ER6-tråden

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
Happ happ, batteriet har dött i hojen... Sådär roligt, fick putt igång den.
Kolla upp och ett Yuasa batteri (som jag har i nu) går fasen på 1200 spänn. Någon som vet om biltema kanske kan bistå med batteri till ER6-n ?
E sjukt dålig på de där med mått och grejer. Hjälp? :)
 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
Fått liv i henne igen ;) Biltema är ju räddaren i nöden!


Martikainen, kör just nu bara på 95. Men kommer väl att byta över till 98. såfort lappen är i handen !
Eller kanske etanol konvertera? Vad gör man inte för miljön?
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
jag kör med 95, tror dock inte man märker någon skillnad om man skulle trycka i 98 eller kanske shells 99 v-power
 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
Slängde ur insatsen på min pipa nu, sju helskotta vilket bröl!
Kunde tyvärr inte filma detta spektakel då den står i garaget och inte går att flytta för tillfället pga att rampen e trasig!
Ska fixa filmen i dagarna så ni får höra på skönsång!
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Låga sadeln!

Satt och slö surfade och hittade detta om det kan vara intressant för någon.

Er-6 låg sadel 1.995 :- (c:a 3.000:- ordinarie)

Finns på www.mcweb.se under fyndhörnan.
 

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Satt och slö surfade och hittade detta om det kan vara intressant för någon.

Er-6 låg sadel 1.995 :- (c:a 3.000:- ordinarie)

Finns på www.mcweb.se under fyndhörnan.

Har sett att de har reat ut den ett tag. Funderade på en, eftersom jag är på jakt efter en er6:a men är lite väl kort i rocken. Dock har jag hört att den inte gör mycket skillnad alls, utan att sänkning är mycket bättre?
Var iaf inne i en mc-butik igår och snackade lite om sänkning/lägre sadel. De påstod att det inte finns några sänkningssatser till 09:eek:rna än, och att det skulle gå på runt 4-5000 papp för att sänka en äldre? Höll på att falla baklänges! :galen
Framför allt eftersom jag ringde dem för ett par veckor sedan och fick svaret att det skulle gå på sisådär 500 max tusenlappen (vilket å andra sidan låter för billigt?).
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Har sett att de har reat ut den ett tag. Funderade på en, eftersom jag är på jakt efter en er6:a men är lite väl kort i rocken. Dock har jag hört att den inte gör mycket skillnad alls, utan att sänkning är mycket bättre?
Var iaf inne i en mc-butik igår och snackade lite om sänkning/lägre sadel. De påstod att det inte finns några sänkningssatser till 09:eek:rna än, och att det skulle gå på runt 4-5000 papp för att sänka en äldre? Höll på att falla baklänges! :galen
Framför allt eftersom jag ringde dem för ett par veckor sedan och fick svaret att det skulle gå på sisådär 500 max tusenlappen (vilket å andra sidan låter för billigt?).

utomlands borde vara billigare tycker jag... angående sadel så är nog det inte jättebra att byta, mindre skumgummi = mer träsmak
 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
kollar du förra sidan så har jag gjort ett inlägg om detta med att sänka ER6or =)
Byte av fjäderskål osv.
Kostar ett par hundra spänn för jobbet, och fjäderskål finns att beställa från ngt företag i tyskland för 500 typ..
Googla på det. :)
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
hämtade hojjen från 100 mila service nyss och har märkt att vid 2000 varv så skramlar den, det verkar vara vibrationer från motorn som får framkåpan att skaka...

undrar nu om det är någon som har upplevt ett liknande problem ?

kan vara bra att veta innan man ringer tillbaka till powerbike och pratar med dom.
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
hämtade hojjen från 100 mila service nyss och har märkt att vid 2000 varv så skramlar den, det verkar vara vibrationer från motorn som får framkåpan att skaka...

undrar nu om det är någon som har upplevt ett liknande problem ?

kan vara bra att veta innan man ringer tillbaka till powerbike och pratar med dom.

Vad tog dom för en 100 mila ?
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Tog första 4,5milen på hojjen idag :D Fy fan va skön den är att köra! Måste dock ställa om frambromsen lite, var lite väl långt bort för mina korta fingrar.



Jag fick hem krashpuckarna idag men jag kan fan inte förstå hur jag ska få dit dom. Någon som kan tros veta vart det finns en instruktion för er6an? Annars får jag googlea lite på jobbet imorgon :)
Fick även nya styrändar, men HELVETE va orginalen sitter hårt :S jag kan dra dom en kvarts varv med insektsnyckeln sen tar det stopp, åt båda hållen. Tips någon ?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top