ER6-tråden

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Bilsport och Mc har väl en basförsäkring där det inte finns några krav på förvaring. Annars vet jag att Svedea har en sån försäkring och Svedea är billigare än Bilsport och MC på er6an om jag inte minns fel.
Yes Svedea är den nya Kawasaki märkes försäkraren

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Bilsport och Mc har väl en basförsäkring där det inte finns några krav på förvaring. Annars vet jag att Svedea har en sån försäkring och Svedea är billigare än Bilsport och MC på er6an om jag inte minns fel.

För mig personligen som är 25år och nytaget körkort blev dock Bilsport och MC fortfarande billigast konstigt nog. Och det med ganska stor marginal (5300 hel/år istället för närmare 10kkr).

Avverkat ~60mil på hojjen nu och gillar den bara mer och mer.
Förhoppningsvis får jag hem sportstyret från usa i eftermiddag också :banana

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Jag jämförde nu och Bil/MC blev ändå billigare. Ca nån tusenlapp om jag valde BAS där man inte behöver ha den inlåst på nätter. Tog jag 24+ där den måste va inlåst så sparade jag ca 4.000:- SEK

Ingen som har koll på verkstadsmanualen?

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Ny på forumet och nytaget mc kort! Fick det i torsdags (12e maj) :banana

Jag har fastnat för er6-n och tänkte kolla om någon vill sälja sin till vettigt pris? Skicka gärna PM om ni har något.

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Jag jämförde nu och Bil/MC blev ändå billigare. Ca nån tusenlapp om jag valde BAS där man inte behöver ha den inlåst på nätter. Tog jag 24+ där den måste va inlåst så sparade jag ca 4.000:- SEK

Du har inget cykelförråd eller litet garage du kan hyra i närheten då? Bara det inte är dyrare än 4000kr per år iof.

Ny på forumet och nytaget mc kort! Fick det i torsdags (12e maj) :banana

Jag har fastnat för er6-n och tänkte kolla om någon vill sälja sin till vettigt pris? Skicka gärna PM om ni har något.

Grattis! Perfekt nybörjarhoj! :tummenupp
Du är ju dock ute i absolut fel tidpunkt att köpa mc, det är nu alla vill ha en och de är som dyrast. Men lycka till!

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Hehe jag har tyvärr inte det, jag bor centralt och har mitt vindsförråd endast. Lite jobbigt att knö upp skiten fyra våningar :(

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09

Jag har manualen till ER6 F abs, det framgår inte vad du har för er6a :gnissla

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Vad har er 100-mils service gått på ungefär?
Har en ER-6F med ABS och fick priset 2089kr precis..

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Usch, separationsångesten brukar hänga som en tung kappa över en när man precis sålt sin pärla. Se till att köpa något snarast, så du inte deppar ihop :krama

Får man fråga vad du fick för hojen?

Du kan hålla ögonen öppna då den nya ägaren bor i Ljusdal, så kan ni glänsa ikapp med orangea er6or.
Nu är det provkörning av det mesta som gäller.

Tur att det har regnat senaste dagarna och att jag befunnit mig kring Rättvik och Leksand, iof schyssta hojvägar där.

Masse30

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
Er6f 2009
Helt normalt då mao, thx! :tummenupp

Nej tycker inte man ska behöva betala mer än ca 1200:- för första service. Bara ett oljebyte + kontroll. I Kalmar och Norrköping finns aktoriserade kawa verkstäder som ligger där prismässigt. annars är det ockerpriser. Hört att flera verkstäder ligger kring 1800-3000:-.
Så länge folk går med på att betala ett högt pris så kommer dom att fortsätta ta betalt. Undrar vad man för dunder olja för dessa priser och om dom behöver att vara 2 man för att göra denna service som inte tar mera än 1 timma. 200 för olja och filter sedan 1800 i timmen.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
:tummenupp

Nej tycker inte man ska behöva betala mer än ca 1200:- för första service. Bara ett oljebyte + kontroll. I Kalmar och Norrköping finns aktoriserade kawa verkstäder som ligger där prismässigt. annars är det ockerpriser. Hört att flera verkstäder ligger kring 1800-3000:-.
Så länge folk går med på att betala ett högt pris så kommer dom att fortsätta ta betalt. Undrar vad man för dunder olja för dessa priser och om dom behöver att vara 2 man för att göra denna service som inte tar mera än 1 timma. 200 för olja och filter sedan 1800 i timmen.

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Tjenis är mitt under mc utbildning och funderar på att köpa en er6f 2011 helt ny... Vet ni om den finns i grön ? Och finns det sitkuttsar tror jag det getter bak på dom hojarna ? Alltså vill få den att se lite sportigare ut.. Är detta möjligt har ni någon bild där någon satt på sånt eller vet ni någon hemsida son har till er6f modellerna ? <3

Lauritzen

Gråben
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
ER6-F 2010
Helt normalt då mao, thx! :tummenupp

Om det är normalt eller inte vet jag ju inte. Det var var jag fick ge. Det finns säkert både dyrare och billigare ställen.

Se där - Det finns billigare!
Skulle dock kosta mig mer att köra till Kalmar eller N-köping :tungan
Vet inte vad som gjordes på servicen men det ska jag kanske kolla upp.

Last edited:

Andreas00

Ny medlem
Gick med
20 May 2011
Hoj
ER-6N -09
Hej,
Ska åka och prova en ER-6N -09 om någon timme. Blir troligtvis ett köp.
Har suttit och funderat över att installera annat avgassystem för lite fylligare ljud. Är det nödvändigt att skaffa en power commander efteråt? Jag förstår att man får ut mer kraft då, men undrar om cykeln går sämre med ett arrow slipon än den gör original om man inte mappar om..?

Vidare undrar jag om det länkade avgassystemet (slipon) är bra och om priset är rätt på den sidan. Är det någon skillnad mellan dark line aluminum och carbon fibre modellerna? Förutom lite vikt som ändå är sörsumbar om man räknar in min + cykelns vikt. Går cykeln igenom besiktning med arrowsystemet på?

Dessutom undrar jag om det är svårt att installera.

http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/27632

Tack

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...