ER6-tråden

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ER-6n
Min har gjort 2300mil och frågade inför den kommande servicen och har för mig att jag fick en siffra runt 3.500kr.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Nej förmodligen inte ha ha. Jag har för mig att ventiljustering är runt 4800 mil tror kawa ändrade om något men är inte säker. 5000 kr är ett riktigt ocker pris tycker jag leta vidare. Drivpkt och stift hittar du på Ebay :tummenupp

Haha, tror inte det ingick...:)
Har inte kollat hur mycket extra det är på den servicen men ventiler ska justeras/kollas så visste att den va dyr men inte riktigt så dyr kanske...
Någon annan som fått pris på 2400mils??


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?k2k1qx
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Hej, Någon som vet vart jag kan hitta en begagnad ecu /styrbox till er6n modell 06-08?

mvh
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
Haha, tror inte det ingick...:)
Har inte kollat hur mycket extra det är på den servicen men ventiler ska justeras/kollas så visste att den va dyr men inte riktigt så dyr kanske...
Någon annan som fått pris på 2400mils??


Var visserligen 1200-mil servicen min var inne på för någon vecka sedan, men den gick på ca 3300 inkl ventiljustering. Fick några hundringar rabatt men tycker över 5000 låter väldigt dyrt.
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Beställde precis ett kit från 24MX, får se om det blir något att ha :yoparty

Hur går det, jag vill se hur det ser ut innan jag beställer :tummenupp

Förövrigt så har jag köpt en hållare till mitt skivbromslås(abus granit), frågan är bara vart man ska sätta den..
Någon som har några tips?
 
Last edited:

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Hur går det, jag vill se hur det ser ut innan jag beställer :tummenupp

Förövrigt så har jag köpt en hållare till mitt skivbromslås(abus granit), frågan är bara vart man ska sätta den..
Någon som har några tips?

Har fått hem prylarna, men blir inte montage förrän till helgen (på kittet jag fick står dock årsmodell 09-11, så hoppas det passar 12:an som 24mx påstår) Uppdaterar med hur det går så fort jag kan

Mitt skivbromslås (Abus Detecto 8000) får plats under sadeln utan problem
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Har fått hem prylarna, men blir inte montage förrän till helgen (på kittet jag fick står dock årsmodell 09-11, så hoppas det passar 12:an som 24mx påstår) Uppdaterar med hur det går så fort jag kan

Mitt skivbromslås (Abus Detecto 8000) får plats under sadeln utan problem

Allright, då får jag vänta några dagar till :).

Ja det får vi hoppas!

Jo mitt får med plats där under, men jag har ju redan köpt hållaren, såklart utan att ens kolla om den gick att använda :lol
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Allright, då får jag vänta några dagar till :).

Ja det får vi hoppas!

Jo mitt får med plats där under, men jag har ju redan köpt hållaren, såklart utan att ens kolla om den gick att använda :lol

Skiten passar självklart inte, blir ett argt samtal till 24MX på måndag :mad::huvet:gnissla:4skrika
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Kort fråga till er med ER6

Finns det någon strypsats som man får lov att montera själv? Hittade en strypsats på kawasakis hemsida men den fick man endast köpa om det utförs på auktoriserad verkstad.

Skicka gärna en länk :) mvh
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Skiten passar självklart inte, blir ett argt samtal till 24MX på måndag :mad::huvet:gnissla:4skrika

Tur jag inte beställde en då, tack för att du agerade försöks kanin :)


Men okej, då kan vi stryka 24mx på nrplåtshållare, ska man verkligen behöva beställa ifrån Thailand för att få tag i en.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Kort fråga till er med ER6

Finns det någon strypsats som man får lov att montera själv? Hittade en strypsats på kawasakis hemsida men den fick man endast köpa om det utförs på auktoriserad verkstad.

Skicka gärna en länk :) mvh

Du får montera det själv hur mycket du vill, men för att få hojen godkänd med 25kw krävs det ett intyg från en verkstad som du visar upp vid reg.besiktning. Detta intyg med skruven/strypningen till spjällhuset brukar gå på ca 2000kr totalt.
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Vi kan kanske göra ett gruppköp.

Den jag kollade på från MotoPlay i Thailand (se bild tidigare sida) skulle kosta 460 dollar för 3 stycken, alltså typ 150 dollar styck ink frakt. Dock är detta endast hållaren alltså använder man original blinkers. Sen ska man lösa frakten i vårt avlånga land.. Tycker det känns mycket att pröjsa över 1000spänn för en skylthållare, eller?

Känns som allt man hittar är upp till och med årsm. -11, borde inte webshoparna börja ta fram lite godis till -12 snart? :va
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
http://mc-kompaniet.se/ säljer strypningssatser till er-6 en skruv som man skruvar dit till besiktningen. Stämpel och allt får du med ifrån dom så det är bara att åka och besiktiga... och sen skruvar du bort den efter det på 5 sec. Eller så gör du som jag å glömmer skruva dit den innan besiktning, fast den gick igenom ändå. Men kontrollanten kollade lite roligt på mig å sa " den går jävligt bra för att vara strypt" :banana
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top