Bjork3n
Medlem
Körde utan styrändar ett tag på min , kände inga vibrationer alls.
Kawa lyckades riktigt bra med att få bort alla vibrationer på 09an .
Kawa lyckades riktigt bra med att få bort alla vibrationer på 09an .
Jag upplever också en del vibrationer, men inget jag inte kan leva med. Satte på backspegelförlängare i helgen och upplevde att det blev bättre, fast över 3000 rpm så blir det aningen suddigt. Värst är det runt 4000 rpm, sen blir det bättre efter det av någon anledning.
Jag hade en 08:a för två säsonger sedan, trevlig hoj. Vid längre turer (>10 mil) upplevde jag att fingrarna kunde domna bort aningen eller få stickningar av vibrationerna. Inget man dog av, men det fanns ändå där. På nuvarande Street Triple krama) har jag inga såna problem. Årsmodell -09 och framåt har förhoppningsvis fått bra åtgärder, men jag har inte provkört den.
Gällande slipon så hackade och ryckte min också en hel del på låt säga 2:an i runt 30-35 km/h. Trots att man höll gasen still var det som att någon slog av och på gasen konstant, vilket säkert såg lustigt ut för folk som gick bredvid Vid 3500 rpm har jag för mig den hackade som värst.
Jag hade en 08:a för två säsonger sedan, trevlig hoj. Vid längre turer (>10 mil) upplevde jag att fingrarna kunde domna bort aningen eller få stickningar av vibrationerna. Inget man dog av, men det fanns ändå där.
De som arbetar med vibrerande verktyg är nog inte lika coola eller tycker det är en vanesak: Hand- och armvibrationer
Vad jag menar är att om man, mot förmodan, tycker vibrationerna från hojen är besvärande, om man t ex åker långt ofta, ska man nog iallafall fundera över saken.
Hej alla...
Härligt nu när våren börjat komma igång. Jag är redan upp i 50 mil på ER6an Känns kanon!
Men jag saknar folk att köra med här omkring, jag har lyckats få en polare att ta körkort nu så det blir att övningsköra med honom ett tag men annars finns det inte så många.
Jag bor i Vara, för er som inte vet ligger det 3mil från Lidköping, hojta till om bor i närheten å har något kul på gång.
Har någon här varit och kört på Hasslösa gamla militär flygfält? Jag var där för några veckor sedan och bus körde, övade lite wheelies, hur kul som helst.
Men nu när jag åker dit så har de satt upp en bom så man kan inte köra in där, går ju köra vid sidan av vägen men... Tyvärr lite synd. Någon här som brukar vara där och köra?
Ang wheelies, ni som har ER6an, balanserar ni på toppen enbart med hjälp av gasen eller tar ni hjälp av bak bromsen också. Jag menar speciellt när man känner att man kommer lite högt?
Jag lyckas inte få in den reflexen att använda bakbromsen när jag känner att jag kommer för högt. Iofs fungerar det bra på ER6an eftersom den har sån kraftig motorbroms, men det känns inte riktigt säkert. Nåja...
Ha dé!!
De som arbetar med vibrerande verktyg är nog inte lika coola eller tycker det är en vanesak: Hand- och armvibrationer
Vad jag menar är att om man, mot förmodan, tycker vibrationerna från hojen är besvärande, om man t ex åker långt ofta, ska man nog iallafall fundera över saken.
Nya däck ska inhandlas!
Vet att någon tipsade om Metzler M3 förut, någon som kan prövat detta?
Annars tips på något annat däck?
Nya däck ska inhandlas!
Vet att någon tipsade om Metzler M3 förut, någon som kan prövat detta?
Annars tips på något annat däck?
Jag kör på Metzeler Z6 Interact.
Originaldäcket från Dunlop höll ca 700 mil. Mitt nästa Z6 höll lite över 1200 mil! Så när jag bytte nu igen så blev det ett Z6 Interact.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|