Dani
Khalo Dani®
ok... jag är också 184 så jag får ta och testa detta, sitter du lika dant även när du kör "lagligt" på snäva 70 vägar?
Jo det gör jag, jag är visserligen ingen Rossi varken lagligt eller i kurvorna men så gör jag
ok... jag är också 184 så jag får ta och testa detta, sitter du lika dant även när du kör "lagligt" på snäva 70 vägar?
hur sitter ni i sadeln? med pungen typ på tanken eller med röven precis där bönpallen börjar? Får lite ont i röven faktiskt men det kan ju vara ren ovana, kört lite supermoto innan och då satt jag väldigt nära tanken om ni förstår =)
hur sitter ni i sadeln? med pungen typ på tanken eller med röven precis där bönpallen börjar? Får lite ont i röven faktiskt men det kan ju vara ren ovana, kört lite supermoto innan och då satt jag väldigt nära tanken om ni förstår =)
Kör jag i lungt tempo sitter jag nära tanken.
Kör jag däremot inspirerat så sitter jag med en näve mellan tanken och lutar mig lite framåt med avslappnade armar.
Använder jättemycket motstyrning när jag kör.
Hänga av på gatan känns onödigt , detta gör ja endast när ja kör bandagar
Idiotfråga 1: Motstyrning? Vad är det?
Idiotfråga 2: Hänga av? Vad är det?
![]()
Svaret på idiotfråga 2 känner jag igen från att ha tittat MotoGP, tack för bra svar
Idag stod jag och arbetskamraten vid ett rödljus och jag skulle typ visa vad min hoj går för, jag gasa kanske upp til 8-9K RPM och växla till tvåan och gav mera gas, kändes som den reste sig lite vid växlingen. Är det så "lätt" för er med eller var det bara jag som drömde?![]()
Någon mer som fått brev från Kawasaki ang åtgärd för fotbromsen pga av att kåpan kan hindra föraren att bromsa effektivt.
![]()
Jag använder motstyrning i varje kurva nästan.
Kör jag landsvags kurvi kurv vägar så är de motstyrning som gäller.
Det funkar också sjukt bra om man märker att kurvan nyper lite extra, Räddat mig många gånger!
Jag smörjer och rengör min kedja vart annan tankning. ( jag är pedantisk)
Jag har testat imorse på vägen till jobbet och det funkarNästa fråga är då i vilket syfte detta används?
En till fråga nu, varje 60 mil ska kedjan smörjas enligt klisterlappen på svingen. Smörjer ni så ofta? Och vilken smörja ska man ha när man smörjer?
![]()
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |