ER6-tråden

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Min ER6a

så nu har man kört över 3000 mil med min ER-6F ´08 måste säga att det är en bra hoj har t.o.m. tourat i veckan med den med tjejen bak och fullpackade sidoväskor samt packbox blev 105mil genom Öland och södra Sverige har gått bättre än jag trodde. dock kunde väl hojen varit lite större när man har så mycket på.

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Är det någon som vet om det finns någon typ av täckbricka eller vad man ska kalla det om man vill ta bort passagerar handtagen där bak?

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Har powercommander GPR slipon och hojjen är mappad hos ava mc. Nu tycker jag att den brölar lite för mycket och funderar på att slänga på orginaldämp ingen. Kommer jag tappa någon effekt och behöver jag då mappa om hojjen?

Nej det ska du inte behöva, för att få 110% optimerad MC så visst ska man göra det isf men det är inte nödvändigt anser jag om du bara byter dämparen.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Har powercommander GPR slipon och hojjen är mappad hos ava mc. Nu tycker jag att den brölar lite för mycket och funderar på att slänga på orginaldämp ingen. Kommer jag tappa någon effekt och behöver jag då mappa om hojjen?

Hej
Jag antar och hoppas att du inte har db killer i ditt slipon. Köp en db killer så minskar ljudet och du behåller effekten -0.5 hk
Men har du slipon med db killer i o tycker att den låter för mycket så förstår jag inte problemet :confused: Varför ska du öka vikten och montera dit en kat och sänka effekten på hojen ? :) Skaffa bättre proppar om det ändå stör och låt hojen vara istället :tummenupp

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Hej
Jag antar och hoppas att du inte har db killer i ditt slipon. Köp en db killer så minskar ljudet och du behåller effekten -0.5 hk
Men har du slipon med db killer i o tycker att den låter för mycket så förstår jag inte problemet :confused: Varför ska du öka vikten och montera dit en kat och sänka effekten på hojen ? :) Skaffa bättre proppar om det ändå stör och låt hojen vara istället :tummenupp

Nä har som sagt ingen dbkiller i idag men får titta efter en sån. Får ont i öronen när jag kör genom södra länken av allt buller :p

sisus

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
kawasaki er6f
Hur gör ni med bränsleslangen när ni tar bort tanken för att t.ex byta luftfilter? Lika bra att fråga om tips så man slipper duscha i bensin :) .

Japp jag är färsk på att skruva med hoj

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Dom hade trevliga priser... 1900:- för båda däcken om jag nu räknat rätt! någon som provat beställa därifrån?

Jag har själv köpt därifrån två ggr. Senast i sommras. Vilka däck räknade du på ? Du får addera frakt upp till tre däck 30 euro. Skickas med dhl

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Hur gör ni med bränsleslangen när ni tar bort tanken för att t.ex byta luftfilter? Lika bra att fråga om tips så man slipper duscha i bensin :) .

Japp jag är färsk på att skruva med hoj

Det är bara att ta av bensinslangen det kommer en pytte liten skvätt det är allt. Lycka till

BikerBoy

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 GPR+Dynojet ..... R1 -00 Harris slipon *skrotad*
Suzuki SV650S v Kawasaki ER-6n v Hyosung GT650

Still on top

[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mETGJ8nQj4w?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mETGJ8nQj4w?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Verkar inte som om inbäddningen fungerade.
Här är länken; http://www.youtube.com/watch?v=mETGJ8nQj4w

Herr Grön

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
2007, Kawasaki ER-6n
Däckbryderi

Jag tycker inte att standarddäcken är jättedåliga och tänkte köpa ett nytt bak, rätt mycket kvar på framdäcket.
Vet att det rekommenderas att man ska ha likadana fram och bak - men måste man absolut ha Dunlop Sportmax 221? Borde det inte funka med t ex Sportmax Sportsmart eller något annat närbesläktat?
Någon som vet?

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Har någon här haft problem med att FI Lampan tänt sig vid låg bränslenivå? Jag råkade ut för ett strul förra tisdagen på väg till jobbet. Jag kom över en vägmarkering och hojen gungade upp o ner över strecken innan jag kom tillbaks ut i rätt körbana. Då tände sig FI efter detta och kanske nån minut efter så tände sig bränslevarningen. Då tänkte jag att aja det var nog bara pga det, den kanske sög i sig för mkt luft vid "hoppen" så jag tankade och startade igen och åkte och det var bra där.

