Jag kommer oxå från KTM före min ER6a. Ja bytte just för att kunna köra längre sträckor.
Den är mkt potent på kurviga vägar, hur kul som helst.
Det är inte som att slanga en motard, som man kan gunga/rycka upp på 5an vid lagoma krön.....men du behöver ej dreva om en ER6a, koppla upp den på
2an i med 3an, sen när man lägger i 4an så har inte maskinen orken längre, utan faller (om du ej ligger perfekt på balanspunkten så klart)
Men som sagt: Rolig att köra, billig i inköp, billig att försäkra, vad mer behövs sägas!
Tjena era ER6 diggare.
Har inte varit på den här sidan på 4 månader o snart kommer nya ER6an ut.
Är det någon som sett hur den ser ut? Finns med i Allt om mc o det som är ändrat är lyset o instrumenteringen. Lyset är snyggare men va fan instrumenteringen den ser så himla plottrig ser bara jobbig ut eller vad tycker ni?
Ensak som ja gillar det är att det är soppa mätare på nya Er6an
Ingen som sitter på ett ljudklipp med en ER6:a med ett Raask slipon?
Eller någon bra sida där man kan se bilder på folk som stajlat om sina ER hojjar?
Moto-GP racers mätare ser ut så på de flesta märkena
Arrow skulle jag vilja se och höra!
/Henning!
Till vilken hoj...
DBS U125 Hugenott
Hej alla....
Har en fråga till dom som har en Kawasaki ER-6n...sambon är intresserad av sån cyckel men det finns ett problem att hon bara är 154cm o har ingen vana när det gäller motocyklar (hon körde iförsig en DT för i värden)...är det en cykel för någon som är kort?? jag vet iaf att det finns möjlighet att köpa säkniongssats på mckompaniet.se ( 25mm) hon vill ju hälst ha någon så typ av modell vi var hos en handlare här i örebro dom sa att hon skulle börja med en suzuki virago 535 för det var en modell som passa dom lite "mindre" visst det e väl inga fel men som sakt man vill ju inte åka på någe man inte vill ha.
Tacksam för svar
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |