ER6-tråden

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Ingen som sitter på ett ljudklipp med en ER6:a med ett Raask slipon?
Eller någon bra sida där man kan se bilder på folk som stajlat om sina ER hojjar?
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Jag kommer oxå från KTM före min ER6a. Ja bytte just för att kunna köra längre sträckor.
Den är mkt potent på kurviga vägar, hur kul som helst.
Det är inte som att slanga en motard, som man kan gunga/rycka upp på 5an vid lagoma krön.....men du behöver ej dreva om en ER6a, koppla upp den på
2an i med 3an, sen när man lägger i 4an så har inte maskinen orken längre, utan faller (om du ej ligger perfekt på balanspunkten så klart)
Men som sagt: Rolig att köra, billig i inköp, billig att försäkra, vad mer behövs sägas!

Får nog ta o brovköra en till sommaren,,, Tack för eran erfarenhet med er6an:tummenupp
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Tjena era ER6 diggare.

Har inte varit på den här sidan på 4 månader o snart kommer nya ER6an ut.
Är det någon som sett hur den ser ut? Finns med i Allt om mc o det som är ändrat är lyset o instrumenteringen. Lyset är snyggare men va fan instrumenteringen den ser så himla plottrig ser bara jobbig ut eller vad tycker ni?
Ensak som ja gillar det är att det är soppa mätare på nya Er6an
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Tjena era ER6 diggare.

Har inte varit på den här sidan på 4 månader o snart kommer nya ER6an ut.
Är det någon som sett hur den ser ut? Finns med i Allt om mc o det som är ändrat är lyset o instrumenteringen. Lyset är snyggare men va fan instrumenteringen den ser så himla plottrig ser bara jobbig ut eller vad tycker ni?
Ensak som ja gillar det är att det är soppa mätare på nya Er6an

Kan tänka mig att det är högst minimala skillnader i körningen på de nya och de "gamla". Vet inte riktgt vad jag ska säga om designen. Tycker den nya är mer rå (om man kan säga så) i sin framtoning men den andra har klart snyggare form. Vadhastighetsmätaren beträffar så förstår jag inte alls hur dom tänkte! Som du sa, plottrig, och jag vill knappast ha en digital varvräknare.
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
skumt

vad tunn motorkåpan var då! fick ett hål efter vurpan. som det droppar olja ur :(
x3.JPG
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
för o göra en kort historia fortsatt kort så lämnade jag in min er6a på rambyte (garanti) på mc-center i kristianstad för ett par månader sen och fick hem den för nån vecka sen.
Dom hade inte spänt hjuljusteringen längs bak på svingen efter hjulbytet som dom rövarna tog 655 spänn för :va , och luftventilen på luftburken var bara ditlagd typ o inte instucken i slangen.
Hojen som gått svinbra innan med med pc3 mappen som låg i slår pötsligt lågor ur pipan vid gassläpp..... vad fan kan ha hänt?
Klåparverkstad! sätter aldrig min fot där igen o lägger inte en krona i deras kassalåda.

Edit, har satt ihop allt RÄTT och nu den som en klocka igen,, åter igen, klåparverkstad!!! dom körde ju o besiktade hojen så dom borde för böveln ha märkt att den gick som en potta skit.
 
Last edited:

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Nu är min underbar hoj undanställd för vintern. 1 månad på service efter min lilla felparkering. Får säga jag är nöjd med verkstaden den här gången, proffsigt bemötande och inget svammel. Dock försökte bilisten som orsakade olyckan smita undan genom att vägra acceptera anmälan.. Mitt tips för andra som krockar. Skriv och rita av scenariot och säg åt andra parten skriva på, vägrar han/hon så ring polisen, nått vettigt ska de också göra. Går det ändå inte lösa så fota med mobilen eller vad som helst för var ett jävla tjaffs i en månad tills jag kom ihåg jag hade deras namnteckning på en skiss av händelsen. Då var det löst på en dag, ingen självrisk eller nått. Får åka förbi och nita rutan på deras bil eller nått i vår bara för att.. ;)

Var dock sjuukt kallt att kör 10 mil i 0C i söndags.. inget jag rekommenderar då är det trevligare att ta skotern.

Ses till våren med sprajlans nytt slipon och nytt styre.
 
Last edited:

roggla

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yzf 250 - 02a samt Xt 660X 06:A
Hej alla....

Har en fråga till dom som har en Kawasaki ER-6n...sambon är intresserad av sån cyckel men det finns ett problem att hon bara är 154cm o har ingen vana när det gäller motocyklar (hon körde iförsig en DT för i värden)...är det en cykel för någon som är kort?? jag vet iaf att det finns möjlighet att köpa säkniongssats på mckompaniet.se ( 25mm) hon vill ju hälst ha någon så typ av modell vi var hos en handlare här i örebro dom sa att hon skulle börja med en suzuki virago 535 för det var en modell som passa dom lite "mindre" visst det e väl inga fel men som sakt man vill ju inte åka på någe man inte vill ha.

Tacksam för svar
 

krille|vw

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 450 05, Yamaha r6 01
Hej alla....

Har en fråga till dom som har en Kawasaki ER-6n...sambon är intresserad av sån cyckel men det finns ett problem att hon bara är 154cm o har ingen vana när det gäller motocyklar (hon körde iförsig en DT för i värden)...är det en cykel för någon som är kort?? jag vet iaf att det finns möjlighet att köpa säkniongssats på mckompaniet.se ( 25mm) hon vill ju hälst ha någon så typ av modell vi var hos en handlare här i örebro dom sa att hon skulle börja med en suzuki virago 535 för det var en modell som passa dom lite "mindre" visst det e väl inga fel men som sakt man vill ju inte åka på någe man inte vill ha.

Tacksam för svar

Finns ju lägre sadlar till dessa hojjar som kanske hjälper lite?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
ER6 passar helt klart de som är lite mindre då den är så smidig att manovrera men den är lika tung som en 1000R faktiskt. Ni bör nog skaffa en ny sadel. Se till att den är urgröpt både på höjden och ner mot sidorna. Det senare gör större skillnad än man kan tro eftersom benen kommer i rakare vinkel mot marken. Hittar ni ingen att köpa är det lätt att göra om originalsadeln.
 

klii

Mr
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Höganäs
Hoj
2011 Honda CBR600F
Tjena! Nån som har lust o berätta hur jag får upp mitt batteri ur boxen?! Får f-n inte upp det!!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top