I Fredags dök FI lampan upp igen, då tände den sig på hemvägen från jobbet efter en knapp mils körning, jag stängde av och startade och det var bra i nån mil till. Jag upprepade och nu tog det en halvmil bara innan den tändes igen. Samtliga ggr så har den gått som den ska, inga vibrationer eller ryckningar och inte heller nån ojämn gång. Denna gången så stannade jag till och kom att tänka på första gången då bränslevarningen tände sig kort därefter så jag öppnade tanklocket och tänkte att det kanske är för högt vakuum eller nåt.

Nu har den iaf gått nästan 10 mil sedan dess och den har inte tänt sig igen men är detta något som någon känner igen eller ska jag lämna in hojen till verkstaden så de får läsa ut felkoder och testa lite? Jag har beg.garanti så det kostar inget mer än att jag får va utan den och strula.

Herr Grön

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
2007, Kawasaki ER-6n
Jag tycker inte att standarddäcken är jättedåliga och tänkte köpa ett nytt bak, rätt mycket kvar på framdäcket.
Vet att det rekommenderas att man ska ha likadana fram och bak - men måste man absolut ha Dunlop Sportmax 221? Borde det inte funka med t ex Sportmax Sportsmart eller något annat närbesläktat?
Någon som vet?

Jag svarar mig själv eftersom jag skrev till Dunlop i England och fick svar rätt snabbt. Tydligen är det Roadsmart som gäller:

"Dunlop has tested and approved the fitment of the RoadSmart rear tyre in combination with the D221 original equipment tyre on your model of ER-6n.
The RoadSmart, like D221 is a sports-touring tyre and it was felt this was the most appropriate tyre to test in combination.
However, the RoadSmart has better overall performance than the D221 so when ER-6n riders eventually fit a RoadSmart on the front they will notice an increase in wet and dry grip and handling response.

Bryn Phillips
Product Support Manager, Motorcycle
Dunlop Tyres UK Ltd"

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Jag svarar mig själv eftersom jag skrev till Dunlop i England och fick svar rätt snabbt. Tydligen är det Roadsmart som gäller:

"Dunlop has tested and approved the fitment of the RoadSmart rear tyre in combination with the D221 original equipment tyre on your model of ER-6n.
The RoadSmart, like D221 is a sports-touring tyre and it was felt this was the most appropriate tyre to test in combination.
However, the RoadSmart has better overall performance than the D221 so when ER-6n riders eventually fit a RoadSmart on the front they will notice an increase in wet and dry grip and handling response.

Bryn Phillips
Product Support Manager, Motorcycle
Dunlop Tyres UK Ltd"

Har då inte sett en silvrig er6a åka runt i Kallekrona, jag busar runt på en Svart er6n, ibland i grönkläder på väg hem.. Kör docks upp den tillbaka 3 sep... Ska notera däcket på minnet, kanske behövs bytas i slutet av säsongen för min del (då snön kommer :p )

Herr Grön

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
2007, Kawasaki ER-6n
Har då inte sett en silvrig er6a åka runt i Kallekrona, jag busar runt på en Svart er6n, ibland i grönkläder på väg hem.. Kör docks upp den tillbaka 3 sep... Ska notera däcket på minnet, kanske behövs bytas i slutet av säsongen för min del (då snön kommer :p )

Om du kan så häng med på en sväng innan du drar! Körningarna brukar vara torsdagkvällar. Fast i lördags blev det en fin sväng uppåt Småland.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222969&page=7

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Mitt bakdäck tog tvärslut nu i dagarna, så beställde ett nytt igår kväll.
Har kört ungefär 300 mil på mindre än 3 veckor och är tvärnöjd med hojen :)

prowetz

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
kawasaki er6n -09
Märker ni någon skillnad på 95/98/99 oktan? Bara kört på 95 än.

Enligt min vetskap får man ingen som helst effektökning på högre oktan. Enda gången det är att föredra högre oktan är om motorn spikar dvs när bränslet antänds tidigare än den ska. Vilket kan ske när man trimmat motorn, ex höjt kompressionen. högre oktan är meningslöst på en standard hoj.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år