Kopåisen
Medlem
Skulle vilja gå en enkel MC-mek kurs nånstans i närheten av Dalarna... nån som har ett tips?
Skulle vilja gå en enkel MC-mek kurs nånstans i närheten av Dalarna... nån som har ett tips?
Bagster tankskydd samt bagster tankväska - Gul
Service
Jag har kollat med 2 verkstäder (1 i Linköping & 1 i Norrköping)
Den första vill ha 3600:- för att göra en 1200 mil service medans den andra har gett mig ett pris på 2600:-, dessutom ett pris om jag inte byter tändstiftet på 1800:- det sitter ett Iridium orginal på.
Valet känns rätt självklart & tändstiftet klarar jag av att byta själv. Vad har ni för erfarenheter av en 1200 mil service?
Jag har nu börjat att kolla efter ett slip-on till min ER-6N(2012) som kommer om några veckor, jag har varit i kontakt med bla Leovince och dom säger att dom inte har hunnit att prova den nya cykeln än, vilket jag tycker är lite långsamt..
Akrapovic ska vara på gång, men det verkar bara bli "Racing Line", alltså ett komplett system enligt deras Road Program.
Har även pratat med supporten på SoloMotorParts, och dom säger följande:
Jesper,
I did some research and it looks like putting a slip-on on a 2010 ER-6N is impossible due to the exhaust being one piece from the headers to the muffler. The only way to put an exhaust on this bike now is to buy a full system consisting of the headers and the slip-on (2 separate pieces). Currently, I believe no manufacturers have introduced a new exhaust system for the 2012 model because it is a brand new bike when compared to the 2011. However, I have read of people putting 2011 exhausts like the Arrow system on their 2012 ER-6N with little modifications like welding new exhaust brackets (see attached picture). If you are comfortable modifying exhausts or know somebody that can and can’t wait for manufacturers to introduce their line of exhausts for the 2012 ER-6N, then we would be able to get that exhaust for you. I hope this answers all of your questions and let me know what you decide!
- Tyler
Alltså så blir det ett fullsystem eller ett moddat slip-on som det ser ut änsålänge.
Infogar en utav bilderna jag fick.
View attachment 352606
Siktar väl på en liknande look på min hoj sedan
Ja jag är medveten om att jag förmodligen är väldigt tidigt ute, men jag vill bara ha allting klart så det bara är och hoppa upp på hojen och köra när det blir väder .
Så, är det någon mer än jag som har börjat att kolla på godis ?
Om du ger mig ett par dagar så kan jag fixa det
Funderar på att köpa en er6n -09 eller nyare. Nån som vet var man kan få tag i ett Two Brothers avgassystem till en sådan?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |