ER6-tråden

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
får kolla hur det sitter på original blåset så det fixar sig nog. nya blåset sköt iallafall eld :yoparty
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Är det någon som kan svara på åt vilket håll passagerarhandtagen bak ska sitta? Ska dom sitta med den mest spetsiga delen av plast handtaget bak eller fram?
 
Last edited:

Redstorm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ6-S -08
mm det är verkligen svårt det här med försäkring . bilsport och mc vill ha 10573 kr för helförsäkring med rabatt för mc-ställ och smc medlemskap. 6200kr för halvförsäkring.
Tycker det känns ganska så dyrt för en mc som bara har 72hk.
även om jag bara haft kortet 1år. är 27år snart förövrigt men dom verkar inte gå på ålder alls utan mest hur länge man haft mc kort.
självrisken är ju också som sagt på 10000kr för vagnskada :(

Först och främst går de efter vilken MC det är, kollade om en KTM Duke II tidigare, bilsport vill ha över 22 000 för helförsäkringen!!

Er-6 en 2008a kostar mig hel/halv 6368/3592. Bor i centrala Uppsala och är 20 år. Vill upplysa alla som var förnuftiga att ta A1 att ta fördel av det genom bilsports försäkring!

10 000 är mycket pengar. Man kan alltid resonera att det betalar sig på halvförsäkring på 3-4 år, men vad är det man säger? När man tänker dumsnålt så åker man omkull vid första högersväng. Dessutom så går det lätt på över 10k i material, kläder och skadeersättning vid en eventuell olycka.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Helvete, 3000kr kostar det att strypa sin hoj hos AVA-MC! Är det inte omänskligt dyrt för en skruv?

Någon som vet om ett billigare ställe i Sthlms området?
 

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001
får kolla hur det sitter på original blåset så det fixar sig nog. nya blåset sköt iallafall eld :yoparty

Skulle vara kul om du lägger upp ett Youtubeklipp så vi får lyssna lite?

Hittade samma slipon på ebay
Länk:ebay 95£ inkl frakt (från Kina)

Hör av dig om du slapp tullar m.m.
(Har själv kommit undan tull från Kina det verkar värre att slippa detta från USA)
 

haggeman_86

vem f* uppfann vintern!?
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
ER-6n -08
har lite funderingar...igår när jag skulle ner o starta hojen så bara klickade den, som att batteriet är urladdat. verkar som att batteriet inte håller laddningen särskilt länge... för jag har haft det på underhålls laddning nu sista veckorna i vinter men verkar som att det har gett upp. kan man göra något åt det eller är det bara och köpa ett nytt?
isf kan man köpa nåt på biltema eller ska man köpa original?
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
:tuttar
Är det någon som kan svara på åt vilket håll passagerarhandtagen bak ska sitta? Ska dom sitta med den mest spetsiga delen av plast handtaget bak eller fram?

Är ganska säker på att det spetsiga ska vara bakåt.

Helt klart Bilsport & MC som gäller men...


... tänk om det verkligen är lönt med helförsäkring.
Självrisken är nämligen, om jag inte minns fel 10 000:- :va

Själv kör jag halv har gjort det 4år nu, ser man mellanskillnaden på hel och halv 4 år + 10 000:- i självrisk så ska man klota ordentligt för att inte ska ha tjänat in det.


Kommentera gärna...

Jag har också BilsportMC, hel/hel tjejförsäkring men jag har bara 3000:- i självrisk på vagnskada... :)
 
Last edited:

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001
har lite funderingar...igår när jag skulle ner o starta hojen så bara klickade den, som att batteriet är urladdat. verkar som att batteriet inte håller laddningen särskilt länge... för jag har haft det på underhålls laddning nu sista veckorna i vinter men verkar som att det har gett upp. kan man göra något åt det eller är det bara och köpa ett nytt?
isf kan man köpa nåt på biltema eller ska man köpa original?

Kolla inlägg nr 6146
Biltemas Art 80-818 ska passa 12Volt 12 Ah 151 x 87 x 133 4,39 kg 449,00 kr

En bra CETEK laddare kan kanske "rekonda" ett batteri till viss del?
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Kolla inlägg nr 6146
Biltemas Art 80-818 ska passa 12Volt 12 Ah 151 x 87 x 133 4,39 kg 449,00 kr

En bra CETEK laddare kan kanske "rekonda" ett batteri till viss del?


Det gäller ju att det finns batterivatten i cellerna samt att ingen cell är död, annars är det inte så konstigt om batteriet dör efter ett tag. Men visst går det att få fjutt i ett Batteri igen om man laddar det fullt. bara det inte är totalt DÖTT.

Eftersom ingen kunde svara på vart man kan strypa en ER6a i Sthlm så tänkte jag fråga om någon vet vilka ÅF det finns i sthlmsområdet?
Letar hoj för fullt nu men tycker att 3k kanske är lite i överkant hos Ava-mc. Men finns det egentligen ngra mer som säljer Kawasaki i Sthlmsområdet?
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Det gäller ju att det finns batterivatten i cellerna samt att ingen cell är död, annars är det inte så konstigt om batteriet dör efter ett tag. Men visst går det att få fjutt i ett Batteri igen om man laddar det fullt. bara det inte är totalt DÖTT.

Eftersom ingen kunde svara på vart man kan strypa en ER6a i Sthlm så tänkte jag fråga om någon vet vilka ÅF det finns i sthlmsområdet?
Letar hoj för fullt nu men tycker att 3k kanske är lite i överkant hos Ava-mc. Men finns det egentligen ngra mer som säljer Kawasaki i Sthlmsområdet?

http://www.kawasaki.se/aterforssljare
 

Kawa Mike

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Simrishamn
Hoj
2008 Kawasaki ER 6N
Det står ju in tråden, några tusen inlägg upp...:tummenupp

Men allvarligt så sitter insatsen som tusan. Jag brukar ta en polygrip eller liknande och ta tag i insatsen. Sen får man banka med en hammare på tången för att försöka banka ut eländet. Det kan ta ett tag.
Jag har numera slipat av min insats så den går lättare att dra ur. Brukar köra utan insats nån vecka per säsong, sen tröttnar jag på oljudet.

Tusen tack! Jag har borrat 3 st 6mm hål med 120 graders delning i insatsen och ljudet blev lite råare men sammtidigt behagligt vid lägre varvtal.
En sak som är säker....... trotts att solen lyser i lilla skåne så är det svinkallt i fartvinden.....
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Jag har borrat 3 st 6mm hål med 120 graders delning i insatsen och ljudet blev lite råare men sammtidigt behagligt vid lägre varvtal.

Det där har jag också funderat på. Den är lite för tyst med insatsen i, och lite för bullrig med den ur.


Annars hade jag planer på att såga av röret lite på insidan, alltså det som sticker in i ljuddämparen, men din metod kanske är bättre och enklare att återställa om det blir för mycket.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Skulle vara kul om du lägger upp ett Youtubeklipp så vi får lyssna lite?

Hittade samma slipon på ebay
Länk:ebay 95£ inkl frakt (från Kina)

Hör av dig om du slapp tullar m.m.
(Har själv kommit undan tull från Kina det verkar värre att slippa detta från USA)

det är samma snubbe/företag som säljer på ebay. ska se om jag kan fixa fram något bättre än det jag har på luren låter inte alls bra på telefonen. jag slapp tull samt att dom hade märkt paketet med ett lågt värde ($10) :tummenupp


tack för länken, men blir nog billigare att hemma mecka det :) lite bra att fixa lambdan så det inte blir problem,
 
Last edited:

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
Många mil har man fått njuta av med denna pärla till hoj så nu är det dags att byta drivpaket.

Tänkte att jag vill byta drevstorlek så jag får ut mer acceleration ur hojen, vilken kombination ska man ha då?

//Christofer
 

haggeman_86

vem f* uppfann vintern!?
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
ER-6n -08
Kolla inlägg nr 6146
Biltemas Art 80-818 ska passa 12Volt 12 Ah 151 x 87 x 133 4,39 kg 449,00 kr

En bra CETEK laddare kan kanske "rekonda" ett batteri till viss del?

jag tackar så mycket! har en ctek som står på men verkar som att det inte hjälper.. får väl bli ett nytt batteri.
 

lodiz2

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Ort
örebro
Hoj
2008 kawasaki er6f
funderar på att ta fram min hoj nästa helg då det mesta av snön försvunnit. vad bör jag tänka på när jag tar ut den ?

Det fanns ju olja och bensin och den var ju körklar när jag ställde den i vintras och batteriet är underhållsladdat. kan jag bara ta ut och köra med den eller måste jag fylla på eller byta olja ? eller nått annat ?
jag ska bara köra med den c:a 15 mil sen ska jag lämna in den på 600 mil service .

är det nån som vet vad en sån service kostar och vart man ska göra den ? bor i örebro.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top