurvor. Härrörde detta till mjuk framfjädring. Det är nog den enda nackdelen jag hittade på ER-6. Kanske också att det var något för hårda orginaldäck.
Jag upplever det mer som att den är för hård fram, men det är kanske att den är inställd för någon tyngre än mig.
Det går inte att ställa in gaffeln alls (endast fjäderförspänning bak) så i så fall har de bytt fjädrar i den eller har alldeles för mycket alternativt för tjock olja i den.
Kan ju också vara så att du är rätt lätt som tjej men så hård tycker jag inte gaffeln är. Bakdämparen brukar däremot ge lite gung vilket kan förbättras en del med förspänningen då.
Jag tror som sagt inte hojen är ok, det ska gå rätt fort innan den känns obehaglig.
Enligt Bike så gör er6f 400m 0,1 sekunder snabbare än en Fz6 S2.
Sug på den...
....... enormt hala dynan.
Visst den gick inte dåligt men i högre hastigheter så kändes det inte att den hade 50hk övertag .
Småsaker som att när jag åkte fungerade bara helljus och när ja kom tillbax fungerade inte det heller, blinkers fick jag sitta och fippla med, samma med startknapp satt lite skumt.
Iövrigt en ..............
Nu har dom släppt nya modellen
Checka http://kawasaki.se/
Vad gör ER6:an kvartsmilen på måntro?
Vet man om dom kommer höja priset på nya modellen?Nu har dom släppt nya modellen
Checka http://kawasaki.se/
Vet man om dom kommer höja priset på nya modellen?
Lite bättre bilder på bakdelen...nja inte riktigt den bakdelen jag hoppades på
Lite bättre bilder på bakdelen...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024