ER6-tråden

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
jag tycker faktiskt hotrod heavens (biltema:tummenupp) alu speglar är snygga. borde sitta bra på en er6

Inte säker på vilka du menar. De med inbyggda blinkers var snygga, hade köpt direkt om det inte var för blinkersen.

Ebay. PunKT! Eller om du vill söka på lite dyrare iaf, så rekommenderar jag Rizoma. Rizoma har riktigt bra kvalitet på sina saker och man slipper få problem med prylarna.

http://www.carpimoto.com Är en sida med snabb leverans och med en del märken och options till många hojar!:tummenupp

Rizoma är oftast ganska dyra tycker jag, hittade inget som föll mig i smaken på den sidan heller. Tackar för tipsen, men the search continues!
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Plockade bort stjärtlappen idag å kollade utseendet, måste hitta en ny nr-plåtshållare som passar 12:an snarast, vågar ju inte ta ut hojjen på gatan innan den är bytt :arsele

IMG_0802.jpg
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu

Ska åka och kolla på den när jag har tid. Hittade perfekta backspeglar på ebay, men självklart skickar säljaren inte internationellt...:huvet

http://www.ebay.co.uk/itm/251007435536?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Hittade även dessa som är ganska snygga, och kan skickas internationellt.

http://www.ebay.co.uk/itm/190645815745?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
måste hitta en ny nr-plåtshållare som passar 12:an snarast

Håller också på att leta, har hittat en jag tycker är snygg. Blir i för sig en ganska saftig peng med frakt från Thailand (typ 1200kr) men kanske är värt..
426936_331228716919719_152623524780240_1046719_1606709260_n.jpg

Säg till om du hittar något fint!
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Håller också på att leta, har hittat en jag tycker är snygg. Blir i för sig en ganska saftig peng med frakt från Thailand (typ 1200kr) men kanske är värt..
View attachment 355418

Säg till om du hittar något fint!

Beställde precis ett kit från 24MX, får se om det blir något att ha :yoparty
 

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ER-6n
Minusgrader - hur bör man tänka?

Som ny förare kliar det konstant i fingrarna efter mer åka. Om marken är torr, spelar det någon roll om det är ett par minusgrader ute? Att köra och skrapa knän i marken är inte aktuellt heller, varken nu eller senare :)
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Minusgrader - hur bör man tänka?

Som ny förare kliar det konstant i fingrarna efter mer åka. Om marken är torr, spelar det någon roll om det är ett par minusgrader ute? Att köra och skrapa knän i marken är inte aktuellt heller, varken nu eller senare :)

det tar långt tid för däcken att bli varma å få bra grepp om det är kallt ute, kör försiktigt!
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Minusgrader - hur bör man tänka?

Som ny förare kliar det konstant i fingrarna efter mer åka. Om marken är torr, spelar det någon roll om det är ett par minusgrader ute? Att köra och skrapa knän i marken är inte aktuellt heller, varken nu eller senare :)

Greppet påverkas ju så klart av hårdare däck. Sen är det ju inte säkert att det är torr på alla ställen man kör på.

Jag hade kört :D
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Idag fick jag hem min också. Fy satan vad kallt det var att köra hem den.

Är det nån mer som tycker att sadeln sitter löst? Tycker att det var stort glapp iden både uppåt och åt sidorna.
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Idag fick jag hem min också. Fy satan vad kallt det var att köra hem den.

Är det nån mer som tycker att sadeln sitter löst? Tycker att det var stort glapp iden både uppåt och åt sidorna.

Grattis!

Nej min sitter fast ordentligt.
Är du säker på att den sitter fast som den ska ;)?
 

tiasb

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Kawasaki Z900
Har preics haft inne min Er6n på 600 mil service + byte olja/filter. Priset hamnade på 866 kr vilket var ett bra pris enligt mig.... trodde väl mer typ 1500 kr ;)
Lämnade den på Kenneths mc i Göteborg.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Va och kollade på en -12 er6 idag på ava. satan va snygg den nya är i verkligheten. frågade hur lång lev tid det skulle va och säljarn sa ca 3 veckor. funderar på att handla men jag är osäker på om den har tillräckligt med effekt. har bara haft en 600 hornet innan men skiljer nästan 30 hästar. vill inte köpa nått för 70 papp och sen lessna efter en månad. är iof inte ute efter en raket men lite klipp vill man allt ha.

Jag kör er6 och kompisen kör hornet. När vi är ute så blir mina omkörningar och accerlationer mycket vassare beroende på att er6:ans effekt börjar på så låga varv.
Kör du hornet så får du ligga runt 8000 och uppåt för att det ska hända saker så det handlar väl lite om körstil egentligen...
På er6:an är det ju egentligen bara å vrida på rullen oavsett varvtal så händer det saker, dessutom riktigt trevlig slangarhoj!



---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?lofl3o
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
För er som är bekymrade över den stora servicen vid 2400 mil så fick jag prisuppgift på den under veckan.
5050:- på bike i Trollhättan, ska även byta drivpaket och kopplingsvire samtidigt men det är inte med i priset...:(


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?c35bhr
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top