perhu
Medlem
Mmm tycker ändå det är dåligt på en ny hoj att de inte ska hålla bättre, lär då gå in till min lokala handlare å klaga.
Berätta gärna hur det gick!!
Mmm tycker ändå det är dåligt på en ny hoj att de inte ska hålla bättre, lär då gå in till min lokala handlare å klaga.
Har lagt på ett par metzler M3r nu så förväntningarna är höga inför Gelleråsen den 4:e sept.
Finns platser kvar på SMC:s BKK kurs detta datum. Om ni inte testat bana förut så har ni missat nått. Kolla www.svmc.se för mer info.
Hej!
Wohoo! Mitt livs första knäskrap! Synd bara att man körde på goretex för nu är det hål på knäna :/
Var på gälleråsen för lite banåka (med SMC) i fredags. Så j###a kul det är alltså. Fattar inte att jag för andra gången i rad är enda ER6:an på banan. Ni skulle bara veta vad ni går miste om.
Ok, det är ingen banhoj men efter att hängt av flertalet mer sofistikerade sportmonster måste jag påstå att hojen räcker avsevärt längre än vad jag (eller någon annan på banan) trott.
Det har varit mycket snack om däck på sistone. Jag bytte i våras från orginal till Avon vp2 Sport och dom gör jobbet kollosalt bra. Det är i grunden ett 3-komponents gatdäck men det funkade även fint på bana. Vädret bjöd på åkning i både regn och på torrt underlag och däcken gav ett stabilt intryck dagen igenom. Än har jag inte åkt så långt på dem så det ska bli intressant och se hur bra det står emot slitage.
Hoppas på att se andra ER6r på banan framöver!
Verkar jävligt skoj, kanske vågar sig på det nån gång!
Tyvärr är det rätt långt till närmsta bana härifrån
hur funkar bromsarna på er6:an? har hört att dom ska kännas lite klena när man åker på bana!
körde med några Avon på min förra ZR7:a, bakdäcket var nästan slut efter 600mil! :S kommer tyvärr inte ihåg vilken modell det var på dom däcken!
Själv vill jag ha däck som håller länge då jag mest gillar att åka ut på långturer
Så du ska dit.. Hoppas att det blir av för det är riktigt dåligt med anmälningar :/ Om jag bara får ledigt för chefen så bokar jag en plats på måndag. Hoppas det funkar. I så fall ses vi där!
Verkar jävligt skoj, kanske vågar sig på det nån gång!
hur funkar bromsarna på er6:an? har hört att dom ska kännas lite klena när man åker på bana!
De vore ju toppen. Ska åka steg 2 Medel.
Hoppas på att se fler ER6r på banorna till nästa säsong.
Ha de gott
Hej Hopp,
allt ni kan läsa om kring eländet med Hurric var självförvållat, jag tar tillbaka anklagelsen om att de sålt ett slipon som är farligt. Tack Pom Pom för att du insåg min tabbe och hjälpte mig att fixa det.
De låter lite dramatiskt att köra bana och visst första passet är man rättså spänd. Men det inte otäckt eller direkt farligt att köra på bana så länge man har vett att anpassa körningen efter sin egen och sin utrustnings förmåga.
Bromsarna är inget jag upplevt som ett problem. Inte på den nivån jag kör på i alla fall. Det finns andra komponenter som jag tycker begränsar körningen mer i så fall. Sadeln är t.ex. lika hal som ett sandpapper i ar$let vid sidledsförflyttningar.
Blir steg 3 för mig om allt går i lås.
De vore ju toppen. Ska åka steg 2 Medel.
Hoppas på att se fler ER6r på banorna till nästa säsong.
Ha de gott
Hej Hopp,
allt ni kan läsa om kring eländet med Hurric var självförvållat, jag tar tillbaka anklagelsen om att de sålt ett slipon som är farligt. Tack Pom Pom för att du insåg min tabbe och hjälpte mig att fixa det.
Nån mer som har lacksläpp eller bortnötning av lacken där man har fotleden typ. Tycler de e rätt kasst med tanke på att den gått 300 mil
Upptäckte igår att jag har fått vibrationer i styret, om jag släpper styret i ca 80 och uppåt så känns det obehagligt mkt! någon som har tips om vad det kan vara?
hojen har bara gått runt 530mil så styrlager osv borde det väl inte vara eller?
Vad kan ni tipsa om för styre ni som bytt på N-modellen? Vill ha en lägre, mer framåtlutad sittställning med händerna mer utåtvinklade samt vill inte ha några kablar i kläm, tvingas byta styrändar eller annat jox.
Jag har bokat mig till 4/9 i alla fall .
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|