ER6-tråden

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001

11511_lar.jpg

Vet ej om den passar?
Min skylthållare ser ut så här underifrån fäst i originalhålen.
(ej klar ännu skyltbultar kortas och kabelhärva snyggas till) :)

11512_lar.jpg

Originalreflex samt Biltema skyltbelysning och blinkers använt

Länk till mall för nummerplåtshållare Kawasaki ER6 06-08

Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Hej.
Tjejen är på jakt efter en svart er6 (40-45 tusen klassen), om ngn känner ngn som går i sälja tankar så kan ni ju dra ett pm. tack tack freddan69

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
11511_lar.jpg

Vet ej om den passar?
Min skylthållare ser ut så här underifrån fäst i originalhålen.
(ej klar ännu skyltbultar kortas och kabelhärva snyggas till) :)

11512_lar.jpg

Originalreflex samt Biltema skyltbelysning och blinkers använt

Länk till mall för nummerplåtshållare Kawasaki ER6 06-08

Vill inte på något sätt verkar duktig men är du säker på att dina blinkers inte sitter för nära varandra?
Ska väl vara 18cm men undra om det är där själva "ljuset" börjar, det måste det ju vara!?
Vill du mäta du som har allt klart framför dig, är lite svårt att måtta med bara mallen här hemma.

Annars kanon mall! :tummenupp

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Vill inte på något sätt verkar duktig men är du säker på att dina blinkers inte sitter för nära varandra?
Ska väl vara 18cm men undra om det är där själva "ljuset" börjar, det måste det ju vara!?
Vill du mäta du som har allt klart framför dig, är lite svårt att måtta med bara mallen här hemma.

Annars kanon mall! :tummenupp
Skylthallare014a.jpg

Japp dom sitter för nära som jag monterat dem på bilden
Det skall vara 18cm mellan dem (nummerplåten är 18cm bred).
Men som du ser på bilden går de att justera ut dem MEN det är ett gränsfall.

11516_lar.jpg

Du kan annars flytta ut hålen lite på mallen och "bocka" plåten lite annorlunda så är du på säkra sidan.

!B,g5QMgB2k~$(KGrHgoH-DUEjlLlypo6BKrybumwLQ~~_35.JPG

Eller köpa längre blinkers. Länk: ebay

Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Var nere i garaget igår och startade hojen en sväng. Jävlar va gött den låter när man ej har DB-dödaren i!!
Var tänkt att jag skulle köra hojen 500meter till nytt garage imorgon. Och nu är det full snöyra här i Örebro. Får helt enkelt "låna" grannens garageplats ett tag till :(

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Var nere i garaget igår och startade hojen en sväng. Jävlar va gött den låter när man ej har DB-dödaren i!!
Var tänkt att jag skulle köra hojen 500meter till nytt garage imorgon. Och nu är det full snöyra här i Örebro. Får helt enkelt "låna" grannens garageplats ett tag till :(

Körde en liiten sväng i lördags av samma anledning inga "lakritsremmar" blev det dock några "snöormar" :)

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Batteriet tomt?

Var nere och skulle starta hojen för 3 veckor sen typ, då funka den galant.
Var nere idag och skulle flytta den till en annan plats, men då verkar det som startmotorn inte orkar dra runt. den hakkar några gånger bara, och hastighetsmätaren åker upp till max sen tillbaka.

Jag antar att detta är ett tecken på att batteriet börjar få slut på kraft.
Hojen har stått i varmgarage hela vintern, är det stor risk att jag måste köpa nytt batteri eller räcker det att köpa en ctek och ladda upp det inför våren? Bör jag plocka ur batteriet och underhållsladda det redan nu innan det är helt tomt? Jag är helt novis på sånt här.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Var nere idag och skulle flytta den till en annan plats, men då verkar det som startmotorn inte orkar dra runt. den hakkar några gånger bara, och hastighetsmätaren åker upp till max sen tillbaka.

Hojen har stått i varmgarage hela vintern, är det stor risk att jag måste köpa nytt batteri eller räcker det att köpa en ctek och ladda upp det inför våren? Bör jag plocka ur batteriet och underhållsladda det redan nu innan det är helt tomt? Jag är helt novis på sånt här.

Cetek är medicin, men ett batteri på biltema kostar inte så mkt.....Mc batterier är känsliga även i varma förhållanden!

haggeman_86

vem f* uppfann vintern!?
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
ER-6n -08

ja du har helt rätt det är batteriet som är dött, det var samma sak för mig. ena dagen så funkade det men sen en vecka senare var det dött. men det är bara att ladda batteriet.
mitt står på underhållsladdning nu med en ctek. så det ska nog inte ara några problem för dig.
koppla bara bort plusen innan du börjar underhållsladda det.

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Triumph Street Triple -08
ja du har helt rätt det är batteriet som är dött, det var samma sak för mig. ena dagen så funkade det men sen en vecka senare var det dött. men det är bara att ladda batteriet.
mitt står på underhållsladdning nu med en ctek. så det ska nog inte ara några problem för dig.
koppla bara bort plusen innan du börjar underhållsladda det.

Oooops, min har stått med underhållsladdning på under nästan hela vintern, dock har jag inte kopplat bort pluskabeln. Var ute och startade hojen i förrgår och allt verkade ok. Vad kan ta skada om jag inte kopplar bort pluskablen, på bilar har jag aldrig brytt mig om det...

haggeman_86

vem f* uppfann vintern!?
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
ER-6n -08
Oooops, min har stått med underhållsladdning på under nästan hela vintern, dock har jag inte kopplat bort pluskabeln. Var ute och startade hojen i förrgår och allt verkade ok. Vad kan ta skada om jag inte kopplar bort pluskablen, på bilar har jag aldrig brytt mig om det...

nej jag vet inte riktigt vad det är som kan ta skada men jag gör det bara för att det känns bättre och man minimerar risken för om nåt skulle gå sönder.

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Dags att börja planera byta styre samt speglar på hojen!

Mitt mål är ett fatbar styre med speglar i ändarna på dom, (skulle helst skippa speglar helt då jag är sån som alltid vrider huvudet för man ser ändå inget i småspeglarna)

Kan man köpa båda från biltema och få det att lira? Vad behövs i verktygsväg?
Hur går man tillväga lite kort berättat?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...