ER6-tråden

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
nope
Böjjarn skrev:
2507128 Räcker enl mig iaf. Har oxå haft funderingar på cross styre. Vart har du handlat risers o styre, Pris? Passar alla kablage eller är det tight?

Styret är från en gammal cr125:a av okänd årsmodell, kapade 1 cm från varje ända. Kablage och vajrar passar fint. Styrets fäste är orginal. Risers = bara om man höjer eller ??:tummenupp eller kallas fästen risers..:confused: :va

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
TTR-Fredrik skrev:
2509477 Styret är från en gammal cr125:a av okänd årsmodell, kapade 1 cm från varje ända. Kablage och vajrar passar fint. Styrets fäste är orginal. Risers = bara om man höjer eller ??:tummenupp eller kallas fästen risers..:confused: :va

Risers höjer, Är det inte höjt på bilden? får för mig att det blir konstigt annars.
Är cross styret monterat i orginalfästerna?

vågavägrakåpa

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
VX 800 -91, TRX850 -96 (såld)
ER-6 mot Hyosung Comet GT650?

Hur står sig en Hyosung Comet GT650 mot en ER-6n? Någon som testat bägge och kan ge ett uppriktigt och nyanserat svar?

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Smallstone skrev:
2509500 Varför är ER6:an så billig ? verkar ju va en bra hoj!.

För att Kawasaki vill sälja många, kanske.
Vad jag har hört så är n:en satt extremt lågt så kawa inte tjänar så mycket
medan f:en är satt högt så de tar igen det på den.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gamebox skrev:
2512215 Vad jag har hört så är n:en satt extremt lågt så kawa inte tjänar så mycket
Stämmer, i alla fall vad gäller N. Bikestop som är en sidoimportör kan inte komma under 59' på den men kan sälja F minst 5' under svenskt pris. Dock vet jag inte om Kawa tar igen det på något vis på F:en eller om den bara har normalt pris, det har i alla fall sålts många fler N.

Sveriges mest sålda hoj i år: Kawa ER-6n. :yoparty

Smallstone

Svart, Snabb, och MIN!
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Hornet -08
Gamebox skrev:
2512215 För att Kawasaki vill sälja många, kanske.
Vad jag har hört så är n:en satt extremt lågt så kawa inte tjänar så mycket

ok tack för svaret. Verkar va en väldigt prisvärd hoj!

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Martex skrev:
2503552 Skulle provköra en KTM 625 häromdan, tänkte jag.
Men fick höra att "det går inte förrän till våren" då hojarna tydligen förlorar för mycket i värde om de körs på hösten och sen säljs på våren.
Hm... jaja, whatever...

Åkte förbi Kawasaki för o spana lite, där stod en silverfärgad ER-6n med Leo-vince på.
Försäljaren där var piggare o strax satt jag på hojen för att testa en runda. :)
När jag körde ut från parkeringen hör jag försäljaren "ge nu järnet!" och ler för mig själv.
Inser snart att det är en riktigt pigg hoj med gött ljud!

Slutsats: Ett litet frö av tvivel har väckts i mig. Borde jag kanske faktiskt fundera på ER-6n som ett alternativ till en 625a... hm... :confused:

Haha, nästan precis samma för mig. Åkte ner till Borås för att provköra en begagnad Hornet som var den enda hoj jag kunde tänkta mig. Efter provkörningen övertalade försäljaren mig att testa en ER6n med leo vince. Snacka om att bli omvänd på en gång!! Varför köpa en begagnad Hornet när man får en ny ER6 för samma pris?

Blir nästan garanterat en Kawa till våren!!

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Är grymt sugen på att klämma dit ett fatbar på min svarta men jag känner en liten gnutta tvivel på mina ganska begränsade kunskaper.. svårt att få av gashandtag utan att paja nåt? Är det nån risk att man gör sönder nåt som kostar massa kosing att fixa?

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
nope
Looped skrev:
2515291 Är grymt sugen på att klämma dit ett fatbar på min svarta men jag känner en liten gnutta tvivel på mina ganska begränsade kunskaper.. svårt att få av gashandtag utan att paja nåt? Är det nån risk att man gör sönder nåt som kostar massa kosing att fixa?

Inte svårt att byta styre.. men man måste borra två hål i styret för det sittter en plaststyrning bak på el-reglagen..(blinkers,,elstart) man får se till att dem kommer rätt, annars kan vinkeln på reglagen bli helt fel.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Neutral skrev:
2513324 Om du vill ha fatbar-styre som på bilden så måste du skaffa risers men om du vill ha ett vanligt styre och i standardhöjd så är det bara att smacka på, det är inget special med Kawas överfall.

Oki. men fatbar är ju mkt snyggare, så i mitt fall blir det risers. (i vinter, nu är det ingen ide att börja mecka, man får väl ta vara på de åkdagar som e kvar.)

Serne

gatterrorist
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Kawasaki er6-n
najs med crosstyre..... ska själv montera ett titan crosstyre på min gula er6:a.... härlig tråd föressten!

Serne

gatterrorist
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Kawasaki er6-n
Stunt!

Tja finns det någon här som har lite bilder när de kör på bakhjul/framhjul/börnar/bredställ med sin er6:a.... har lyckats med allt utom framhjulet än så länge.... skulle vara kul med lite bilder/bildbevis....

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Nån som har testkört en Hornet 600 och kan jämföra mot ER6? Sålde min gamla (men fina) FZ 750 idag och hoppas kunna köpa ER6 eller Hornet till höstpris. Några synpunkter på valet?

Har som sagt testkört en ER6 och blev kär direkt men nu kan jag få en helt ny Hornet till samma pris, vad välja???

Last edited:

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
than skrev:
2522813 Nån som har testkört en Hornet 600 och kan jämföra mot ER6? Sålde min gamla (men fina) FZ 750 idag och hoppas kunna köpa ER6 eller Hornet till höstpris. Några synpunkter på valet?

Har som sagt testkört en ER6 och blev kär direkt men nu kan jag få en helt ny Hornet till samma pris, vad välja???

horneten är roligare och stabilare och mer välbyggd men kawan är snyggare

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...