ER6-tråden

KingSwe

Ajjjj....
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
<<-->>
SE skrev:
2525364 Jag planerar att köpa en ER6-n nästa vår. (har uppkörning på måndag, om en vecka) :) Så denna tråden är riktigt intressant att läsa!

Jag har letat bra bilder på 2007-års färger och bara hittat små lågupplösta på Kawasakis hemsida. Därför bestämde jag mig för att redigera den svarta från 2006 så att den ser ut som en 2007:a, så här är den: (med röd ram osv)

attachment.php

Kan ingen vänlig själ fixa till en bild på den här med svarta fälgar?

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
KingSwe skrev:
2541048

attachment.php

Kan ingen vänlig själ fixa till en bild på den här med svarta fälgar?

Visst, eftersom att du ber så snällt! :) Så här är den:
attachment.php

Själv tycker jag att den blev ännu läckrare med svarta fälgar!
Ha det!

Bifogat

• er6n_bfalg.jpg
    er6n_bfalg.jpg
    134 KB · Visningar: 660

KingSwe

Ajjjj....
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
<<-->>
SE skrev:
2541942 Visst, eftersom att du ber så snällt! :) Så här är den:
attachment.php

Själv tycker jag att den blev ännu läckrare med svarta fälgar!
Ha det!

kanon.. blev snyggt som fan tycker jag med.. om jag frågar snällt igen då så kanske du skulle kunna fixa så fälgarna får samma röda som ramen!?

Tack på förhand!

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
till våren....

får jag min ER-6n... Va och beställde en "pearl orange" för leverans i april.
Jag har åkt land och rike runt för att få tag på en demo hoj att provköra.
Det finns ju inte så gott om dem här i norr. fick åka till Ava mc och provköra.
Hyvens grabbar.

Jag måste ju fråga. Är det någon som har upplevt nåt problem med cykeln?
Alla verkar ju bara lovorda den, men det borde ju ha dykt upp nåt måndags
exemplar? eller?:confused:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
*Tore* skrev:
...Är det någon som har upplevt nåt problem med cykeln?
Avbrutet kopplingsgrepp är det måndagsex eller...kostade 140:-, trodde butiken skämtade först.

Nej det där var inte dålig kvalitet bara egen klantighet, däremot har ABSen slutat funka och batteriet blir tomt om det är inkopplat mer än en dag. Inlämnad på verkstaden får se vad de säger om det.

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
FZ1 skrev:
2568983

Nej det där var inte dålig kvalitet bara egen klantighet, däremot har ABSen slutat funka och batteriet blir tomt om det är inkopplat mer än en dag. Inlämnad på verkstaden får se vad de säger om det.

Det är ju lite skrämmande att man betalar 6000 extra för säkerhet som inte fungerar?

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
*Tore* skrev:
2567892
Jag måste ju fråga. Är det någon som har upplevt nåt problem med cykeln?

Har ju inte hunnit avverka så många mil på min ännu men tycker kanske att framgaffeln är i mjukaste laget. Tycker fortfarande att det är en toppenhoj och ångrar inte köpet för en sekund.

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
*Tore* skrev:
2570846 Det är ju lite skrämmande att man betalar 6000 extra för säkerhet som inte fungerar?
Mina ABS-bromsar funkar bra........ Det vore intressant att veta hur många som har ABS som har krånglat.

Annars tycker jag att det var väl investreade pengar för ABS-en !!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Att ABS-funktionen faller bort är ju inte samma sak som bromsbortfall så man behöver ju inte dra några säkerhetsparalleller utan det är ju lika dåligt som att något annat för 6000 inte fungerar.

Min fungerar kanon, både ABS fram och bak och resten av hojen. :yoparty

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Neutral skrev:
2573066 Att ABS-funktionen faller bort är ju inte samma sak som bromsbortfall så man behöver ju inte dra några säkerhetsparalleller

Men man köper väl ändå ABS för att höja säkerheten vid kraftiga inbromsningar :confused: eller?
så är det inte en säkerhetsfråga om man tror man har ABS men den i själva verket inte fungerar?!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
*Tore* skrev:
2573595 Men man köper väl ändå ABS för att höja säkerheten vid kraftiga inbromsningar :confused: eller?
Bland annat.

*Tore* skrev:
2573595 så är det inte en säkerhetsfråga om man tror man har ABS men den i själva verket inte fungerar?!
Utnyttjar du säkerhetsmarginalen till att öka hastigheten får du ju skylla dig själv.

Man får se det positivt, vad annat hade kunnat paja värt 6000 kr utan att man måste sluta köra hojen? :D

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
*Tore* skrev:
...är det inte en säkerhetsfråga om man tror man har ABS men den i själva verket inte fungerar?!
Systemet talar om genom varningslampa att ABS:en inte fungerar, så man är inte omedveten om felet. Och som Neutral sa, bromsarna fungerar, dock utan ABS-funktionen. Fel blir det även på betydligt dyrare saker än ER6:an, det viktiga är att tillverkaren tar ansvar och fixar!

@ jesse_j: Håller inte med dig där, tycker att fjädring och chassi är klart över förväntan, funkar riktigt bra på bana, kanske i hårdaste laget för gatåkning som väl är det primära målet för den här hojen.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nu jäklar tror jag det är bestämt vad jag ska rejsa nästa år. Kliver glatt "upp" från Veidec/STCC och in i SP250 som men mycket stor sannorlikhet tillåter 2cyl 650cc 2007. Oklart om denna hoj verkligen är konkurrenskraftig men det är värt ett försök. Hoppas inga snabba jäklar gör detsamma som mig så kanske man har en chans ;)

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Var idag och betalade handpenning på en ny ER6n 06:a med ABS, avhämtning tidigast på måndag. :yoparty :yoparty :yoparty

Det blir en oerhört lång helg men sen jag hoppas kunna köra några mil innan snön kommer.

Ikväll blir det till att fira köpet, SKÅL :fyllisar

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Frågor vad gäller rejsingen: Är det nån som har kört både en nya SV650 och ER6 och har nått o säga hur dom står sig effektmässigt mot varandra. Lär bli att man kör mot ett par sånna!

Också - hur funkar ABSen på bana? Går den in tidigt eller märker man den inte när det är torrt? Hade ju varit sjukt bra med ABS när man rejsar i regn!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Don Quixote skrev:
1) Frågor vad gäller rejsingen: Är det nån som har kört både en nya SV650 och ER6 och har nått o säga hur dom står sig effektmässigt mot varandra. Lär bli att man kör mot ett par sånna!

2) hur funkar ABSen på bana? Går den in tidigt eller märker man den inte när det är torrt? Hade ju varit sjukt bra med ABS när man rejsar i regn!
1) Har inte kört SV:n men ER6:an har ett ganska smalt effektregister 7-9 000, mina banreferenser från modern tid är från R1 så smalt kanske inte är korrekt...

2) Har inte hittills gått in på torrt, bara bak och vid provokation på vått och grus men då ganska sent. Borde fungera utmärkt till wetrace! Kommer det bli tillåtet med ABS?

Det som verkligen begränsar bankörningen är markfrigången, vet inte säkert vad som tar i efter fotpinnarna men troligen bromspedal och generatorkåpa.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Grattis DonQ och than. :tummenupp

Tyvärr har jag inte kört en SV eller mot en SV men ER:en beter sig fint, på vissa sätt roligare än ZX6:an. Jag flyttade faktiskt upp gaffelbenen på ZX6:an efter att ha insett att ER:en svänger mycket lättare genom Esset på Sviestad. :D

ABS:en har jag inte fått att gå i med mina mesbromsningar och med bättre däck tror jag inte den ställer till det, snarare måste det vara bra i torrt också, eller..? Den är dock lite svampig och med ABS går det inte att byta ledningar själv. Vet inte om reglementet i SP tillåter det ändå och vanliga utan ABS kanske är lite svampig också, det är ju inte direkt någon state-of-the-art radialpump.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Neutral skrev:
2573747 Grattis DonQ och than. :tummenupp

Tyvärr har jag inte kört en SV eller mot en SV men ER:en beter sig fint, på vissa sätt roligare än ZX6:an. Jag flyttade faktiskt upp gaffelbenen på ZX6:an efter att ha insett att ER:en svänger mycket lättare genom Esset på Sviestad. :D

ABS:en har jag inte fått att gå i med mina mesbromsningar och med bättre däck tror jag inte den ställer till det, snarare måste det vara bra i torrt också, eller..? Den är dock lite svampig och med ABS går det inte att byta ledningar själv. Vet inte om reglementet i SP tillåter det ändå och vanliga utan ABS kanske är lite svampig också, det är ju inte direkt någon state-of-the-art radialpump.

Dom tillåter standardhojar i SP och sitter det standard måste man ju få köra med det. Har aldrig fattat hur ABS funderar. Sitter det mycket extra prylar förutom bromsoken där nere?

Såg på bilden att det är en jäkla klump till grej som håller fotpinnar och passagerarpinnar. Är denna i ett stycke eller går det plocka bort passagerarpinnarna?

Torpedo

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
Kawasaki ER6F
Japanviking skrev:
2146863 Kom ihåg att jag hade lite coola bilder på en sån här hoj. Var och fotatde en endurance tävling här i Japan och ett av teamen körde en ER6:a.
Föraren på denna bild jobbar för Kawasaki och var med och utvecklade ZX10:an.

_MG_1966w.jpg

En till:

_MG_2015er6.jpg

/Andreas
mkt bra bilder tyckte den såg cool ut med det avgaset!

Torpedo

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
Kawasaki ER6F
jag har laser system på det kostade 8000 kr. det låter jävligt gutt!!! hur fort har ni kört som fortast med era hojar?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...