Hur mycket har ni betalat för en 600 mila service..?
är 1700 överpris?
c:a 700 :- hos UL Motorsport utanför Mariefred, och då ingick även oljebyte.
Hur mycket har ni betalat för en 600 mila service..?
är 1700 överpris?
Jag köpte till slut valtermotos (som du säkert såg) Och det är som du säger, klipp och klistra och saknar skruvar. Dock smärre problem, det blev bra till slut och hur det ser ut är ju en smaksak.
Jag hittade nämligen inga andra.
Själv är jag sugen på nytt styre nu men jag har inte tillgång till tryckluft och övriga verktyg som kan vara användbara. Någon här i Örebro trakten som kan hjälpa en med bytet i slutet av denna månad får gärna höra av sig. Samma sak om ni kan hjälpa att montera ett nytt slip-on. Bjuder självklart på pizza/öl eller pengar om det är så.
Hmm konstigt att jag inte kan se bilderna.
Vad kan vara fel?
Köpte ett av Biltemas styren idag (http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=135254)
Bredd: 802 mm
Höjd: 97 mm
Sweep: 60 mm
Någon som kan ge sin uppfattning om det kan tänkas passa eller inte?
någon som har köpt hugger till sin er6 som kan tipsa om vart?
Köpte min på ebay från gardner douglas devolopments i UK, kostade 1100kr inkl frakt. Har integrerat kedjeskydd och utnyttjar befintliga fästpunkter för originalkedjeskyddet samt stötdämparns nedre fäste.
kollar du på sida 314?
Jag valde det andra styret på biltema då jag tyckte det svata hade lite för mycket sweep... alltså lite väl likt orginalet.
Håller på och jagar... Men, tyvärr fel prisklass...Frugan vill ha en "pipa" på sin hoj också, dottern har leovince på sin... och den sjunger fint...
En borrmaskin och 3-4mm borr till hålen för att få strömställarhållarna på plats...Är också sugen på att byta styre, är det svårt behöver man några fler delar än själva styret ?
![]()
min 600mil service gick på 1850kr utan oljebyte (dom godkände att jag hade bytt olja själv i höstas)
Jag har kommit omkring 90 mil me min hittils, och när jag övningskörde(typ 60 mil) varvade jag nog bara nån enstaka gång över 4000. Men nu när kortet är i hamn så har man ju ruppat lite mer på gasrullen, nafsade på 7000 strecket först idag. Mysigt!
100 mila service på Måndag....
Håller på och jagar... Men, tyvärr fel prisklass...Frugan vill ha en "pipa" på sin hoj också, dottern har leovince på sin... och den sjunger fint...
En borrmaskin och 3-4mm borr till hålen för att få strömställarhållarna på plats...
Samt lite hårspray kan vara bra till att få handtagen att sitta på plats ordentligt så de inte glider runt eller av..
Jag skall byta dotterns crosstyre http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1723&iItemId=135254 till http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1723&iItemId=145230 för hennes korta armar vart lite för korta då hon är rätt kort, och frugan har det andra, så jag skall byta ut hennes om du vill ha ett färdigborrat...![]()
Vilka jäkla skojare. Det är bara några mindre kontroller om du tittar i service boken. Hur många timmar fakturerade dom ?.Vilken firma var det ? Jag fick höra då jag gjorde min 100 mila att 600 mila servicen inte behövdes göras beträffande garantin någon som vet mer om detta ?
Hej vill starkt rekomendera biketech.biz i Norrköping mycket proffsig och billig du får en trevlig tur från södertälje. Han använder silkolene en mycket bra olja.![]()
Hej!
Tänkte fråga om man måste ha något specialverktyg för att ställa in fjädringen bak? Såg i instruktionsboken att default är läge 4:a, då ska man väga 75kg och utan packning.
Isf måste jag dra i läge 6 eller 7 kanske eftersom jag väger 100kg plus rygga och kläder. Och eventuellt har någon person bak ibland.
Sen vad kör ni för olja i?
Mvh.
Hej!
Tänkte fråga om man måste ha något specialverktyg för att ställa in fjädringen bak? Såg i instruktionsboken att default är läge 4:a, då ska man väga 75kg och utan packning.
Isf måste jag dra i läge 6 eller 7 kanske eftersom jag väger 100kg plus rygga och kläder. Och eventuellt har någon person bak ibland.
Sen vad kör ni för olja i?
Mvh.
Man blir lite orolig när man läser i tråden om priserna på 600 mils servicen vissa handlare tar ut!
Den består ju endast av kontroller och inget byte av något. Jag gav inte mer än 250:- hos bröderna hörbergs,dock fick jag det lite billigare då jag handlade hojen där men annars har jag för mig att dem tog 350-400:-för den servicen.
Så ni som betalt över 1000:- utan byte av någon slitdel ska nog ifrågasätta detta
Sen vill jag passa på att ge bikeshop beröm för mycket fint kundbemötande och serviceanda. Dem levererade mitt hurric slipon snabbt och enkelt till mycket bra pris. Hurric sliponet kan jag rekommendera,mullrar härligt samtidigt som det inte går till överdrift och ser mycket snyggt ut.
På tal om kawasakihandlare i skåne som vissa diskuterade så vill jag rekommendera bröderna hörbergs i lödde. Bra kundbemötande, produktkunskaper och trevliga
Mchuset har jag tyvärr bara dåliga erfarenheter av precis som många verkar dela med en.
Har nu kört cirka 1800 mil sen jag införskaffade min pärla förra året och trivs som fisken i vattnet och kan bara rekommendera er6:an till alla som vill ha en prisvärd och rolig hoj.
Som rolig kuriosa kan jag skriva mina servicepriser för dem som är nyfikna,andra kan ju gärna fylla på med sina så får man ju lite överblick vad det ungefär kostar.
Servicepriser(er-6f abs 2008 servicar gjorda på br.hörbergs):
100mil - 1600:-
600mil - 250:- (Endast kontroller i denna service)
1200mil - 1600:-
1800mil - 800:- (Ej olja/filter då detta precis bytts av mig i början av
säsongen)
Bliv lite långt inlägg men hoppas där var något matnyttigt för nån
//christofer
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |