ER6-tråden

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Samma avstånd här, sjukt taight där nere :) Men jag tror inte det är någon risk att det tar i. orginalet sitter också väldigt nära.

sant iofs men originalet sitter bättre än vad mitt gör, får väl bara hålla ett öga på det lite då o då, förresten har ni pluggat kontakten som går från original avgas och upp? damm o skit kanske hittar den :)
 

prowetz

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Avesta
Hoj
kawasaki er6n -09
Har länge letat med ljus och lykta efter tillbehör till hojen, som är en er6n-09. Bla vill jag ha en vindruta (inte ens kawasaki har en som passar till -09) samt packväskor. Andra tillbehör är intressanta också.

Kan inte någon vänlig själ länka lite hemsidor det går att handla från!

Helst svenska sidor eller utländska som är pålitliga och beprövade
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Har länge letat med ljus och lykta efter tillbehör till hojen, som är en er6n-09. Bla vill jag ha en vindruta (inte ens kawasaki har en som passar till -09) samt packväskor. Andra tillbehör är intressanta också.

Kan inte någon vänlig själ länka lite hemsidor det går att handla från!

Helst svenska sidor eller utländska som är pålitliga och beprövade

Jag gillar http://ninja650shop.com/ amerikansk sida som egentligen bara har grejer till -f men mycket passar ju även på -n. Har själv beställt detta i svart som är på väg hem till mig: http://www.motospecialties.com/stor...R&type1=exhaust&type2=Exhaust&category=Muzzy :banana
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej undvik Usa då det tillkommer moms o tull. Jag har beställt från flera olika Engelska firmor och aldrig haft några problem och en mycket hög service nivå på köpet. Här kommer några förslag som jag själv har beställt ifrån. Jag skulle satsa på ett Renthal styre(streetfighter) blir stor skillnad då 2009 har ett väldigt smalt styre och ett slipon från Scorpion allt gjort i England.:tummenupp
www.bikebitzuk.co.uk

www.topgearsuperstore.com

Har länge letat med ljus och lykta efter tillbehör till hojen, som är en er6n-09. Bla vill jag ha en vindruta (inte ens kawasaki har en som passar till -09) samt packväskor. Andra tillbehör är intressanta också.

Kan inte någon vänlig själ länka lite hemsidor det går att handla från!

Helst svenska sidor eller utländska som är pålitliga och beprövade
 

Kawa Mike

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Simrishamn
Hoj
2008 Kawasaki ER 6N
Leo Vince!

Hejsan!
Jag skulle precis pilla ut insatsen i min dämpare, Köpte hojen 2008 och då satte jag på ny Leo Vince. Hur får jag ut insatsen? den sitter så in utav..... har ni något tips?:):)
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Har länge letat med ljus och lykta efter tillbehör till hojen, som är en er6n-09. Bla vill jag ha en vindruta (inte ens kawasaki har en som passar till -09) samt packväskor. Andra tillbehör är intressanta också.

Kan inte någon vänlig själ länka lite hemsidor det går att handla från!

Helst svenska sidor eller utländska som är pålitliga och beprövade


Hittade detta på ebay "Windshield Puig Kawasaki ER-6 N/ER6 09 light smoke"
Kanske kunde vara nått.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Hejsan!
Jag skulle precis pilla ut insatsen i min dämpare, Köpte hojen 2008 och då satte jag på ny Leo Vince. Hur får jag ut insatsen? den sitter så in utav..... har ni något tips?:):)

Det står ju in tråden, några tusen inlägg upp...:tummenupp

Men allvarligt så sitter insatsen som tusan. Jag brukar ta en polygrip eller liknande och ta tag i insatsen. Sen får man banka med en hammare på tången för att försöka banka ut eländet. Det kan ta ett tag.
Jag har numera slipat av min insats så den går lättare att dra ur. Brukar köra utan insats nån vecka per säsong, sen tröttnar jag på oljudet.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
förresten vad har ni gjort med era lambda sensorn som satt i original blåset när ni bytade? samt är det någon som mappat sina hojar efter slipon bytet?
 

lodiz2

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Ort
örebro
Hoj
2008 kawasaki er6f
försäkring

tänkte kolla med er hur ni har det med försäkringar och vad det finns för olika försäkringsbolag att försäkra sin hoj hos.

jag letar försäkring till en kawasaki er6f -08 till mig och jag bor centralt i örebro och tog mc kort förra året.
jag undrar vad tycker ni är en rimlig kostnad för en helförsäkring?
och vilka bolag bör jag ringa och kolla priser ?
vad har ni för bolag och vad kostar er försäkring

tacksam för all hjälp i försäkringsdjungeln
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
tänkte kolla med er hur ni har det med försäkringar och vad det finns för olika försäkringsbolag att försäkra sin hoj hos.

jag letar försäkring till en kawasaki er6f -08 till mig och jag bor centralt i örebro och tog mc kort förra året.
jag undrar vad tycker ni är en rimlig kostnad för en helförsäkring?
och vilka bolag bör jag ringa och kolla priser ?
vad har ni för bolag och vad kostar er försäkring

tacksam för all hjälp i försäkringsdjungeln

Härligt en till Örebroare med Er6a :) Själv kör jag en svart er6n 09.

23år och betalar ca 10k hel/hel med SMC rabatt hos Bilsport och MC. bor i centrala Örebro också. Beroende på hur gammal du ä så kan det löna sig att ringa runt, men om du är i min ålder så är det bilsport MC som gäller, folksam/IF/länsförsäkringar har gett mig mellan 25 och 52! tusen för hel/hel. Verkar inte som om dom har koll på vad det är för hoj dom försäkrar, kan ju lika gärna köra R1a för de pengarna.
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
tänkte kolla med er hur ni har det med försäkringar och vad det finns för olika försäkringsbolag att försäkra sin hoj hos.

jag letar försäkring till en kawasaki er6f -08 till mig och jag bor centralt i örebro och tog mc kort förra året.
jag undrar vad tycker ni är en rimlig kostnad för en helförsäkring?
och vilka bolag bör jag ringa och kolla priser ?
vad har ni för bolag och vad kostar er försäkring

tacksam för all hjälp i försäkringsdjungeln

Kolla Bilsport o mc, har alltid varit billigast för mig på de 4 hojar jag haft.

www.bilsport-mc.com/se/Onlineberaekningen

// Jimmy

Ska inte fara med osanning här....min nuvarande Triumph är de ett par hundra dyrare på än märkesförsäkringen, men villkoren för att köra bana med full försäkring väger över.
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Hej undvik Usa då det tillkommer moms o tull. Jag har beställt från flera olika Engelska firmor och aldrig haft några problem och en mycket hög service nivå på köpet. Här kommer några förslag som jag själv har beställt ifrån. Jag skulle satsa på ett Renthal styre(streetfighter) blir stor skillnad då 2009 har ett väldigt smalt styre och ett slipon från Scorpion allt gjort i England.:tummenupp
www.bikebitzuk.co.uk

www.topgearsuperstore.com

Jag har en som tar med sig mitt slipon i bagaget (=ingen tull eller moms!:tummenupp) när hon ska till Sverige, annars hade jag också undvikit USA men man får ju passa på när det finns tillfälle! :)
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
tänkte kolla med er hur ni har det med försäkringar och vad det finns för olika försäkringsbolag att försäkra sin hoj hos.

jag letar försäkring till en kawasaki er6f -08 till mig och jag bor centralt i örebro och tog mc kort förra året.
jag undrar vad tycker ni är en rimlig kostnad för en helförsäkring?
och vilka bolag bör jag ringa och kolla priser ?
vad har ni för bolag och vad kostar er försäkring

tacksam för all hjälp i försäkringsdjungeln
Jag kör med Bilsport & Mc. bor centralt i Göteborg och har 30+ försäkring. betalar 4900:- hel/hel. helt ok pris tycker ja :)
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
förresten vad har ni gjort med era lambda sensorn som satt i original blåset när ni bytade? samt är det någon som mappat sina hojar efter slipon bytet?

Lambasonden skall in i den nya dämparen, annars kommer inte hojjen att gå som den ska, och kan ge felkoder har jag för mig....
Kolla om det inte finns en gänga för den i sliponet, brukar sitta en grov skruv där som dummy vid leverans.
 

Engineer1980

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Torsby
Hoj
Kawasaki ER6-N Svart -09
Start -10

Cyckeln har stått i kallförvarning hela vintern utan laddning!
Ska serva 100mil:a servicen på fredag så det var dags att start för säsongen i helgen.

Sätter i nyckeln, vrider om, allt som det ska, trycker på start-knappen och cyckeln spinner igång som en katt, inte en tendens till urladdat batteri!

:tummenuppTrevlig start på säsongen, mindre trevligt var däremot 1dm nysnö... :mad:
 

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
tänkte kolla med er hur ni har det med försäkringar och vad det finns för olika försäkringsbolag att försäkra sin hoj hos.

jag letar försäkring till en kawasaki er6f -08 till mig och jag bor centralt i örebro och tog mc kort förra året.
jag undrar vad tycker ni är en rimlig kostnad för en helförsäkring?
och vilka bolag bör jag ringa och kolla priser ?
vad har ni för bolag och vad kostar er försäkring

tacksam för all hjälp i försäkringsdjungeln
Helt klart Bilsport & MC som gäller men...


... tänk om det verkligen är lönt med helförsäkring.
Självrisken är nämligen, om jag inte minns fel 10 000:- :va

Själv kör jag halv har gjort det 4år nu, ser man mellanskillnaden på hel och halv 4 år + 10 000:- i självrisk så ska man klota ordentligt för att inte ska ha tjänat in det.


Kommentera gärna...
 

lodiz2

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Ort
örebro
Hoj
2008 kawasaki er6f
Helt klart Bilsport & MC som gäller men...


... tänk om det verkligen är lönt med helförsäkring.
Självrisken är nämligen, om jag inte minns fel 10 000:- :va

Själv kör jag halv har gjort det 4år nu, ser man mellanskillnaden på hel och halv 4 år + 10 000:- i självrisk så ska man klota ordentligt för att inte ska ha tjänat in det.


Kommentera gärna...

mm det är verkligen svårt det här med försäkring . bilsport och mc vill ha 10573 kr för helförsäkring med rabatt för mc-ställ och smc medlemskap. 6200kr för halvförsäkring.
Tycker det känns ganska så dyrt för en mc som bara har 72hk.
även om jag bara haft kortet 1år. är 27år snart förövrigt men dom verkar inte gå på ålder alls utan mest hur länge man haft mc kort.
självrisken är ju också som sagt på 10000kr för vagnskada :(
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Lambasonden skall in i den nya dämparen, annars kommer inte hojjen att gå som den ska, och kan ge felkoder har jag för mig....
Kolla om det inte finns en gänga för den i sliponet, brukar sitta en grov skruv där som dummy vid leverans.

finns inget som jag kan stoppa lambdan i på mitt slipon, gissar på att jag får försöka göra en patentare =)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top