ER6-tråden

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Så där! hoppas att dessa funkar

Grymt, ska måtta lite på mitt rör nu för att se om det är den som passar till de "tidiga" rören. Oavsett så ska du ha en stor eloge för dina ansträngningar :tummenupp:tummenupp:tummenupp

OBS! Om du kör med den i så se till att dra åt den ordentligt när du monterar tillbaka den så inte du också tappar din nu :huvet
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
När kommer din, och vilken färg blev det :)?

Min ska komma om 2v(mitten utav Feb) enl Kawasaki.

Enligt försäljaren ska de få in den i mitten av februari enligt kawasaki. Så förhoppningsvis får jag den runt den 20e. Jag beställde en svart. Själv?
 

jobbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -07
Har nu skaffat mig en svart er6n -09:a. Behöver tips från er ang. rensad bakdel, snyggt och välljudande avgassytem, röda fälgstripes etc,etc. Mycket tacksam för svar!!! stantemo och jeppe1990, hoppas ni kommer bli nöjda med era nyförvärv!!
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
Har nu skaffat mig en svart er6n -09:a. Behöver tips från er ang. rensad bakdel, snyggt och välljudande avgassytem, röda fälgstripes etc,etc. Mycket tacksam för svar!!! stantemo och jeppe1990, hoppas ni kommer bli nöjda med era nyförvärv!!

Grattis till mycket hoj för pengarna! :D

Fälgstripes köps på ebay.co.uk, du får färdigböjda för en spottstyver inkl frakt. Slip-on: Hurric, låter riktigt bra och inte så farligt pris. Rensat bakdelen har jag grejer till men är inte monterat än så vill inte kommentera ännu.
 

jobbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -07
Grattis till mycket hoj för pengarna! :D

Fälgstripes köps på ebay.co.uk, du får färdigböjda för en spottstyver inkl frakt. Slip-on: Hurric, låter riktigt bra och inte så farligt pris. Rensat bakdelen har jag grejer till men är inte monterat än så vill inte kommentera ännu.

Tack Zyre! Återkom gärna med info när du monterat grejerna.
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Nä inget sådant. Kommer från en 400cc så en säsong kan jag allt hålla mig till original. :)

Vi får väl se :).

Precis som Zyre säger Jobbe så finns det en uppsjö med godis på bla ebay till din årsmodell.
Går ju även att handla på tex 24mx, motospecialties, osv :)

Ang slipon så tycker jag att Vance&Hines låter grymt, även SC-Projekt och Termignoni.
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
När ni plockar ut hojen i början av säsongen, efter vinterdvalan, vad gör ni för kontroller och "må-bra-behandlingar"?
 

M88

Ny medlem
Gick med
2 May 2010
Ort
Hbg
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 Pearl Stardust White
MRA_Racingscreen.jpgMRA Racing screen. Är det någon som provat denna? Blir det någon större skillnad? Såg att den fanns och beställa i Sverige.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Har nu skaffat mig en svart er6n -09:a. Behöver tips från er ang. rensad bakdel, snyggt och välljudande avgassytem, röda fälgstripes etc,etc. Mycket tacksam för svar!!! stantemo och jeppe1990, hoppas ni kommer bli nöjda med era nyförvärv!!

Du har PM :)
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
laddar batteriet, kollar luften i däcken, smörjer kedjan - KÖR

Underhållssladdar du inte batteriet under vintern?


Förövrigt så hittade jag denna bild på en ER-6N som har blivit omlackad ifrån grön till röd.

er6n ferrari red.jpg
 
Last edited:

jobbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -07
Fick mitt helt nya Hurric Slip-on med db-killer igår! Beställdes från Bikeshop.se på tisdagkvällen över telefon och kom endast 2 dagar efter!!! Det kan man verkligen kalla service!!! Kostade endast 3295:- och med frakt och postförskott 3449:-. Inte dåligt.
 

M88

Ny medlem
Gick med
2 May 2010
Ort
Hbg
Hoj
Kawasaki ER-6n -09 Pearl Stardust White
Tja, skillnaden är väl att hojen blir bra mycket fulare :D Vill man slippa fartvinden är nog F ett bättre alternativ.

Tycker faktiskt det ser ganska nice ut på bilderna, frågan är ju hur det ser ut i verkligheten. Nu är det ju så att jag har en N och tycker den är bra annars men lite vindskydd skulle ju inte skada... :) Ingen som har någon erfarenhet av en liten ruta till N?
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
OBS! Om du kör med den i så se till att dra åt den ordentligt när du monterar tillbaka den så inte du också tappar din nu :huvet

Tjenare! har precis lyckats få bort min db-killer, bröt av skruven i somras:mad:
hoppas att denna ritning gör susen, har inga fler mått att ta som det är nu:rolleyes:db-killer.png
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top