ER6-tråden

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Enligt Bike så gör er6f 400m 0,1 sekunder snabbare än en Fz6 S2.
Sug på den...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inget studsande upplevde jag, däremot andra obehagligheter i höga hastigheter. Min började wobbla i kurvor. Härrörde detta till mjuk framfjädring. Det är nog den enda nackdelen jag hittade på ER-6. Kanske också att det var något för hårda orginaldäck.

Jag upplever det mer som att den är för hård fram, men det är kanske att den är inställd för någon tyngre än mig.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag upplever det mer som att den är för hård fram, men det är kanske att den är inställd för någon tyngre än mig.

Det går inte att ställa in gaffeln alls (endast fjäderförspänning bak) så i så fall har de bytt fjädrar i den eller har alldeles för mycket alternativt för tjock olja i den.

Kan ju också vara så att du är rätt lätt som tjej men så hård tycker jag inte gaffeln är. Bakdämparen brukar däremot ge lite gung vilket kan förbättras en del med förspänningen då.

Jag tror som sagt inte hojen är ok, det ska gå rätt fort innan den känns obehaglig.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det går inte att ställa in gaffeln alls (endast fjäderförspänning bak) så i så fall har de bytt fjädrar i den eller har alldeles för mycket alternativt för tjock olja i den.

Kan ju också vara så att du är rätt lätt som tjej men så hård tycker jag inte gaffeln är. Bakdämparen brukar däremot ge lite gung vilket kan förbättras en del med förspänningen då.

Jag tror som sagt inte hojen är ok, det ska gå rätt fort innan den känns obehaglig.

Det går kanske så fort? :)

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
....... enormt hala dynan.
Visst den gick inte dåligt men i högre hastigheter så kändes det inte att den hade 50hk övertag .
Småsaker som att när jag åkte fungerade bara helljus och när ja kom tillbax fungerade inte det heller, blinkers fick jag sitta och fippla med, samma med startknapp satt lite skumt.
Iövrigt en ..............:)

Välkommen till Europa!!! :)

Inte riktigt som "Made in Japan"....

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
nja inte riktigt den bakdelen jag hoppades på, blir nog till att bygga på nån egen istället.
såg mest ut som nya sidokåpor, lampa och flyttade handtag.

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
"Den enda motorkonstruktion som erbjöd både bra effektegenskaper och den erforderliga kompaktheten var en paralleltwinmotor. Samtidigt som denna balans bevaras har den nya motorn genomgått ett antal förändringar som ger smidigare respons vid låga och medelhöga varvtal och en mer varvvillig karaktär." - man blir ju rätt nyfiken !

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Hoppas nya modellen blir lättare! För den är tung, ER6an. Jag gjorde en donut på vägen utanför mitt hem igår, när cirkeln var sluten så kom det en bil, så jag åkte åt sidan ut på gruset me halft spinn, fick lite tyngd på höger sida, hann ej sätta ner foten riktigt så vi gick omkull!!!! Fasnade med benet under hojjen, det var då jag märkte att hojjen är tung:näsblod
Summa svullen/öm fotled, ont i knä, ont höger sida axel o revben.....
Det gick i 5km/h..o man har ont, undrar hur mörbultad man blir med lite fart!!!
Hade jag inte haft ställ o stövlar osv har jag defenitift brutit foten iaf.
Hojjen, inte en skråma förutom att höger styrvikt blev repig...tur som få!
Men men, så går det när man skall leka.

apelsinen4

Kawasaki ER-6n
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n 2008
Den var jäkligt snygg, Men känns inte värt att byta upp sig med tanke på att det inte skiljer allt för mycket på modellerna. Har dessutom en -08...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln