ER6-tråden

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Drar ur = köpa nytt batteri? Eller ladda det till våren?
Plocka ur batteriet (eller låt det sitta kvar och koppla bort polerna)och ladda det antingen konstant med en underhållsladdare eller då och då med en "vanlig" batteriladdare.
Det funkar kanske med att låta det dra ur och ladda det till våren ,men det mår nog bättre av att underhållsladdas under vintern.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Plocka ur batteriet (eller låt det sitta kvar och koppla bort polerna)och ladda det antingen konstant med en underhållsladdare eller då och då med en "vanlig" batteriladdare.
Det funkar kanske med att låta det dra ur och ladda det till våren ,men det mår nog bättre av att underhållsladdas under vintern.

Får bli att plocka med det in om ett par veckor då jag ska flytta hojen några garageplatser så tar det i samma vända. Sen får man väl ta en tur förbi biltema/lidl och fixa laddare.
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide? :confused:

Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då? :va
 

h.lundh

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
sverige
Hoj
ER-6n -06
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide? :confused:

Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då? :va

Har du den på siostödet? håll den i våg och kolla!
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
*bump*

Ni som monterat PC III ; tycker ni att det var värt det? Blev det nån skillnad?

Jag tyckte det var värt det men...

Det beror helt och hållet på vad man har för avsikt med sin PC3
Är det att få en jämnare gång och minska avgasknallarna? Ja då kanske det är en bra affär. Tror man däremot på en kolossal effektökning bör man nog tänka sig för en gång till.
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide? :confused:

Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då? :va

Det kanske har löst sig, men kontroll av kylarvätskan ingår vid 1200 mil och är den låg så ska de fylla upp den till max-strecket, du betalar ju trots allt för det... Det ingen fara att köra om nivån ligger vid min-strecket och den kan lugnt stå över vintern bara det är glykol i den så den inte fryser sönder. :)



Nån som är ute efter en ER6n? Min är nu till salu! Har tänkt mig att köpa en gata/grus/åretruntmaskin istället! Det svider allt lite, men passar mina behov bättre. (har haft motard innan er6an)

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36896 :tummenupp

Vilken hoj har du siktat in dig på? Jag funderar också på att byta. Det är inte många dagar som man inte kan köra på egentligen, man har ju ingen lust att halka runt med ER6:an vid denna årstiden. Jag har kollat in Yamaha XT600 och KTM 690 men jag har inga direkta erfarenheter om motard så jag vet inte riktigt. Har läst en del i modell-trådarna och man blir riktigt sugen på att byta. :)

//Fredrik
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Det kanske har löst sig, men kontroll av kylarvätskan ingår vid 1200 mil och är den låg så ska de fylla upp den till max-strecket, du betalar ju trots allt för det... Det ingen fara att köra om nivån ligger vid min-strecket och den kan lugnt stå över vintern bara det är glykol i den så den inte fryser sönder. :)





Vilken hoj har du siktat in dig på? Jag funderar också på att byta. Det är inte många dagar som man inte kan köra på egentligen, man har ju ingen lust att halka runt med ER6:an vid denna årstiden. Jag har kollat in Yamaha XT600 och KTM 690 men jag har inga direkta erfarenheter om motard så jag vet inte riktigt. Har läst en del i modell-trådarna och man blir riktigt sugen på att byta. :)

//Fredrik

Nån form av KTM blir det!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Har återställt hojen till näst intill orginalskick inför en eventuell flytt samt försäljning i vår, då blev tillbehör som DNA-filter (obetydligt använt) samt PCIII USB (06-08) över. Även ett GPR Evolution som behöver packas om ligger och skräpar.

Är det nån som är på jakt efter nåt så dra iväg ett PM.

Blocketlänk till överblivna delar
 
Last edited:

dannesunk

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2009
Ort
Stora Skedvi
Hoj
Kawasaki ER-6n -09
Snygga till baken

Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!

kolla in på www.britalianracing.se de har bakdels-kit..
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!

Jag köpte Ermax bakdel m inbyggda LED-blinkers från bikersneed.se. Sjukt bra blev det!:tummenupp har tyvärr inte tagit nån bra bild:gnissla
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!

99:- och hemma meck kostade min rensning av bakdel.
(+nya blinkers och relä.)
Kolla mitt garage för bilder.

Köpte biltemas skylhållare (den enkla raka plattan med hål för blinkers) och använde sedan orginal tungan för att fästa biltemahållaren.
Skruva bort plastkåpan från din orginaltunga så har du en finfin hållare som passar orginalhålen och allt. Fick en riktigt schysst vinkel också. Snyggt och simpelt blev det. :tummenupp
 
Last edited:

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Södertälje
Hoj
650V-strom
Sådärja, nu i helgen fick snövit en kompis att dela vintermörkret med:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00262s.jpg
    DSC00262s.jpg
    76.1 KB · Visningar: 181
Last edited:

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Någon som har erfarenhet av att montera ERMAX mini undertail på ER 6-N (typ POLECAT)
Något särskilt att tänka på?
Motstånd eller nytt relä?
Borra?

Ursäkta om det tagits upp förr, men orkar inte läsa igenom alla 350 sidorna!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top