Va haru för slipon?
no brand kolfiber slipon från china
http://www.dan-moto.com/er6-versys-...0.html?zenid=bdab2443f1e84d6bf34ad6940a014267
Va haru för slipon?
no brand kolfiber slipon från china
http://www.dan-moto.com/er6-versys-...0.html?zenid=bdab2443f1e84d6bf34ad6940a014267
mm det är verkligen svårt det här med försäkring . bilsport och mc vill ha 10573 kr för helförsäkring med rabatt för mc-ställ och smc medlemskap. 6200kr för halvförsäkring.
Tycker det känns ganska så dyrt för en mc som bara har 72hk.
även om jag bara haft kortet 1år. är 27år snart förövrigt men dom verkar inte gå på ålder alls utan mest hur länge man haft mc kort.
självrisken är ju också som sagt på 10000kr för vagnskada
Helvete, 3000kr kostar det att strypa sin hoj hos AVA-MC! Är det inte omänskligt dyrt för en skruv?
Någon som vet om ett billigare ställe i Sthlms området?
får kolla hur det sitter på original blåset så det fixar sig nog. nya blåset sköt iallafall eld
får kolla hur det sitter på original blåset så det fixar sig nog. nya blåset sköt iallafall eld
Är det någon som kan svara på åt vilket håll passagerarhandtagen bak ska sitta? Ska dom sitta med den mest spetsiga delen av plast handtaget bak eller fram?
Helt klart Bilsport & MC som gäller men...
... tänk om det verkligen är lönt med helförsäkring.
Självrisken är nämligen, om jag inte minns fel 10 000:-
Själv kör jag halv har gjort det 4år nu, ser man mellanskillnaden på hel och halv 4 år + 10 000:- i självrisk så ska man klota ordentligt för att inte ska ha tjänat in det.
Kommentera gärna...
har lite funderingar...igår när jag skulle ner o starta hojen så bara klickade den, som att batteriet är urladdat. verkar som att batteriet inte håller laddningen särskilt länge... för jag har haft det på underhålls laddning nu sista veckorna i vinter men verkar som att det har gett upp. kan man göra något åt det eller är det bara och köpa ett nytt?
isf kan man köpa nåt på biltema eller ska man köpa original?
Kolla inlägg nr 6146
Biltemas Art 80-818 ska passa 12Volt 12 Ah 151 x 87 x 133 4,39 kg 449,00 kr
En bra CETEK laddare kan kanske "rekonda" ett batteri till viss del?
Det gäller ju att det finns batterivatten i cellerna samt att ingen cell är död, annars är det inte så konstigt om batteriet dör efter ett tag. Men visst går det att få fjutt i ett Batteri igen om man laddar det fullt. bara det inte är totalt DÖTT.
Eftersom ingen kunde svara på vart man kan strypa en ER6a i Sthlm så tänkte jag fråga om någon vet vilka ÅF det finns i sthlmsområdet?
Letar hoj för fullt nu men tycker att 3k kanske är lite i överkant hos Ava-mc. Men finns det egentligen ngra mer som säljer Kawasaki i Sthlmsområdet?
Det står ju in tråden, några tusen inlägg upp...
Men allvarligt så sitter insatsen som tusan. Jag brukar ta en polygrip eller liknande och ta tag i insatsen. Sen får man banka med en hammare på tången för att försöka banka ut eländet. Det kan ta ett tag.
Jag har numera slipat av min insats så den går lättare att dra ur. Brukar köra utan insats nån vecka per säsong, sen tröttnar jag på oljudet.
Jag har borrat 3 st 6mm hål med 120 graders delning i insatsen och ljudet blev lite råare men sammtidigt behagligt vid lägre varvtal.
Skulle vara kul om du lägger upp ett Youtubeklipp så vi får lyssna lite?
Hittade samma slipon på ebay
Länk:ebay 95£ inkl frakt (från Kina)
Hör av dig om du slapp tullar m.m.
(Har själv kommit undan tull från Kina det verkar värre att slippa detta från USA)
Sånhär kanske? http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/lambda-eliminator-p-295-c-1479.aspx
Har själv inte testat
Kolla inlägg nr 6146
Biltemas Art 80-818 ska passa 12Volt 12 Ah 151 x 87 x 133 4,39 kg 449,00 kr
En bra CETEK laddare kan kanske "rekonda" ett batteri till viss del?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |