martikainen
svarta åskan
Viktigt !!
Batteriet drar ur under vintern om du inte underhållsladdar det
Drar ur = köpa nytt batteri? Eller ladda det till våren?
Viktigt !!
Batteriet drar ur under vintern om du inte underhållsladdar det
Plocka ur batteriet (eller låt det sitta kvar och koppla bort polerna)och ladda det antingen konstant med en underhållsladdare eller då och då med en "vanlig" batteriladdare.Drar ur = köpa nytt batteri? Eller ladda det till våren?
PCIII - bra eller onödig? har bara bytt slip-on. vet att det var uppe i tråden för ett tag sedan....
Plocka ur batteriet (eller låt det sitta kvar och koppla bort polerna)och ladda det antingen konstant med en underhållsladdare eller då och då med en "vanlig" batteriladdare.
Det funkar kanske med att låta det dra ur och ladda det till våren ,men det mår nog bättre av att underhållsladdas under vintern.
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide?
Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då?
Har du den på siostödet? håll den i våg och kolla!
Nej, det är det jag INTE har. Den står på depåstöd...
*bump*
Ni som monterat PC III ; tycker ni att det var värt det? Blev det nån skillnad?
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide?
Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då?
Nån som är ute efter en ER6n? Min är nu till salu! Har tänkt mig att köpa en gata/grus/åretruntmaskin istället! Det svider allt lite, men passar mina behov bättre. (har haft motard innan er6an)
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36896
Det kanske har löst sig, men kontroll av kylarvätskan ingår vid 1200 mil och är den låg så ska de fylla upp den till max-strecket, du betalar ju trots allt för det... Det ingen fara att köra om nivån ligger vid min-strecket och den kan lugnt stå över vintern bara det är glykol i den så den inte fryser sönder.
Vilken hoj har du siktat in dig på? Jag funderar också på att byta. Det är inte många dagar som man inte kan köra på egentligen, man har ju ingen lust att halka runt med ER6:an vid denna årstiden. Jag har kollat in Yamaha XT600 och KTM 690 men jag har inga direkta erfarenheter om motard så jag vet inte riktigt. Har läst en del i modell-trådarna och man blir riktigt sugen på att byta.
//Fredrik
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.
Tack på förhand!
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |