Sejko
Ny medlem
Hej och tacK
Jag fick ett lås av märket Oxford som ska va godkänt men axeln som går igenom skivan är för tjock för att gå igenom det runda hålet som låset är monterat i på bilden. Utan jag får istället låsa det genom någon av de "rektangulära" öppningarna som finns i skivan. Gör detta någon skillnad? Är tanken att man ska montera det i just de runda öppningarna som går runt skivan eller är det OK att göra som jag gjort?
Jag kollade upp det på Transp.sty. och det står att den är besiktigad i April 2010 så det är därför jag utgår från att det är 2012 som gäller. Ang. DB Killer...med risk att låta helt tappad nu, hur ser det ut och var sitter det exakt? Jag kan bilar men MC är en helt ny värld för mig så jag har ingen koll alls. Jag förstår ju vad en DB Killer gör men vet inte hur den ser ut osv på ett MC system.
Tack för svaren hittills iaf.
Bra val av hoj, jag har kört ninja och r6 innan, Er-6 har gett mig mest körglädje!
Jag skulle INTE använda skivbromslåset som du gör, alldeles för lätt att såga sig igenom som tjuv utan någon påverkan på frambromsens funktion, (har hänt mig och blev utan hoj i över 1månad) Jag kör med Abus detecto nu och är supernöjd, den får plats undersätet, utan förvarings väskan.
Så tips på förvaring: Undersätet, eller fäst förvaringsväskan någonstans på ramen, händer ibland att jag har faktist slänger in mitt i ryggsäcken när jag ska köra en kortare sväng, och då med ryggplattan på..
DB killern är som en tratt som sitter oftast i slutet av avgassystemet, brukar vara väldigt enkelt att kunna ta ut den då den är fäst med en skruv eller liknande..
Bränslemätare hehe, du har en varnare som blinkar till när det är hmm 2.5L soppa kvar, kanske va 3.5L, Det räcker gott och väl
Växlingen? Förstog inte riktigt, enda jag känner av är klirret mellan 1-2ans växel som är vanligt förekommande fenomen..
Last edited: