POLECAT
Ny medlem
tack å bock!!
vart sitter sen reläet då?
Last edited:
Jag tänkte släpa mig iväg och kolla på denna hoj under helgen:
http://www.blocket.se/gotland/Kawasaki_ER6n_Abs_1530mil_38000kr_24226759.htm?ca=19&w=1
... vanligt förekommande fel och brister som jag ska titta/lyssna efter?
Tack på förhand
Hej!
-Nej, inga kända typfel finns 2007 eller senare. Allt ska funka oklanderligt annars är det fel. Finns det garanti kvar?
Lycka till!
Jag skulle inte tro att det är någon garanti kvar tyvärr.
Hur ser serviceintervallerna ut? Hojen har gått 1530 mil enligt ägaren, är det någon större service som närmar sig snart, och är det någon tidigare service som är extra viktig att den är gjord. Jag jämför i detta fall med bilar där man vill veta att kamremmen är bytt i tid och liknande.
Bilden i annonsen är en 2009 årsmodell.
Som nybliven ägare till en ER6-hoj och utan tidigare erfarenhet av twinmotorer måste jag fråga om det är "normalt" att det "tickar" lite om motorn när den går varm?
Det låter *nästan* som om det skulle vara en antydan till ventilknack, men hojen har bara gått lite drygt 400 mil. Skall sådana problem uppstå så tidigt i motorns liv?
Andra Er6-åkare som kan svara på om den helt enkelt "skall" låta så, eller om jag bör få någon som kollar ventilinställningarna?
Ljudet är tydligare när motorn gått ett tag, och jag upplever att det nästan inte finns alls direkt när man startar den.
(Jag har en 2006:a)
Har nu äntligen slagit till på en Er6n från 07. Eftersom den är helt i orginalskick så måste jag direkt börja jaga lite obligatoriska tillbehör så som tail tidy, annat styre och slipon.
Jag har läst de första 180 sidorna i den här tråden, men tänkte vara lite lat och fråga istället för att läsa vidare
Jag funderar på att köpa antingen Scorpion eller Hurric slipon. Det jag vill veta är om de har uttag för lambdasensorn och om någon har erfarenet av hur de låter och hur kvalitén är?
Har nu äntligen slagit till på en Er6n från 07. Eftersom den är helt i orginalskick så måste jag direkt börja jaga lite obligatoriska tillbehör så som tail tidy, annat styre och slipon.
Jag har läst de första 180 sidorna i den här tråden, men tänkte vara lite lat och fråga istället för att läsa vidare
Jag funderar på att köpa antingen Scorpion eller Hurric slipon. Det jag vill veta är om de har uttag för lambdasensorn och om någon har erfarenet av hur de låter och hur kvalitén är?
Grattis till en rolig hoj! men en hugger måste du juh ha med
Tips på bra/billig underhålls laddare nu till vinter förvaringen?
Tips på bra/billig underhålls laddare nu till vinter förvaringen?
Hur pass viktigt är detta? Bör man skaffa sig en sån kanske. Hojen har stått i 2 månader snart O tiden går fort....)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|