ER6-tråden

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Låter mycket. Jag kör inte direkt snällt :rolleyes: men sällan den drar över 0,5 l/mil. Brukar komma en 24-25 mil på ca 12 liter. Har allt orginal på hojen.

jag funderar på om det har nått att göra med att den är ny? och att den därför drar mkt i början.. inställningar? jag vet inte... tycker det är mkt märkligt... jag skulle vilja påstå att jag kör normalt... :D
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Jag hade bort min tank i sommar, men minns inte exakt hur jag gjorde. Jag lossade slangen som är på bilden sen fanns där iaf minst en kontakt till bränslemätaren och kanske någon slang också. Men jag behövde aldrig plugga någon slang för att förhindra läckage.

Strålande, då är jag på god väg. Stämmer, i alla fall ett kontaktstycke samt ytterligare en slag som väl är dräneringsslangen eller liknande.
Var det det röda klipset som man lossade för att få bort bränsleslangen?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Strålande, då är jag på god väg. Stämmer, i alla fall ett kontaktstycke samt ytterligare en slag som väl är dräneringsslangen eller liknande.
Var det det röda klipset som man lossade för att få bort bränsleslangen?

Har ett svagt minne att där var någon form av stålklipps som man först tar bort men är osäker.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
jag funderar på om det har nått att göra med att den är ny? och att den därför drar mkt i början.. inställningar? jag vet inte... tycker det är mkt märkligt... jag skulle vilja påstå att jag kör normalt... :D

Min er6f 09 som jag tog ut ny i år drog oxå rätt mycket soppa i början blev bättre när jag kört in den ordentligt :tummenupp
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Om jag körde inspirerat en hel tank så börja min "dags att tanka lampa" lysa efter 18mil. men om jag körde halv inspirerat blandat med pendla i tät trafik till jobbet så kunde den börja lysa vid 23-25mil.

Tycker hojen började dra mer efter jag monterade leo pipa men det kanske hade att göra med att den triggade mig att köra snabbare :)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Kommer du ihåg när den började konsumera soppa "normalt"? Tycker jag har haft min inkörningsperiod redan... :/

svårt att svara på men efter en 300-400 mil tycker jag den blev bättre
sen beror det ju på hur man kör oxå :tummenupp
 

P|_|FF

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki z800 2016
Slängde nyss på mitt nyköpta slip-on.
Och nu är det så att den baksmäller som fan när jag släpper gasen, är det så att den behöver mer luft?
Eller är jag helt ute och cyklar?
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Slängde nyss på mitt nyköpta slip-on.
Och nu är det så att den baksmäller som fan när jag släpper gasen, är det så att den behöver mer luft?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Hej det har skrivits mycket om detta tidigare i tråden. Den behöver mer bränsle. Lösningen är pc3 o bänkkörning samt pluggad egr. Du får en hoj som går kanon med kraftig ökning av effekt i mellan registret. Prata med andersson turbo i väsby han är mycket väl ansedd av många ink mig själv. Med vänlig hälsning Jon
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Flyscreen!

Någon som har bra tips på en snygg och billig flyscreen till en er-6 -08? eller har en beg att sälja!
 

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ER-6n
Tillbehör?

Hej!

Jag har precis blivit ägare till en ER6-N och har tyvärr precis ställt av den för vinterförvaring så jag längtar grymt mycket efter våren igen! Det sitter redan lite tillbehör på, som leovince-slipon, rensad bakdel osv. så jag har ingen extremt behov av att modifiera den ytterligare.

Jag undrar ändå om har ni någon favoritbutik (online) som har ett relativt stort utbud av tillbehör till en -06a?


Hälsningar,
Jonas
 

P|_|FF

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki z800 2016
Hej!

Jag har precis blivit ägare till en ER6-N och har tyvärr precis ställt av den för vinterförvaring så jag längtar grymt mycket efter våren igen! Det sitter redan lite tillbehör på, som leovince-slipon, rensad bakdel osv. så jag har ingen extremt behov av att modifiera den ytterligare.

Jag undrar ändå om har ni någon favoritbutik (online) som har ett relativt stort utbud av tillbehör till en -06a?


Hälsningar,
Jonas

www.smedens.com
Snabba leveranser och underbar service :)
Köpte mitt scorpion slipon där ifrån
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top