Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
2; klart det blir lite slöare, frågan är hur mycket, så det stör eller bara att man noterar att det blir lite längre tid till 100 ? ( Och att den fortfarande klarar att ligga 140 utan att gå för tungt ?)
Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
[...]
Låter mkt bra detta, jag har ju absolut inga fakta som säger att den inte skulle klara det, jag är ju van vid en enstånka 800 så är ju inte van att varva så mkt, bara min okunnighet som söker bekräftelse på att detta ligger inom normalt arbetområde för denna motorn.
I övrigt är jag mkt nöjd med hojen och motorn så det blir nog affär inom kort.
Jag skulle inte rekommendera er6:an för detta ändamål. Höga varv, ja, men det tål den.
Om du är mer inriktad på komfort så satsa hellre på en tvåcylindrig med lite större motorvolym och med register på lägre varvtal. En Suzuki SV1000 kanske?
Schyssta kraschpuckar och skydd för sving och liknande ifall man skulle lägga hojjen, vart hittar man mot bang for the buck ?
Finns ju oändligt med puckar att välja på, och är det enkelt att montera?
Har gått och tänkt ett par veckor på att det är hög tid för bakdäcksbyte
går i samma tankar.. tanke är att byta till pilot road 2.. med 2ct.. efter långa diskussioner på jobbet.. måste ta tag i de denna veckan
Axelkåpor fram
Styrändar 13-17mm (Alu)
Kraschpuckar
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?
Puss
Fick mina vita H11r idag, blev riktigt snyggt! Ska försöka lägga ut bilder så snart jag får tillfälle att fota. Beställdes från Xenonkungen genom Mekonomen. Installationen tog ~5 minuter.
Har gått och tänkt ett par veckor på att det är hög tid för bakdäcksbyte. Idag insåg jag att däcket är en tickande bomb eftersom det sitter en rejäl djäkla spik in i det. Hört mycket bra om Michelin Pilot Sport / Pilot Road ... någon som har tips/synpunkter på detta däck eller andra förslag? Nån som vet vart man handlar till vettigast pris?
Kul att orginaldäcket gjorde 930 mil iaf, känns som om man varit snäll mot det och fick nån mil extra tillbaka.
Väntar med iver på bilder! Fått regskylten ännu ?
eller så kan de vara så att orginal är bakelit hårt.. men vad vet jag ,, har tagit tag i mig själv btw.. ska har beställt nya pilot road 2 fram och bak
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |