ER6-tråden

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
Suck någon har vält hojen inatt! kåpan på vänster sida har fått fula repor samt fotpinnen har gått av och ett litet märke på tanken! kan man inte få ha sina saker ifred?

en fråga förresten... rann ut lite olja? nånstans bakom kåpan när jag ställde upp hojen igen! vad kan det vara från?

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Lyckades tillslut montera arrow-dämparen under förmiddagen, vilket ljud!
Youtube-klipp gör den verkligen inte rättvisa. Kör just nu utan db-killer men det är verkligen på gränsen till FÖR högt :D Men å andra sidan så hör andra bilar att man ligger bakom/på väg om nu. :banana

Följer inte med några som helst monteringsanvisningar men hittade en manual till ett akropovic-system som var riktigt utförlig. Skulle inte rekommendera att byta själv heller, ett par extra händer var guld värt.

Hunnit med att köra ~30mil sedan igår kväll.
Underbar hoj! Pinnar på ganska bra när man gasar och är riktigt skön i kurvorna. Det enda negativa jag kan komma på är att backspeglarna är helt värdelösa.. Går inte att se ett skit när man fått upp farten.
Att köra tillsammans med en r6:a får en dock att inse vilken skillnad det är på acc och acc :p Till nästa sommar kommer jag troligtvis vilja ha mer och byter upp mig. Men den känns verkligen perfekt som en förstahoj. :tummenupp

Bifogat

• grna.jpg
    grna.jpg
    51.4 KB · Visningar: 150
Last edited:

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Idag har jag bytt olja och oljefilter på hojen samt bytt till barnetts kopplingsfjädrar, monterat stompgrips, monterat tankpad, bytt handtag och monterat min växelindikator. Tycker jag gjort mycket på en dag nästa gång blir det att rensa bakdelen.

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
Backspeglar

Någon som vet var man kan hitta snyggare backspeglar till en ER6N 2008? Tycker original är aningen fula och tråkiga. Hört att kawasaki tidigare sålde en variant, men kan inte hitta något. Passar 09- speglar på 08:an? De är lite snyggare.

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Någon som vet var man kan hitta snyggare backspeglar till en ER6N 2008? Tycker original är aningen fula och tråkiga. Hört att kawasaki tidigare sålde en variant, men kan inte hitta något. Passar 09- speglar på 08:an? De är lite snyggare.

Du tänker på Kawasaki Sportspeglarna som de sålde förut, säger förut för jag har inte hittat de heller sedan dess.
Har sportspeglarna på min och de ser ut såhär:
2dhheoh.jpg

De som sitter på 09> org är ju rätt lika och betydligt snyggare än de äldre som satt org. Har sett flera på blocket som satt på dessa så ser ingen anledning till att de inte ska passa, gängan till backspegel bör inte ha ändrats men du kan ju fråga in ÅF innan du beställer.

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Jahapp då har man lämnat Er6 stallet, känns redan tomt i garaget fast det bara gått 30min sedan han försvann.. Har jag gjort något dumt nu:va

Är väldigt rådvill vad nästa hoj kan bli.
3st helt olika som kan vara intressant.

Bmw K1300S
HD Nightrod
Triumph Street triple

Bifogat

• CIMG1716.jpg
    CIMG1716.jpg
    264.9 KB · Visningar: 113

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jahapp då har man lämnat Er6 stallet, känns redan tomt i garaget fast det bara gått 30min sedan han försvann.. Har jag gjort något dumt nu:va

Är väldigt rådvill vad nästa hoj kan bli.
3st helt olika som kan vara intressant.

Bmw K1300S
HD Nightrod
Triumph Street triple

Det kommer bli bättre med tiden, du kommer över det. Det är bara hoppas hojen blir lycklig med sin nya ägare.

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Det tror jag säkert, han är nog rätt nöjd.
Fick en mycket fin cykel med mycket utrustning till rätt pris.

Skönt att det regnar, annars hade jag tjurat hela kvällen.
Nu är det blocket och lite testkörningar som gäller.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Det tror jag säkert, han är nog rätt nöjd.
Fick en mycket fin cykel med mycket utrustning till rätt pris.

Skönt att det regnar, annars hade jag tjurat hela kvällen.
Nu är det blocket och lite testkörningar som gäller.

Usch, separationsångesten brukar hänga som en tung kappa över en när man precis sålt sin pärla. Se till att köpa något snarast, så du inte deppar ihop :krama

Får man fråga vad du fick för hojen?

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
såg att ngn sökte backspegel, den jag har heter extreme!
dock är den ganska liten så sikten bak är inte jättestor.
Jag skulle även behöva köpa backspegelbredare( säger man så) så att backspeglarna kommer lite längre ut.

Men snygga är dom, ligger runt 899:- tror jag.

Bifogat

• 004.jpg
    004.jpg
    242.1 KB · Visningar: 139

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag välte min hoj idag när jag och en kamrat lekte med konkörning :smasha. Det som gick sönder var fotpinnen på höger sida, pedalen för bakbromsen och höger spegel. Allt annat klarade sig helt mirakulöst :Bugar fast det har nog mycket med mitt ben att göra som låg mellan asfalten och hojen.

Neno

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
ER6n -08 ABS
Kan varmt rekomendera MC-guiden i Vetlanda när det gäller service.
430:- kr för 600 mil service på min er6n -08 med abs :tummenupp

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Fråga 1: Det var någon som hade en länk till en Verkstadsmanual till ER6, nån som har länken så man kan ladda ner?

Fråga 2: Jag räknade ut ett pris på förs. på min hoj på Bilsport och MC som var mkt billigare än det jag har nu men då krävs det att den står inlåst på nätterna. Vågar man teckna en sån försäkring och säga att man var på besök hos någon/på stan eller nåt sånt om den skulle bli stulen eller bör man inte jiddra?

Nån här som har hojen försäkrad hos Bilsport och MC?

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Fråga 1: Det var någon som hade en länk till en Verkstadsmanual till ER6, nån som har länken så man kan ladda ner?

Fråga 2: Jag räknade ut ett pris på förs. på min hoj på Bilsport och MC som var mkt billigare än det jag har nu men då krävs det att den står inlåst på nätterna. Vågar man teckna en sån försäkring och säga att man var på besök hos någon/på stan eller nåt sånt om den skulle bli stulen eller bör man inte jiddra?

Jag har hojen på Bilsport o MC, fast den står inlåst i garage:tungan

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09

Bilsport och Mc har väl en basförsäkring där det inte finns några krav på förvaring. Annars vet jag att Svedea har en sån försäkring och Svedea är billigare än Bilsport och MC på er6an om jag inte minns fel.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...