MissMoonia
Member of The Pink Ladies
Har någon här haft problem med att FI Lampan tänt sig vid låg bränslenivå? Jag råkade ut för ett strul förra tisdagen på väg till jobbet. Jag kom över en vägmarkering och hojen gungade upp o ner över strecken innan jag kom tillbaks ut i rätt körbana. Då tände sig FI efter detta och kanske nån minut efter så tände sig bränslevarningen. Då tänkte jag att aja det var nog bara pga det, den kanske sög i sig för mkt luft vid "hoppen" så jag tankade och startade igen och åkte och det var bra där.
I Fredags dök FI lampan upp igen, då tände den sig på hemvägen från jobbet efter en knapp mils körning, jag stängde av och startade och det var bra i nån mil till. Jag upprepade och nu tog det en halvmil bara innan den tändes igen. Samtliga ggr så har den gått som den ska, inga vibrationer eller ryckningar och inte heller nån ojämn gång. Denna gången så stannade jag till och kom att tänka på första gången då bränslevarningen tände sig kort därefter så jag öppnade tanklocket och tänkte att det kanske är för högt vakuum eller nåt.
Nu har den iaf gått nästan 10 mil sedan dess och den har inte tänt sig igen men är detta något som någon känner igen eller ska jag lämna in hojen till verkstaden så de får läsa ut felkoder och testa lite? Jag har beg.garanti så det kostar inget mer än att jag får va utan den och strula.
Jag har haft samma problem 4-5ggr när jag kört varierande sträcka på motorväg sen jag bytte ljuddämpare. Har kopplat in en lambdaeliminator så lampan lyser inte hela tiden. Hade inne den på verkstad och de kopplade upp den men sa att det "är inget" om det inte är så att lampan tänds igen direkt när du startar om hojen. Lampan ska alltså lysa från start för att det ska komma upp några felkoder.