Det är jag pappskalle
Oj, vad pinsamt det blev nu
Det är jag pappskalle
Bara jag som är sjukt sugen på att plocka bort de värdelösa backspeglarna och köra utan?
Frågan är ju dock vad lagen säger om detta. Antar att man är tvungen att ha backspeglar, böter eller ombesiktning utan, någon som VET? (inga chansningar utan ren fakta)
Tycker vi kan träffas ett gäng lite högre upp i Sverige, säg längs västkusten, typ Varberg så vi får besök av fler från Göteborg - Borås mm, Skåne känns så avlägset för de flesta av oss skulle jag tro!
Lagen säger att du ska ha backspeglar.
Jag har alltid kört utan och tycker det funkar fint
Låter inte helt fel tycker jag. Varberg tar inte mer än två timmar på de mindre vägarna från Malmö så det är i princip nästgårds.
Bara jag som är sjukt sugen på att plocka bort de värdelösa backspeglarna och köra utan?
Frågan är ju dock vad lagen säger om detta. Antar att man är tvungen att ha backspeglar, böter eller ombesiktning utan, någon som VET? (inga chansningar utan ren fakta)
Varför inte små diskreta styrändsspeglar?
Dessutom är ju Varberg en mkt bättre och finare stad än Halmstad
2 timmar, då är det risk för böter om farbror blå skulle vara i farten va
Styret är biltemas Street.uuj! langa upp en webshop/biltema whatever på styret + styrändsspeglarna. Det där måste jag införskaffa direkt Såg ju riktigt snyggt ut!
Lagen är att man MÅSTE ha en på vänstersida...
Jag köpte en Rizoma backspegel till min, funkar bra och betydligt snyggare.
En eller två sådana kan jag rekommendera, visst dom är rätt dyra o så men riktigt najs blir det.
Det finns en mängd olika också, design, pris etc... ja allt finns, dom gör även andra saker till hojar.
Hmm du satsar på designerspeglar men har inte brytt dig om att få väck det fula varningsklistermärket på tanken?
Tycker vi kan träffas ett gäng lite högre upp i Sverige, säg längs västkusten, typ Varberg så vi får besök av fler från Göteborg - Borås mm, Skåne känns så avlägset för de flesta av oss skulle jag tro!
Vi var några polare från Skåne som träffade några andra från Göteborg förra året. Då kom vi fram till att Halmstad ligger precis i mitten av Göteborg-Malmö. Det kanske kan vara något?
Hej där!Det är jag med på!
Kul att se en ER6a med knäskrap i måndags förresten, du visade verkligen vad hojen kan!
Det var jag som stod och flaggade i neongul jacka i hårnålen .
VARNING FÖR HURRIC SLIPON!!
Läs min reklamation till Bikeshop;
-------------------------------------------------------------------
Hej,
Härmed vill jag reklamera det Hurric slipon som jag köpte hos er runt den 14/7. Idag är jag hemkommen från en bandag på Ring Knutstorp med SMC och har upplevt följande;
Jag fick påpekat redan innan dagen drog i gång att mitt slipon stack ut alldeles för långt och kunde vara en fara för mig vid kraftigare nerlägg. Jag trodde inte på detta men mycket riktigt visade det sig att Hurric tar i marken långt innan fotpinnarna och gör således att jag inte kan lägga ner särskilt mycket åt höger. Då Ring Knutstorp är en bana som går i högervarv för det mesta var min bandag helt förstörd. Jag kör i snabbaste gruppen och skulle träna körställning idag men det gick inte alls pga det slipon jag köpt av er. Hur kan man sälja ett slipon som modellanpassat till en mc modell om man vet att det tar i mycket tidigare än original? Vid kraftiga nerlägg riskerar jag att det tar i och gör att bakhjulet lyfter vilket kan medföra riktigt otäcka vurpor.
Jag vill reklamera detta köp och ha mina pengar tillbaka så jag kan köpa ett annat slipon som fungerar på hojen. Det fanns det två andra exempel på banan idag. Innan jag skriver på mc forum om detta elände så vill jag höra er version och hur ni tänker hantera min reklamation.
leende hälsningar
Sahand Kousha
-------------------------------------------------------------
Sedan kom detta svar...
---------------------------------------------------------------
Hej,
Kan tyvärr inte reklamera avgassystemet. Anledningen till detta är att det inte är något fel på pipan och att den är använd. Har inte hört någon tidigare som haft några problem utan den är riktigt omtyckt. Hurric-systemet är ett av markandens populäraste system till ER6:an och det är en och annan som även kör bana och inte haft några problem!
Er6:an är väl inte den optimala bancykeln så om pipan tar i före fotpinnarna har jag dålig koll på.
Har du verkligen monterat det rätt?
// Eric
-----------------------------------------------------------------
Jag svarade...
------------------------------------------------------------------
Hej igen,
Bifogar bild. Att påstå att jag monterat det fel var det dummaste jag hört. Bra då vet jag er inställning till säkerhet och er servicegrad. Att inte förstå att en mc svänger genom att man lutar den och att gå in i en diskussion om er-6n är en hoj att köra bana med eller inte var lågt. Då kan jag berätta om er inställning på mc forum och det kommer inte gynna er direkt. Själv har jag råd att slänga skiten och köpa något som passar.
Sahand Kousha
---------------------------------------------------------------------
Sedan kom detta svar...
---------------------------------------------------------------------
Hej,
Om du läser mitt mail så varken påstår jag att du monterat den fel eller diskuterat om det är en banhoj eller inte. Ang. monteringen var en fråga från min sida, man vet ju aldrig.
Du kommer säkert möta en hel del på forumen som är riktigt nöjda med sina Hurric-pipor!
// Eric
----------------------------------------------------------------------
Jag ska skicka dem länken till denna tråd.
Lagen är att man MÅSTE ha en på vänstersida...
Jag köpte en Rizoma backspegel till min, funkar bra och betydligt snyggare.
En eller två sådana kan jag rekommendera, visst dom är rätt dyra o så men riktigt najs blir det.
Det finns en mängd olika också, design, pris etc... ja allt finns, dom gör även andra saker till hojar.
Bågen är helfordonsgodkänt! får inte ändra något överhuvudtaget...det är vad lagen säger. men jag håller med dig om det med att speglarna är asfula...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|