ER6-tråden

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
smackade på ett hurric cone slipon i torsdags, vilket jefla skönt ljud!! :tummenupp kört konstant i 2 dar nu, vill inte sluta köra:yoparty
helt underbart:rofl

Fy satan vilket jävla bröl det är.. äntligen flyttar sig bilarna när man kommer ;)

Lär ju dock inte ta länge innan man blir stoppad men den dagen den sorgen.. Nu kör vi!
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Fy satan vilket jävla bröl det är.. äntligen flyttar sig bilarna när man kommer ;)

Lär ju dock inte ta länge innan man blir stoppad men den dagen den sorgen.. Nu kör vi!

Har blivit stoppad 2 gånger, ena snuten sa inget och andra gången sa han bara: "Gött ljud" :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
LeoVince gör också en dämpare med RIKTIGT bra ljud. Såg en kille i Malmö med en grön ER6-a med den dämparen
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Ni gör ju inte att man blir lite sugen på att köpa ny dämpare direkt!!
Måste dock vänta på att robin hood kommer tillbaka med skatten åt en.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
skall se om jag orkar få med mig kameran så ska jag lägga upp en film på youtube som inte är filmad med en jäkla mobilkamera i ett garage. Lär Hurric sälja slut på sitt lager. Lite sunkigt dock att man inte fick med installationsanvisningar och det inte fanns på deras tyska sida heller att ladda ner
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Nu när vi ändå pratar slip-on och däck har varit på tapeten; igår slängde jag på ett Michelin Pilot Power 2ct bak och det känns hittills riktigt, riktigt bra! :tummenupp Och självklart var jag tvungen att nöta lite på det gamla innan bytet. :)

Så här låter ett Two Brothers inspelat med mobiltelefon:

[YOUTUBE-ID]jkq7-JUZ9Hw[/YOUTUBE-ID]
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Nu när vi ändå pratar slip-on och däck har varit på tapeten; igår slängde jag på ett Michelin Pilot Power 2ct bak och det känns hittills riktigt, riktigt bra! :tummenupp Och självklart var jag tvungen att nöta lite på det gamla innan bytet. :)

Så här låter ett Two Brothers inspelat med mobiltelefon:

Sweeet! :D

Hade min första körlektion idag. Ska bara fixa teoriprovet så bokar körskolan uppkörning åt mig. Det jag behövde öva på var kryp körningen (oväntat). Ska fixa bensin till hojjen sen köra konbanan i garaget ett par timmar varje dag nu tills det är dags.
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Tänkte bara höra om någon kört med sin er6a på bana ? Hur upplever ni den ? Har hört att orginal däcken är rätt så hård, så bör man oroa sig för släpp i kurvorna ?
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Tänkte bara höra om någon kört med sin er6a på bana ? Hur upplever ni den ? Har hört att orginal däcken är rätt så hård, så bör man oroa sig för släpp i kurvorna ?

Jag ska köra bana först i augusti och det är inte med originaldäcken.
har känt dåligt fäste i kurvor med original framdäck som jag har nu 1 dag till hehe.
Ska köra gocartbana på lördag däremot men det är ju inte samma hastighet. även om det kränger.
 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
Ja har ju en Akra pipa på min... Låter helt underbart! Inte för mkt bröl och inte för lite heller.. ;)

Bara att köpa!! Ska se om det slutar regna någon dag, så kan jag ta ut hojen och filma när den går så ni får höra.
Låter ju lite väl mycket om man startar upp den i garaget........
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Jag ska köra bana först i augusti och det är inte med originaldäcken.
har känt dåligt fäste i kurvor med original framdäck som jag har nu 1 dag till hehe.
.

jag har vart och lekt lite på bana.. och det är inga problem alls.. snabbast är man ju inte.. men sjukt sjukt kul.. jag bytte mina däck (både fram och bak) till michelin pilot road 2.. hade ju räknat med att jag skulle känna skillnad.. men inte en sån otrolig skillnad.. är som natt och dag.. mycket mer spårsäkert.. inga konstigheter.. och riktigt snabbstyrt.. plus mycket bättre feedback.. kan rekommendera ett byte av däck.. ska byta bromsslangarna fram nu i veckan också så får vi se hur de blir..
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tänkte bara höra om någon kört med sin er6a på bana ? Hur upplever ni den ? Har hört att orginal däcken är rätt så hård, så bör man oroa sig för släpp i kurvorna ?

Jag har testat på bana med orginal. Lite släpp på framhjulet, men inget att oroa sig över märktes knappt. Bakhjulet märkte jag aldrig nått av.

Nästa vecka är det nog dags igen men nu med andra däck skall bli intressant.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
umm avnjutit ca 10 mil nu 2 kvällar i rad.. Förbannat bara att det skall regna varje morgon så man aldrig får köra till jobbet.. hela dagen blir som förstörd ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top