ER6-tråden

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Jag köpte PC till min i samband med slipon och filter, provkörde den aldrig med allt monterat utan lastade upp den på släpet och körde iväg den till bänkning.
Han som bänkade frågade om jag kört något med den när allt var monterat för att han sa att den gick riktigt dåligt eller fel med luft och bränsle.
Det som är monterat är:
¤ DNA - luftfilter
¤ Hurric - slipon
¤ Lamdba eliminator
¤ Power Commander III

Helt annan hoj efter mappningen... och roligare
 

Bifogat

  • ER6a-06.JPG
    ER6a-06.JPG
    136.7 KB · Visningar: 174

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag köpte PC till min i samband med slipon och filter, provkörde den aldrig med allt monterat utan lastade upp den på släpet och körde iväg den till bänkning.
Han som bänkade frågade om jag kört något med den när allt var monterat för att han sa att den gick riktigt dåligt eller fel med luft och bränsle.
Det som är monterat är:
¤ DNA - luftfilter
¤ Hurric - slipon
¤ Lamdba eliminator
¤ Power Commander III

Helt annan hoj efter mappningen... och roligare

Och notan hamnade på? Med allt 7-8000kr?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
När jag hör summan så har jag bestämt mig, hojen får gå med Leovince och där är det stopp. Ska jag upp med en 7-8 papp till så kan jag lika gärna slå till på en värre hoj :)
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Jag resonerade så att om jag skulle ha köpt en Street Triple eller z750 som det lutade åt först. Men båda är dyrare i inköp och försäkring, men med det jag gjort så går min lika bra som dom, men är billigare i allt ändå.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag resonerade så att om jag skulle ha köpt en Street Triple eller z750 som det lutade åt först. Men båda är dyrare i inköp och försäkring, men med det jag gjort så går min lika bra som dom, men är billigare i allt ändå.

Betvivlar att din hoj går lika bra som en street triple ... 108hk men visst drömma kan man.

Försäkring på en street triple är billig hos IF's märkesförsäkring.

Jag resonerar samma , jag sparar hellre pengarna och lägger på en street triple.
Alla pengar man lägger ut i extra utrustning får man tyvärr aldrig tillbaka vilket gör att man blir mindre sugen att punga ut pengar för bättre fjädring , avgas osv.

z750 är ett tungt as som väger 220kg jämfört med street triple som väger 167kg vilket gör att mitt nästa val av hoj blir street triple R :)
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Nog för att ER6an går djävulskt bra, men inte kan du vara i närheten av den prestanda du plockar ut ifrån en Z750 eller Street Triple? Det känns mest som en dröm..

Någon med förslag på snygga och stilrena backspeglar till rätt peng? Original ser ju rent ut sagt förjävlig ut, rena mjölkpaketen :/
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Nog för att ER6an går djävulskt bra, men inte kan du vara i närheten av den prestanda du plockar ut ifrån en Z750 eller Street Triple? Det känns mest som en dröm..

Någon med förslag på snygga och stilrena backspeglar till rätt peng? Original ser ju rent ut sagt förjävlig ut, rena mjölkpaketen :/

Kolla ebay! Finns en uppsjö av olika sorter till mycket bra pris!:)
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Ni som bytt styre. Hur brett har ni bytt till? Har det funkat helt felfritt för alla när det gäller längden på virar och kablar?
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Troligtvis är det din körteknik. Du håller förmodligen för hårt i styret och stör hojen vilket kan upplevas som vingligt. Knip ordentligt runt tanken istället och i princip ska du kunna köra med två fingrar på styret om du gör rätt. Föreslår att du går på SMCs KNIX-kurser så lär du dig att göra rätt.

Jag kör er Er6-n 2008 och tycker den är extremt vindkänslig, värst är det på motorvägar och efter 90km/h. Ofta trycks jag i sidled och ibland har jag råkat ut för vindpustar som fått mig att wobbla till ordentligt, riktigt obehagligt.

Jag är relativt ny förare har kört ca 400 mil totalt, kan det hänga på min körteknik ? Kan det rent av vara nått som inte stämmer med hojen ? Har inte låtit en rutinerad förare provköra den.

Blev omkörd i somras av en annan er6 som inte verka ha några som helst problem med vindar/vinglighet medans jag kämpade mig fram. Tacksam för tips.
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Ingen som har skrotat sin "läpp" i bak och kanske vill sälja kontakterna från blinkers och skyltbelysning?
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Jag kör er Er6-n 2008 och tycker den är extremt vindkänslig, värst är det på motorvägar och efter 90km/h. Ofta trycks jag i sidled och ibland har jag råkat ut för vindpustar som fått mig att wobbla till ordentligt, riktigt obehagligt.

Jag är relativt ny förare har kört ca 400 mil totalt, kan det hänga på min körteknik ? Kan det rent av vara nått som inte stämmer med hojen ? Har inte låtit en rutinerad förare provköra den.

Blev omkörd i somras av en annan er6 som inte verka ha några som helst problem med vindar/vinglighet medans jag kämpade mig fram. Tacksam för tips.

Instämmer med föregående svar. Det är nog antingen din körteknik eller något fel på hojen, jag har haft en -n innan och har en -f nu och har provkört andra -n men har inte märkt av någon vinglighet alls. Som sagt, testa att knipa mer med benen och slappna av i armarna. Annars får du låta någon annan provköra och sen om de upplever samma sak.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag kör er Er6-n 2008 och tycker den är extremt vindkänslig, värst är det på motorvägar och efter 90km/h. Ofta trycks jag i sidled och ibland har jag råkat ut för vindpustar som fått mig att wobbla till ordentligt, riktigt obehagligt.

Jag är relativt ny förare har kört ca 400 mil totalt, kan det hänga på min körteknik ? Kan det rent av vara nått som inte stämmer med hojen ? Har inte låtit en rutinerad förare provköra den.

Blev omkörd i somras av en annan er6 som inte verka ha några som helst problem med vindar/vinglighet medans jag kämpade mig fram. Tacksam för tips.

Första säsongen jag hade körkort tyckte jag det var väldigt obehagligt med motorväg eftersom det oftast blåser mer där än på 70-vägar som brukar gå mer i skogen. Jag satt ofta väldigt stelt och höll väldigt hård (nästan krampaktigt) i styret vilket bara gjorde saken värre så testa som de säger att knipa mer med benen och slappna av mer med armarna. :tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nog för att ER6an går djävulskt bra, men inte kan du vara i närheten av den prestanda du plockar ut ifrån en Z750 eller Street Triple? Det känns mest som en dröm..

Någon med förslag på snygga och stilrena backspeglar till rätt peng? Original ser ju rent ut sagt förjävlig ut, rena mjölkpaketen :/

Har satt på dessa Rizoma kopior på min Triumph (passar alla hojjar)

Finns hos alla Duells ÅF eller kan tas hem.
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=571478&p=1&t=Info
 

Bifogat

  • IMG_1074 - Kopia.jpg
    IMG_1074 - Kopia.jpg
    60.3 KB · Visningar: 112

Supernatural

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Kawasaki ER6-n
Tack för tipsen, ska prova ändra körteknik, om inte det hjälper så låta nån erfaren provköra hojen för att se om de är nått fel på den, och om hojen är okej så får jag nog ta en kurs och lära mig köra rätt :)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Här nere i skåne är de körbart väder :D!
Bild från idag!
 

Bifogat

  • IMG_0222[1].jpg
    IMG_0222[1].jpg
    254.5 KB · Visningar: 243
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top